هاشمی: منتقدانم مثل کلاغ اند/ روحانی: به جهنم که می لرزید!/ شریعتمداری: امیدوارم آرزویتان را به گور ببرید!

اشتراک گذاری :

نودیها: سلسله توهین های دولت مردان و حامیان دولت یازدهم در مواجه با منتقدان خود دیگر به یکی از رویه های ثابت مبدل شده است و این شیوه ادبیات به درجه ای رسیده است که اگر در یکی از موضع گیری ها خود حمله و توهین به منتقدان را قرار ندهند جای تعجب دارد.

پس از آن که حسن روحانی در مدت دو سال گذشته در بسیاری از موارد منتقدان خود را با الفاظ توهین آمیز مورد خطاب قرار داده بود، این بار نیز محمد شریعتمداری معاون اجرایی روحانی در امتداد ادبیات توهین آمیز دولت مردان، خطاب به منتقدان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: « نمیدانم از شدت کج فهمی ست یا شدت حسادت که حرفهایى میزنند که مرغ پخته در بشقاب را نیز به خنده وا میدارد».

شریعتمداری  به این میزان از توهین بسنده نکرده و در بخش دیگری از یادداشت خود میزان تحمل نگاه مخالف و سطح ادبیات خود را نمایان نمود.

در همین راستا معاون اجرایی روحانی در بخشی از یادداشت خود با «عقده ای» خواندن منتقدان دولت و نسبت دادن سخنانی دروغ به منتقدین آنها را به گور حواله داده است و می نویسد:

«ما که امیدواریم اینها آرزوى دیدن قطعنامه جدید علیه ملت ایران را با خودشون به گور ببرند. واقعاً معلوم نیست اینها از جون این ملت مظلوم چه میخواهند؟ چه عقده اى گلوشان را میفشرد؟ کاشکى میدانستیم و کمکشان میکردیم».

اما در حالی محمد شریعتمداری در صفحه اینستاگرام خود با این سطح از ادبیات دون از شان جایگاه معاون ریاست جمهوری به حمله به منتقدان پرداخته است که پیش از این رئیس جمهور نیز با استفاده واژگانی نظیر بی سواد، بی شناسنامه، بروید به جهنم، بزدل، عصر حجری سخن گفته بود.

این در حالی است که هاشمی رفسنجانی نیز چندی پیش گفته بود: «فشار اینها روی من هیچ تأثیری ندارد و مثل کلاغ‌هایی هستند که از روی درخت‌ها می‌پرند. برای من اینگونه است و کاری با آنها ندارم. من همیشه فشار داشتم. وقتی انقلاب پیروز شد، منافقین سخت‌ترین دشمن بودند، چون پیش از پیروزی انقلاب که مرتد شدند، ما با آنها مخالفت کردیم و همین طور ادامه داشت».

این ادبیات در حالی توسط مسئولان دولتی پیگیری می شود که پیش از این مقام معظم رهبری در سخنان خود در حرم مطهر رضوی با انتقاد از ادبیات دولت یازدهم در مقابل منتقدان فرموده بودند:

«من مردم عزیز را به بی‌تفاوتی دعوت نمی‌کنم به نظارت نکردن دعوت نمی‌کنم بلکه به اهتمام به مسائل اصلی کشور دعوت می‌کنم اصرار می‌کنم برخورد‌ها تحقیر آمیز نباشد. نه از سوی مردم نسبت به مسئولان و نه از سوی مسئولان نسبت به منتقدین. دلواپس بودن جرم نیست. دغدغه بودن جرم نیست».

اما نظرات کاربران فضای مجازی در خصوص پست اخیر شریعتمداری نیز جالب توجه به نظر می رسد. در همین راستا یکی از کاربران فضای مجازی با انتقاد از این ادبیات نوشته است:

«آقای شریعتمداری کسی که او را به گور فرستاده اید نظر استدلالی خود را بیان کرده است. کجای تدبیر آمده است جواب استدلال حواله کردن طرف به سمت گور است. نکته بعدی نبود دقت در کسانی است که اخبار را به شما می رساند. در مصاحبه آقای محمدی گفته است منافع زود گذر انتخاباتی و شما آنرا بدل به منافع ملی نموده اید. بگذریم که اگر استدلال های ایشان اشتباه است دوستانتان که مدح تخصصشان گوش عالم و آدم را کر کرده حداقل جواب منطقی به استدلالهای ایشان (نه به اشخاص) بدهند».

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی با انتقاد از بی توجهی مسئولان در انجام وظایف خود می نویسد:

«من نه دولواپسم نه با دولت زاویه دارم ولی یه جواب خواستم!! جناب رئیس جمهور: وظیفه دولت ارائه آمار عملکرد است، خواهشمند است گزارشی از خدمات و عملکرد دولت و نتایج اقدامات آن در خصوص در خواست اینجانب در مورد استیفای حقوق فردی و ملی پایمال شده توسط کشور آلمان بموجب اتهامات واهی خرید ملزومات نظامی را جهت استحضار مردم شریف ایران ارائه نمائید!.

شایان ذکر است همکاران شما از پیگیری و پاسخ خودداری می نمایند.»

در مجموع به نظر می رسد هنگامی که حسن روحانی در مقام ارشد ترین مسئول اجرایی کشور از چنین ادبیاتی در برابر منتقدان خود استفاده می کند، چندان دور از انتظار نیست که سایر مسئولان نیز درس خود را به این شکل پس دهند.

 منبع : رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پنج نشانه حتمی ظهور

ی دسامبر 20 , 2015
نودیها: به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام یازدهم و آغاز امامت فرزند برومندش حضرت مهدی(عج) با نیم نگاهی به احادیث اسلامی، تصویری کامل، منسجم و معقول از سفیانی ، رخدادهای مربوط به وی و دیگر مباحث مهدویت، را منتشر می کند.   در احادیث و منابع حدیثی شیعه، برای “هشت” […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...