آقای دعایی شما نماینده رهبری هستید که شش سال است خاتمی را به حضور نپذیرفته و او را باغی بر انقلاب می‌دانند

اشتراک گذاری :

نودیها :  اصرار سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات بر موضع خلاف قانون خود در حمایت از خاتمی طی هفته گذشته جنجال‌برانگیز شد.

به گزارش رجانیوز در حالی که مدتهاست دادستان تهران انتشار اخبار و تصاویر محمد خاتمی را ممنوع اعلام کرده‌؛ روزنامه اطلاعات گاه و بیگاه با انتشار تصاویر خاتمی با اخبار مربوط به او بر قانون‌گریزی و تمایل خود به فتنه تاکید می‌کند. هفته گذشته نیز این روزنامه به مدیرمسئولی سیدمحمود دعایی با انتشار خبر و تصاویرمحمد خاتمی کوشید ممنوعیت قضائی انتشار اخبار اورا زیرپا بگذارد.

با پول بیت‌المال علیه بیت‌المال

بهار ۹۴ حکم قضائی ممنوع‌التصویری خاتمی در رسانه‌ها مدتی بحث‌برانگیر شد و حامیان فتنه کوشیدند با جوسازی و فشار علیه قوه‌قضائیه؛ از تداوم آن جلوگیری کنند. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا بهمن ۹۳ درباره ممنوع‌التصویری سران فتنه ازجمله خاتمی گفته بود:«اگر کسانی که از نظر شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه به عنوان سران فتنه محسوب شدند، دستگاه قضایی و دادستانی می‌تواند به عنوان یک اقدام دستوراتی در این رابطه صادر کند. در مورد همین فرد مورد نظر شما دستور داده‌اند که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب ایشان را منتقل کنند.دادستانی تهران این اقدام را انجام داده و این دستور نیز همچنان باقی است و گفته شده که اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن رسانه برخورد خواهد شد.». اژه‌ای همچنین خرداد۹۴ بر اجرایی بودن این حکم تاکید کرده و گفته بود «دادستانی بر اساس وظایف ذاتی خود اقدام کرده و تا زمانی که این دستور دادستان به قوت خود باقی باشد با هرکس مخالفت کند برخورد می شود.»

سیدمحمود دعایی مدیرمسئول اطلاعات از جمله افرادی بود که این حکم را غیرقانونی خوانده بود. دعایی که نماینده منصوب رهبر معظم انقلاب در موسسه اطلاعات است از افرادی است که طی سالهای پس از فتنه همواره کوشیده به بهانه‌های مختلف در پروژه تلاش برای بازسازی وجهه خاتمی نقش ایفا کند. برگزاری جشن تولد برای خاتمی از جمله فعالیت‌های ثابت این نماینده رهبرمعظم انقلاب است!

خرداد ۹۴ روزنامه اطلاعات خبر و تصویر دهمین سالگرد تاسیس بیمارستان لاله با حضور خاتمی را در صفحات میانی منتشر کرد. طی روزهای اخیر نیز این روزنامه دست به انتشارچندین خبر و تصویر مربوط به خاتمی زد. یکشنبه ۱۵آذر خبر و تصویر دیدار طلال سلمان سردبیر روزنامه السفیر لبنان با خاتمی در این روزنامه منتشر می‌شود. اقدامی که بااستقبال رسانه‌های ضدانقلاب مواجه می‌شود.

وقتی دعایی به خاطر قبیله‌گرایی سیاسی، خودش را هم تکذیب می‌کند

با توجه به تخلف روزنامه اطلاعات از دستور قضایی منع انتشار تصاویر و اخبارخاتمی؛ دوشنبه ۱۶آذر اعلام می‌شود سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسئول روزنامه اطلاعات اعلام جرم کرده و خواستار رسیدگی از طریق دادسرای ویژه روحانیت شده است. یک منبع آگاه در گفتگو با میزان ضمن اعلام این خبر گفت دستور دادستان تهران در منع انتشار تصویر و اظهارات رئیس جمهور دوره اصلاحات کماکان به قوت خود باقی است و در صورت تخلف مطبوعات و رسانه های جمعی از دستور صادره طبق مقررات اقدام خواهد شد.

اما یک روز پس از اعلام این خبر، روزنامه اطلاعات خبر مفصلی از دیدار خاتمی از موسسه موسوم به امام‌موسی‌صدر را منتشر می‌کند. اقدامی که بازهم با استقبال رسانه‌های ضدانقلاب مواجه می‌شود و به دهن‌کجی به قوه‌قضائیه تفسیر می‌شود.

صبح چهارشنبه نامه‌ای از دعایی خطاب به حسن روحانی در ستون سخن‌ِروز روزنامه اطلاعات منتشر می‌شود که در آن اقدام قوه‌قضائیه درباره ممنوع‌التصویری خاتمی را «غیرقانونی» و «ناقض حقوق اساسی خاتمی» دانسته و از رئیس‌قوه مجریه می‌خواهد به «قوه‌قضائیه» تذکر دهد! او در بخشی ازاین نامه می‌نویسد: « چندی پیش، دادستان محترم تهران در جلسه‌ای که با حضور برخی مدیران مسئول جراید از جمله اینجانب برگزار کرد، خواستار عدم انتشار مطالب و تصاویر حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی شد که در همانجا به ایشان عرض کردم با توجه به اینکه این اقدام شما مبتنی بر سلیقه است و نه قانون و مصوبه‌ای در این خصوص وجود ندارد، روزنامه اطلاعات این امر را نخواهد پذیرفت و ما به روند منطقی خود در انتشار اخبار شخصیت نجیب، محبوب و فرهیخته انقلاب و یار دیرین امام و رهبری حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای خاتمی توأم با حفظ متانت‌ و دوری از جنجال، ادامه خواهیم داد و این کار را خدمت به نظام و انقلاب و مردم می‌دانیم.»

در همین روز نامه‌ای از دکتر سعدالله زارعی خطاب به دعایی منتشر می‌شود که نامه او به روحانی را کیفرخواست علیه دستگاه قضائی در مورد مجرمینی  که استقلال و امنیت این کشور و حیات انقلاب اسلامی را به طور آشکار، علنی و پیگیرانه تهدید کرده‌اند معرفی می‌کند. زارعی دربخشی از این‌نامه می‌نویسد: « جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای محسنی اژه‌ای معاون اول محترم قوه قضائیه با صراحت می‌گوید در مورد محدودیت‌های اعمالی درباره سران داخلی فتنه، مصوبه شورای عالی امنیت ملی وجود دارد و از این رو اگرچه وضع فتنه‌گران برای پیروان حضرت ا مام و نظام اسلامی مشخص است، درباره آنان از سوی مهم‌ترین نهاد مسئول نظام که رئیس‌جمهور هم با وجود برخورداری از جایگاه پر ارج قانونی، ناگزیر به تبعیت از آن است، مصوبه‌ای وجود دارد که محدودیت‌های تصویری سران داخلی فتنه یکی از آنهاست.»

در همین روز خبرگزاری فارس اعلام می‌کند «دعایی با حضور در دادگاه ویژه روحانیت نسبت به اعلام جرم دادستانی تهران تحقیق شده و توضیحاتی ارائه کرد و سرانجام از نامبرده تعهدی مبنی بر اینکه چنین موضوعی تکرار نشود، گرفته شد.»

ساعاتی بعد دعایی طی اقدامی عجیب در گفتگو با ایسنا منکر حضورش در دادسرای ویژه روحانیت می‌شود! «من امروز در دادگاه ویژه حضور پیدا نکردم و هیچ دعوتی از بنده نشد و کتبا هم احضار نشدم. وی افزود:‌ من نیز شنیده‌ام که دادگاه ویژه رسانه، به دادگاه روحانیت نامه‌ای داده است اما بنده هیچ چیزی دریافت نکردم. البته من با دوستان دادگاه ویژه روحانیت مانوس هستم و آشنایی دارم. دعایی با تاکید بر اینکه “مشی روزنامه اطلاعات در مورد انتشار اخبار آقای خاتمی همان مشی قبلی است”، گفت: ما اخبار معمول ایشان را در روزنامه اطلاعات منتشر می‌کنیم و کماکان مثل گذشته عمل خواهیم کرد.»

پس از تکذیب دعایی دفتر سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با حضور مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در دادسرای ویژه روحانیت تهران اعلام می‌کند «مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به این دادسرا احضار شده و از نامبرده تحقیق صورت گرفته و تعهدنامه از وی اخذ شده است.»

آقای دعایی شما نماینده رهبری هستید که شش سال است خاتمی را به حضور نپذیرفته و او را باغی بر انقلاب می‌دانند

فارغ از اینکه شخص سیدمحمود دعایی چه نظری درباره فتنه ۸۸ و عوامل آن دارد؛ آنچه مهم است این است که روزنامه اطلاعات نه یک روزنامه خصوصی-اختصاصی مثل شرق و اعتماد و آرمان؛ بلکه روزنامه‌ای است که هزینه آن از بیت‌المال تامین می‌شود و آقای دعایی نیز نماینده ولی‌فقیه در این موسسه است. بنابراین مواضع اتخاذشده توسط این روزنامه باید در چارچوب سیاستها و خطوط قرمز نظام باشد. آقای دعایی پیش ازآنکه در پی اِعمال نظرات شخصی‌اش باشد باید به یاد بیاورد نماینده رهبری است که شش سال است خاتمی را به خاطر عدم پاسخگویی وعذرخواهی از مواضع و عملکردش در فتنه ۸۸ به حضور نپذیرفته است.

همچنین درخواست خاتمی برای دیدار ایشان در ماجرای بستری‌شدنشان در بیمارستان نیز رد شده است. حمید رسائی در مناظره با صادق خرازی دراین‌باره می‌گوید:« زمانی که رهبر معظم انقلاب در بیمارستان بستری بودند، در دولت از وزیر بهداشت درخواست شد تا واسطه شود و اجازه ملاقات به خاتمی داده شود، وزیر بهداشت نیز این موضوع را با مسئولان دفتر  در میان گذاشت. اما در پاسخ وی گفته شد چند نفر تاکنون چنین درخواستی را مطرح کردند اما پاسخ رهبر انقلاب منفی بوده است و رهبر انقلاب فرموده بودند که نظر من همان است که بود و آقای خاتمی باغی بر انقلاب و باقی بر فتنه است و تا خاتمی باید رفتار خود را اصلاح نکند نظرم تغییر نمی کند.»

بنابراین چه خاتمی ممنوع‌التصویر باشد و چه نباشد، آقای دعایی حق ندارد کاغذ و جوهر روزنامه‌ی بیت‌المال را خرج تبلیغ و ترویج او کند، چه برسد به اینکه حکم قضائی ممنوع‌التصویری او نیز وجود دارد. به نظر می‌رسد قوه‌قضائیه باید در صورت تداوم اصرارهای روزنامه اطلاعات و سیدمحمود دعایی برخورد قاطع‌تری را در پیش بگیرد.

منبع : رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سقوط مرگبار جرثقیل در میدان امام حسین (ع)؟

د دسامبر 14 , 2015
باز هم خبری مبنی بر سقوط جرثقیل در میدان امام حسین(ع) دست به دست چرخید. این خبر حکایت از آن دارد که جرثقیلی در حال درآوردن پارچه های سیاه به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و ریختن گل بر سر مردم در میدان امام حسین (ع) بود که دچار حادثه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...