تحریم کالاهای کشاورزی ترکیه توسط روسیه

اشتراک گذاری :

نودیها : «السکاندر تکاشف» یک روز پس از سقوط جنگنده نیروی هوایی کشورش در اثر برخورد با موشک هوا به هوای اف۱۶های ترکیه، کالاهای تجاری را به میدان تقابل آورد و تحریم محصولات کشاورزی آنکارا را خواستار شد.

بر اساس گزارش المیادین، وزیر کشاورزی روس‌ها قطع واردات یک محصول کشاورزی پرمصرف یعنی «گوجه‌فرنگی» ترکیه‌ای را خواستار شده و پیشنهاد داده که مصرف بازار داخلی کشورش از طریق واردات از ایران و مراکش تأمین شود.

روسیه و ترکیه هر دو عضو سازمان تجارت جهانی‌اند و قاعدتاً باید از تحریم کالاهای یکدیگر اجتناب کنند ولی تحریم روسیه پس از بحران اوکراین و پیروی ترکیه از دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا (که آنکارا آرزوی پیوستن به آن را دارد) و بی‌نتیجه ماندن اعتراضات و شکایات روس‌ها، بنایی گذاشت برای تحریم‌های سیاسی.

اوکراین یکی از صادرکنندگان عمده محصولات کشاورزی و دامی در منطقه است. پس از بحران در روابط مسکو-کی‌یف، روسیه برای برآورده کردن نیازهای مصرف داخلی خود، به تأمین‌کنندگان دیگری از جمله ترکیه روی آورد؛ ترکیه‌ای که گویا قرار است با ایران جا عوض کند.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رژیم غاصب صهیونیستی در جنوب الخلیل دیوار الکترونیکی می‌سازد

ج نوامبر 27 , 2015
نودیها :المیادین: یک نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی تصمیم دارد دیوار الکترونیکی را در جنوب کوه‌های الخلیل ایجاد کند. مقامات نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کردند که دیوار الکترونیکی مشابه با آنچه که پیش از این در مرز مصر احداث کرده بودند، خواهند ساخت. چندی پیش نیز مقامات صهیونیست تاکید کرده بودند […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...