تصاویر بزرگترین قلب دنیا و هشدار محققان

اشتراک گذاری :

نهنگ آبی” رنگ بزرگ‌ترین موجود زنده در دنیا محسوب می‌شود که ابعاد آن تا ۳۳ متر و وزن آن تا ۲۰۰ تن می رسد.پژوهشگران برای نخستین بار موفق شدند تا قلب این موجود زنده را که به بزرگی تایر یک تراکتور است برای بررسی در آزمایشگاه قرار دهند و در ادامه این کالبد شکافی از حقایق تلخی که مشاهده میکردند اظهار تاسف کردند.  گفته می‌شود دریچه آئورت این قلب به حدی بزرگ است که یک انسان زنده می‌تواند از آن عبور کند ومی تواند حدود ۵۸ گالن خون را پمپاژ کند.  به دلیل جثه بزرگ این حیوان و شکار سخت آن، پژوهشگران به ندرت توانستند بر روی این عضو از بدن نهنگ آبی تحقیق کنند.
پیش از این، محققان در ماه می سال گذشته میلادی توانستند بر روی قلب یک نهنگ مرده در نیوفاندلند، کانادا تحقیق کنند. به نظر می‌رسد علت مرگ این نهنگ، برخورد با یک تکه یخ بزرگ و یا ماندن در زیر یک قطعه یخ بزرگ است که نتوانسته نفس بکشد.
اما موردی که موجب نگرانی این تیم تحقیقاتی شد محتویات درون معده این “نهنگ آبی” بود که شامل انواع بطری های شیشه ای و پلاستیکی بود.
این تیم با رسانه ای کردن نتیجه تحقیقات خود نسب به آلوده شدن آب اقیانوس ها هشدار دادند.

منبع : باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس رهبر طراحی شده با عکس شهدا

س آگوست 25 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 14

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...