موگرینی دوشنبه در ریاض؛ سه شنبه در تهران

اشتراک گذاری :

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته آینده به عربستان و ایران سفر می‌کند.

فدریکا موگرینی در پی اعلام توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ دوشنبه هفته آینده (۵ مرداد) به ریاض پایتخت عربستان سفر خواهد کرد و روز سه شنبه عازم تهران می‌شود.

طی دو سال اخیر عربستان سعودی در کنار رژیم صهیونیستی از مخالفان اصلی مذاکرات و توافق هسته‌ای با ایران بوده‌اند. پس از اعلام جمع بندی مذاکرات در روز ۲۳ تیرماه در وین، پایتخت اتریش مقامات کشورهای غربی رایزنی های گسترده‌ای را با ریاض و تل آویو برای متقاعد کردن و جلب حمایت آنها از نتیجه مذاکرات داشتند.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس  چند روز پس از اعلام توافق عازم سرزمین‌های اشغالی شد و وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته در ریاض به مقامات سعودی توضیح داد.

طبق بیانیه منتشر شده موگرینی در سفر به ریاض درباره روابط دو جانبه، موضوعات منطقه‌ای،  توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ و همچنین موضوعات بین‌المللی را با طرف های سعودی گفتگو می‌کند.

منبع:تسنیم

 

 

 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کشته شدن چندین افسر اماراتی در عملیات ارتش یمن در عدن۰۰÷

پ جولای 23 , 2015
به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌های خود موفق شدند منطقه “مفرق الضیق” در استان مأرب را به‌طور کامل تحت کنترل خود در آورند. نیروهای یمنی همچنین ضمن تسلط بر مراکز مهم واقع در ورودی‌های جنوبی و غربی شهر مأرب، ده‌ها […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...