MENUMENU
🌍امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.4
لینکستان #برنامه_شب_احیای_نیمه_شعبان_97 #گلچین_مداحی_سرداران_کربلا #داستان_سریالی_عشق_من_مهناز #گلچین_مداحی_ولادت_حضرت_علی_اکبر_ع

ارتباط با ما

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

چه زمانی ورزش کنیم؟

0

ورزش و فعالیت بدنی راز سلامت است و علاوه بر حفظ تناسب اندام به سلامت بدن هم کمک زیادی می‌کند، اما خیلی‌ها بر این باورند که ورزش تنها زمانی تأثیرگذار است که صبح‌ها انجام شود. آیا این باوری درست است؟

در واقع این عده فقط صبح‌های زود را زمان مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی می‌دانند. عده‌ای معتقدند بهتر است عصرها ورزش کنیم و بعضی دیگر به دلیل شاغل بودن و کمبود وقت ترجیح می‌دهند در وقت‌های اضافه و بیکاری ورزش کنند. از این رو شماری از محققان به این نکته اشاره می‌کنند که فعالیت بدنی و ورزش در هر زمانی از روز نسبت به بی‌تحرکی و عدم ورزش اولویت دارد. محققان در بررسی زمان فعالیت افراد و شیوه خواب شبانه به این نتیجه رسیدند که ورزش در ساعات اولیه روز و صبح، کیفیت خواب شبانه را به طور قابل‌توجهی بالا می‌برد.

ساعت بیولوژیک و ورزش

چرخه خواب و بیداری انسان در سیکلی موسوم به ساعت بیولوژیکی اتفاق می‌افتد و به نوعی تنظیم کننده دمای بدن، فشار خون، هوشیاری، سوخت و ساز و سایر عملکردهای فیزیولوژیکی بدن انسان است. این ساعت به طور ۲۴ ساعته عمل کرده و عملکردهای یک روز کامل انسان را تنظیم می‌کند، اما گاهی ممکن است به دلیل عوامل محیطی ایجاد شده به شکل متفاوتی تنظیم شود. بیدار شدن با زنگ ساعت، تنظیم زمان صرف غذا و حتی زمان ورزش و فعالیت بدنی می‌توانند باعث تنظیم دوباره ساعت بیولوژیکی بدن شوند. به عنوان مثال، آنهایی که بدنشان را به ورزش صبحگاهی عادت می‌دهند، دیگر عصرها قدرت صبح را برای ورزش و فعالیت ندارند. ساعت بیولوژیک برای ورزشکاران حرفه‌ای که برای مسابقات آماده می‌شوند اهمیت زیادی دارد. در واقع، زمان ورزش کردن برای ورزشکاران هر رشته ورزشی به زمان برگزاری مسابقات بستگی دارد، به طوری که اگر مسابقات عصرها برگزار می‌شود، زمان تمرین‌ها هم باید عصرها باشد، چنانچه زمان تمرین و مسابقه با هم هماهنگ نباشد، ورزشکار نمی‌تواند با قدرت در مسابقه حاضر شود.

بهترین زمان ورزش

مطالعات متعددی درخصوص زمان ورزش کردن و تاثیر مضاعف آن بر بدن انجام شده است. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد بهترین زمان برای انجام حرکات ورزشی زمانی است که دمای بدن به بالاترین حد خود رسیده باشد؛ در بیشتر مردم ساعت ۴ تا ۵ عصر بیشترین درجه حرارت بدن به ثبت رسیده و در نتیجه این ساعت می‌تواند بهترین زمان برای ورزش کردن باشد. این در حالی است که صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب، بدن کمترین دما را دارد. پزشکان و محققان دریافته‌اند بدن عصرها در بالاترین و بیشترین قدرت خود قرار دارد. قدرت بدن در میانه روز حدود ۵ درصد بیشتر بوده و از این رو، عملکرد ورزشکاران ‌دوی‌سرعت، در اواخر عصر ۵ درصد بیشتر گزارش شده است. این زمان بهترین وقت برای انجام حرکات غیرهوازی است و علاوه بر این، عصرها پایداری بدن در مقابل فشار وارده حاصل از ورزش بیشتر شده و تا ۴ درصد افزایش پیدا می‌کند. در کنار فواید ورزش عصرگاهی، محققان معتقدند خطر آسیب‌های ورزشی در این زمان به کمترین حد خود می‌رسد. عصرها به دلیل بالاتر بودن دمای بدن، عضلات و ماهیچه‌ها گرم‌تر است و انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و در نتیجه قدرت بالاتری را هم به کار می‌گیرند. بنابراین، خطر مصدومیت و آسیب‌های ورزشی در ورزش‌هایی که عصر انجام می‌شود به مراتب کمتر است. به طور طبیعی، ورزش کردن کیفیت خواب را بهتر می‌کند و هیچ دلیلی مبنی بر این که ورزش موقع عصر مانع از خواب راحت می‌شود، وجود ندارد.

منبع:جام جم آنلاین

پستهای مرتبط

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

, , , , , , ,

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    دلایلی شگفت‌انگیز برای اینکه شب‌ها زودتر بخوابید دلایلی شگفت‌انگیز برای اینکه شب‌ها زودتر بخوابید هشدار در مورد انجام سونوگرافی‌های بی‌مورد برای زنان باردار هشدار در مورد انجام سونوگرافی‌های بی‌مورد برای زنان باردار دمنوش‌هایی برای رشد موهایتان دمنوش‌هایی برای رشد موهایتان تاثیر روزی حلال در سلامتی تاثیر روزی حلال در سلامتی عسل اصل از قلابی را چگونه تشخصی بدهیم؟ عسل اصل از قلابی را چگونه تشخصی بدهیم؟ ۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد ۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد ویژگیهای “عسل طبیعی” و راهکار تشخیص عسل تقلبی چیست ویژگیهای “عسل طبیعی” و راهکار تشخیص عسل تقلبی چیست راهکارهای طب سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای برفی راهکارهای طب سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای برفی با دمنوش‌های زمستانی و خواص فوق‌العاده آنها آشنا شوید با دمنوش‌های زمستانی و خواص فوق‌العاده آنها آشنا شوید مسواک زدن بیش از حد موجب بیماری «تحلیل لثه» می‌شود مسواک زدن بیش از حد موجب بیماری «تحلیل لثه» می‌شود جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی ده گام برای پیشگیری از سرطان ده گام برای پیشگیری از سرطان علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند تیر خلاص شنبلیله به دیابت تیر خلاص شنبلیله به دیابت دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! درمان کم مویی درمان کم مویی ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟ کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396