۸ کشته، ۱۰ زخمی، ۱۲ مفقودی و آسیب به ۴۰ خودرو در پی وقوع سیل در البرز

اشتراک گذاری :

 وقوع سیل و رگبار شدید باران در استان البرز از شب گذشته تاکنون خسارات بسیاری را به مسافران و روستاییان استان وارد کرده است.

براساس آخرین آمار تاکنون، وقوع سیل در این استان، ۸ کشته، ۱۰ مصدوم و ۱۲ مفقودی برجای گذاشته و به ۴۰ خودرو آسیب رسانده است، همچنین این حادثه سبب شد جاده چالوس مسدود شود.

* جاده چالوس در محدوده استان البرز باز است

عباس صفری مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به و خسارات سیلاب در جاده چالوس، اظهار داشت: در حال حاضر محور کرج- چالوس کاملاً باز است و بر اساس اطلاعیه‌ها از سمت مازندران از یک ساعت پیش به سبب سیل این جاده مسدود شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال کمک و امدادرسانی به مردم روستای سیجان هستیم، افزود: خساراتی به بافت روستایی وارد شده که در حال کمک‌رسانی به آن‌ها هستیم.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه تاکنون به حدود ۴۰ خودرو خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: این خودرو‌ها در حاشیه رودخانه متوقف بودند که متعلق به مسافران و اهالی روستا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حجم سیلاب بسیار زیاد است، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از مدیرکل هواشناسی استان البرز، در مورد بروز این سیل از چند روز گذشته اطلاعیه‌هایی از سوی این اداره داده شده بود، اما متاسفانه مردم توجه نکرده و تمهیدات لازم نیز از سوی مسئولان در نظر گرفته نشده است.

صفری با بیان اینکه میزان خسارات وارد شده به منازل روستایی توسط عوامل بنیاد مسکن در حال ارزیابی است، گفت: عوامل اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز از شب گذشته تاکنون اقدامات لازم برای بازگشایی راه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا معضلات هرچه سریع‌تر رفع شود.

* اعزام “سگ‌های جست‌وجوی نجات” به مناطق سیل‌زده البرز

احسان نصیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به اینکه اقلام مورد نیاز افراد آسیب دیده در حادثه سیل روستای سیجان واقع در محور کرج- چالوس تهیه شده است، اظهار داشت: ۳۰۰ پتو برای مردم حادثه دیده این منطقه تهیه شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ چادر و بیش از هزار کنسروجات نیز برای توزیع در محل حادثه آماده شده است، افزود: نیروهای امدادی هلال احمر همچنان در محل حادثه حضور دارند.

نصیری با تاکید بر اینکه اقدامات مورد نیاز توسط عوامل امدادی و نیروهای خدماتی برای مردم این منطقه در حال انجام است و از این حیث مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد کشته‌شدگان، افزایش نیافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز با بیان اینکه امکان وجود مفقودین در این حادثه در محل وقوع سیل وجود دارد، تصریح کرد: به همین سبب ۴ قلاده سگ جست‌وجوی نجات به محل حادثه اعزام شده تا روند کشف مفقودین تسریع شود.

* سیل در طالقان به اراضی کشاورزی و انهار زراعی آسیب زد

کوروش لهراسبی معاون فرماندار طالقان با اشاره به اینکه شب گذشته به سبب بارش شدید باران، نزولات جوی و طوفان، سیل در این منطقه طالقان به وقوع پیوست، اظهار داشت: ‌حادثه سیل در این شهرستان خساراتی را متحمل اراضی کشاورزی، انهار زراعی، پل و راه‌های این شهرستان کرد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون میزان دقیق خسارات تحمیل شده در اثر وقوع سیل تخمین زده نشده است، افزود: خوشبختانه این حادثه مصدوم و کشته‌‌ای در بر نداشت.

معاون فرماندار طالقان با بیان اینکه خسارات جدی به پل و جاده‌های اصلی وارد نشده است، تاکید کرد: در اثر وقوع این حادثه همچنین ارتباط راه‌های چند روستا در “بالاطالقان” قطع شد که عوامل راهداری و نیروهای امدادی مسیرها را بازگشایی کردند.

وی با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران در شهرستان تشکیل شده است، تصریح کرد: با حضور به موقع دستگاه‌های امدادی و خدماتی آسیب جدی به منطقه وارد نشده است.

* احتمال افزایش تلفات و کشته‌شدگان در ‌سیل استان البرز ‌

ابوالقاسم باقری مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: تمامی گروهای امدادی اعزامی به محل حادثه مشغول جستجو برای کشف اجساد و ارائه خدمات لازم به مصدومان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشغول بازدید از مناطق سیل زده محور کرج – چالوس هستیم، افزود: هم اکنون استاندار البرز در محل حادثه “روستای سیجان” حضور پیدا کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تاکید بر اینکه شب گذشته معاون امداد و نجات سازمان هلال احمر کشور در محل حادثه حضور پیدا کرد، یادآور شد: احتمال افزایش تلفات و کشته‌شدگان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه این حادثه در شب به وقوع پیوسته به همین سبب احتمال وجود سرنشین در خودروهای آسیب دیده وجود دارد، خاطرنشان کرد: تا به این لحظه خسارات خاصی در راستای آسیب به دام این منطقه گزارش نشده است.

* آب و غذای لازم برای آسیب‌دیدگان سیل البرز تامین و توزیع شد

محمدتقی ایرانی فرماندار کرج با اشاره به اینکه تا به این لحظه تعداد کشته‌شدگان حادثه سیل روستای سیجان به ۸ نفر افزایش یاقته است، اظهار داشت: تعداد زیادی از وسایل نقلیه موجود در این منطقه دچار آسیب شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مفقودین این حادثه به درستی مشخص نشده است، افزود: امدادرسانی توسط نیروهای امدادی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه آب و غذای لازم برای آسیب‌دیدگان تامین و بین آن‌ها توزیع شده است، خاطرنشان کرد: از طریق تانکر آب مورد نیاز برای آن‌ها تامین می‌شود.

فرماندار کرج با اشاره به اینکه عملیات جست‌وجو برای کشف اجساد در پائین رودخانه کرج- چالوس همچنان ادامه دارد، بیان کرد: نیازی به کمک‌رسانی سایر استان‌ها وجود ندارد و نیروهای امدادی البرز قادر به ارائه خدمات لازم هستند.

ایرانی با بیان اینکه این حادثه در کنترل عوامل امدادی است، یادآور شد: اطلاعات تکمیلی در راستای افزایش تعداد کشته‌شدگان و مصدومان متعاقباً اعلام می‌شود.

* افزایش تلفات سیل کرج به ۸ نفر

محمدتقی ایرانی معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به حادثه سیل شب گذشته ‌در محور کرج- چالوس، اظهار داشت: عوامل امدادی همچنان در محل حادثه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه تا ‌این لحظه ۸ نفر از هموطنان بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: ۴ نفر از کشته شدگان خانم و ۴ نفر دیگر آقا بودند.

فرماندار کرج همچنین از مفقود شدن ۲ بچه خبر داد.

* آمار تلفات سیل کرج به ۶ نفر افزایش یافت

احسان نصیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به حادثه سیل شب گذشته که در محور کرج- چالوس به وقوع پیوست، اظهار داشت: عوامل امدادی همچنان در محل حادثه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه تا ‌این لحظه ۶ نفر از هموطنان بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: ۴ نفر از کشته شدگان خانم و ۲ نفر دیگر آقا بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز یادآور شد: تلاش نیروهای امدادی در این منطقه ادامه دارد و امید است تعداد کشته‌شدگان افزایش پیدا نکند.

* ۱۵ کشته و زخمی و آسیب به ۴۰ خودرو؛ تشکیل ستاد بحران در استان البرز

هیربد معصومی معاون استاندار البرز با اشاره به حادثه سیل شب گذشته در منطقه سیجان واقع در محور کرج ــ چالوس، اظهار داشت: به‌سبب تاریکی هوا و قطعی برق در آن منطقه امکان تخمین خسارات وجود نداشت.

وی با بیان اینکه واحدهای امداد و نجات در اسرع وقت به محل حادثه اعزام شدند، افزود: ساعت یک بامداد امروز جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز بر اساس دستور استاندار البرز تشکیل شد.

معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه اعضای ستاد شبانه به محل جلسه آمدند، خاطرنشان کرد: عوامل امدادی به‌سرعت به محل حادثه اعزام شدند و اقدامات اولیه امدادی به‌خوبی لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه روستای سیجان بیشترین آسیب را بر اثر وقوع سیل متحمل شده است، تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه ۵ نفر فوت و ۱۰ نفر نیز مصدوم شدند.

معصومی با بیان اینکه مصدومان به بیمارستان شهید مدنی و باهنر منتقل شدند، گفت: ۴۰ خودرو در این حادثه دچار آسیب شدند که تا ساعاتی بعد خسارات نهایی این حادثه اعلام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به‌سبب تاریکی هوا و قطعی برق تاکنون مشخص نشده در خودروهای آسیبی افرادی وجود داشته‌اند یا نه، اظهار داشت: آمار نهایی از میزان تلفات و خسارات وارده ‌امروز مشخص و اعلام می‌شود.

* ۱۲ نفر در حادثه سیل روستای سیجان محور کرج- چالوس مفقود شدند

احسان نصیری مدیرعامل هلال احمر البرز با اشاره به اینکه ۶۵ نیروی امدادی به هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است، اظهار داشت: ۱۴ دستگاه خودوری نجات، ۵ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه ست نجات، یک دستگاه خودروی مینی‌بوس و کامیون به منطقه اعزام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۰ دستگاه خودرو، سه پل و منزل مسکونی که در حاشیه رودخانه احداث و مستقر شده بود، تخریب شده است، افزود: تا به این لحظه سه جسد پیدا شده است.

مدیرعامل هلال احمر البرز با تاکید بر اینکه طبق اظهارات افراد محلی ۱۲ نفر در این حادثه مفقود شده‌اند، خاطرنشان کرد: جستجو در حاشیه رودخانه همچنان ادامه دارد اما متاسفانه شب گذشته به دلیل قطعی برق دید کافی برای انجام عملیات به خوبی وجود نداشت اما به محض روشن شدن هوا عملیات به صورت ویژه آغاز شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

*جاده چالوس مسدود شد

سرهنگ رضا اکبری رئیس پلیس راه البرز اظهار داشت: جاده کرج-چالوس به علت بارندگی و خسارت به جاده در محدوده استان مازندران مسدود شد.

وی افزود: تردد در این محور تا اطلاع ثانوی امکان ندارد و در صورت هرگونه تغییرات به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس پلیس راه البرز در مورد سایر محورهای مواصلاتی استان البرز بیان کرد: محور کرج به تهران دارای ترافیک نیمه‌سنگین است.

* سیل در محور کرج – چالوس ۳ کشته برجای گذاشت

آرش رحمتی معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز اظهار داشت: از شب گذشته تاکنون عوامل هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در محل حضور دارند.

وی با بیان اینکه این حادثه تاکنون ۸ مصدوم و ۳ کشته برجای گذاشته است، افزود: محل دقیق بروز این حادثه محدوده سیجان کیلومتر ۱۹ جاده چالوس بوده است.

معاون فوریت‌های پزشکی البرز با تاکید بر اینکه ۱۲ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است، خاطرنشان کرد: احتمال افزایش تعداد مصدومان و کشته‌شدگان وجود دارد.

وی عنوان کرد: عوامل و نیروهای امدادی همچنان به فعالیت خود در این منطقه ادامه می‌دهند.

* ۱۰ مصدوم و ۵ کشته بر اثر وقوع سیل در کرج

ابوالقاسم باقری مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با اشاره به خسارات سیل و رگبار روز گذشته در استان البرز، اظهار داشت: به دنبال طوفان، رعد و برق و رگبار روز گذشته، در سطح استان شکستگی درخت و آبگیری سطح معابر و نیز ۷ مصدوم گزارش شده است.

وی افزود: در اثر سیل در محله بالا طالقان خساراتی به جاده، پل‌ها و اراضی کشاورزی وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز خاطرنشان کرد: در روستای سیجان واقع در بخش آسارای کرج، سیل ۵۰ خودرو را با خود برده که تا این ساعت ۱۰ نفر مصدوم و ۵ نفر فوتی گزارش شده است.

باقری تصریح کرد: از تعداد فوت شدگان، جسد ۳ نفر کشف شده و ۲ نفر نیز هنوز کشف نشده است اما احتمال وجود مفقودین بالایی بر اثر این حادثه وجود دارد، چراکه این اطلاعات مردمی در محل حادثه است.

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نتایج اولیه کنکور ۹۴ فردا اعلام می‌شود/ انتخاب رشته از ۵ مرداد

د جولای 20 , 2015
 دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش در نشست خبری با  اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۴ اظهار داشت: ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۴ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، همچنین برای کد رشته‌های تحصیلی با […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...