۷ مورد از آداب میز غذاخوری

اشتراک گذاری :

نودیها:معمولا افراد از کودکی به همراه خانواده سر میز شام یا نهار می‌‏نشینند و در آن محیط صمیمیت باعث می‌شود خیلی به آداب و قوانین سر میز نشستن و خوردن رعایت نشود. اما آداب میز شام چیزی است که در فضاهای عمومی و مهمانی‎ها و جلسات باید به آن توجه زیادی شود. در این مطلب به برخی از این قوانین اشاره می‏‌کنیم.

فوت کردن
هرگز لقمه غذا یا محتویات قاشقتان را فوت نکنید. اجازه دهید غذا خودش خنک شود و تکه‎های کوچک‎تر را داخل دهانتان بگذارید.

تفاله غذا
حتی اگر با مزه نوعی خوراکی شدیدا مشکل داشتید یا مشکلی برایتان پیش آمد آن را از دهانتان خارج نکنید. تخلیه غذا حتی در دستمال کاغذی هم مودبانه نیست.

صحبت کردن
هرگز با دهان پر یا وقتی در حال جویدن غذا هستید صحبت نکنید. حتما بر سر میز شما صحبت کنید و البته این کار را بعد از بلعیدن غذای داخل دهانتان انجام دهید.

دستمال سفره
این وسیله فقط وظیفه محافظت از لباس‎های شما را دارد و قرار نیست با آن گوشه دهان، لب‌ها یا دندان‏هایتان را تمیز کنید.

نمک
سعی کنید حتما اول غذا را بچشید و بعد در صورتی که لازم بود به آن نمک یا فلفل اضافه کنید. این که قبل از شروع غذا نمک بزنید زیبا نیست.

مقدار
سعی کنید غذایی که برای خوردن انتخاب می‎کنید به میزان لازم باشد. اصلا جالب نیست که مقداری از غذا در بشقاب شما بماند و نتوانید غذایتان را تمام کنید.

زمان
خوردن غذا را فقط زمانی شروع کنید که غذای همه آماده شده و بر سر میز مقابل آن‎ها قرار گرفته است. این که غذای شما زودتر از همه آمده به این معنی نیست که می‏توانید خوردن را آغاز کنید.

سرعت
وقتی ظرفی را برای کشیدن غذا انتخاب می‌‏کنید خیلی سریع کارتان را انجام دهید و ظرف را به نفر بعدی بدهید. نباید افراد بر سر میز زیاد منتظر بمانند.

بهداشت نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 618

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رفع هر بوی بدی از یخچال فریزر با ۹ ترفند فوری

ی جولای 29 , 2018
نودیها:یخچال فریزر به دلیل مواد غذایی، میوه و سبزیجاتی که درون آن قرار دارند ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشند. بعضی اوقات یخچال بوی بدی می دهد حتی اگر ماهی یا گوشت را فقط چند روز در آنجا نگه داریم اگر از من بپرسید چه چیزی در آشپزخانه آزارتان می […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...