۶ حبه سیر پخته بخورید ببینید چه اتفاقی در بدنتان می افتد

اشتراک گذاری :

نودیها:سیر یک ماده غذایی پرمصرف، پرطرفدار و پرخاصیت است. این ماده غذایی به صورت انواع مختلف مصرف می شود و در تغییر طعم غذاها تأثیر ویژه ای دارد. سیر علاوه بر اینکه یک طعم دهنده فوق العاده است خواص درمانی باورنکردنی نیز دارد.

سیر خواص آنتی بیوتیکی و تصفیه کنندگی دارد و باعث دفع ضایعات بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها می شود. با وجود اینکه مصرف خام سیر طرفدار و خواص بیشتری نیز دارد اما مصرف روزانه ۶ عدد سیر پخته شده نیز تأثیر زیادی در سلامت بدن دارد. در این مطلب خواهیم گفت بعد از مصرف این میزان سیر پخته شده در فر چه اتفاقاتی در بدنتان رخ می دهد. لطفاً با ما همراه باشید.

سیر یک دنیا خاصیت دارد

محققان معتقد هستند که سیر یک مکمل طبیعی برای کاهش وزن است چون مانع از انباشتگی چربی ها شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین مصرف روزانه آن روشی طبیعی و خوب برای دور شدن از بیماری ها و مشکلات سلامتی است. اکثر خواص این ماده غذایی به سرعت تأثیر خود را برجای می گذارد بخصوص زمانی که آن را به صورت طبیعی و بدون افزودنی مصرف کنید. در ادامه با خواص روزانه ۶ عدد سیر پخته شده بیشتر آشنا می شوید.

۲۴ ساعت بعد از مصرف سیر چه اتفاقاتی در بدن می افتد؟

یک ساعت بعد از مصرف ۶ حبه سیر پخته شده

یک ساعت بعد از مصرف ۶ حبه سیر پخته شده، بدن آن را هضم کرده و مواد مغذی مفید آن مانند آلیسین، ویتامین های گروه B و مواد معدنی مانند منگنز را جذب می کند. علاوه بر این به کمک فیبرهای آن عملکرد روده ها نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

۲ تا ۴ ساعت بعد از مصرف ۶ حبه سیر پخته شده

آنتی اکسیدان های موجود در سیر شروع به حرکت به سمت خون کرده و به سلول‌های بدن می رسند. به این ترتیب از سلول‌ها در برابر اثرات آسیب رسان و مضر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. همچنین ترکیب فعال آن یعنی آلیسین به کاهش وجود سلول‌های بیمار و بدخیم کمک می کند.

۴ تا ۶ ساعت بعد از مصرف ۶ حبه سیر پخته شده

آلیسین سیر شروع به فعال کردن سوخت و ساز بدن و فرایندهای دفع مازاد مایعات و چربی ها می کند. قدرت ضدالتهابی بالای این ترکیب باعث کاهش ورم بافت ها شده و عملکرد کلیه ها را بهبود می دهد.

۶ تا ۷ ساعت بعد از مصرف ۶ حبه سیر پخته شده

خواص ضدباکتریایی سیر قدرت کافی را در اختیار دستگاه ایمنی بدن قرار می دهد تا با باکتری ها مقابله کرده و بدن را ایمن سازی کند.

بین ۶ تا ۱۰ ساعت بعد از مصرف ۶ حبه سیر پخته شده

ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گوگردی موجود در سیر مانع از اکسایش سلول ها شده و اکسیژن رسانی را تحریک می کند. این کار باعث ممانعت از روند زودهنگام پیری و بروز علائم آن می شود.

۲۴ ساعت بعد از مصرف ۶ حبه سیر پخته شده

محققان معتقد هستند که سیر یک مکمل طبیعی برای کاهش وزن است چون مانع از انباشتگی چربی ها شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین مصرف روزانه آن روشی طبیعی و خوب برای دور شدن از بیماری ها و مشکلات سلامتی است

ترکیبات فعال سیر در بدن رخنه کرده و عملکردهای حفاظتی از دستگاه های حیاتی بدن شروع می شود:

* میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون کاهش پیدا می کند

* رگ‌ها تمیز و پاکسازی شده و نرمی و خاصیت ارتجاعی آن‌ها بیشتر می شود

* فشارخون تنظیم و کنترل می شود

* واکنش های ایمنی بدن افزایش پیدا می کند

* روند دفع فلزات سنگین از بدن با سرعت بیشتری انجام می شود

* سلامت استخوان‌ها افزایش می یابد

* احساس خستگی کمتر می شود

* راندمان جسمی و روحی افزایش می یابد

* طول عمر سلول ها بیشتر می شود

* از تشکیل رگ‌های واریسی پیشگیری می شود

* سلامت مفاصل بهبود می یابد

* ریه ها پاکسازی و تمیز می شوند

* دفع انگل های روده تحریک می شود

* میزان قند خون کنترل می شود

* از بروز یبوست پیشگیری و با آن مقابله می شود

* خطر بروز عفونت در دستگاه ایمنی کاهش می یابد.

روش تهیه و مصرف سیر پخته شده در فر

با وجود اینکه برخی متخصصان تأکید زیادی در مصرف سیر خام برای دریافت ۱۰۰ درصدی خواص آن دارند، برخی دیگر نیز مصرف سیر پخته شده در فر را برای دریافت خواص آن توصیه می کنند. مزیت این شیوه این است که مصرف سیر راحت تر شده و سم زدایی از بدن با سهولت بیشتری انجام می گیرد.

برای این کار به ۶ حبه سیر نیاز دارید. کافی است سیر را تمیز کنید و اجازه دهید بیست دقیقه استراحت کنند. سپس آن‌ها را در فر قرار دهید تا نرم شوند. در نهایت آن‌ها را از فر درآورده و اجازه دهید تا خنک شوند و میل کنید.

زمانی که این ۶ حبه سیر را میل می کنید لازم است که در ۲۴ ساعت آینده به میزان حداقل ۲ لیتر آب بنوشید و از مواد غذایی زودهضم مانند سبزیجات بیشتر استفاده کنید. بهتر است این کار را آخر هفته ها و در روزهایی که از خانه خارج نمی شوید انجام دهید. چون دهانتان بوی سیر می گیرد. بدانید که مصرف سیر یکی از بهترین شیوه ها برای دریافت سریع خواص یک ماده غذایی ایده آل است. توصیه می کنیم هر ماه حداقل یک مرتبه این ۶ حبه سیر را آماده کرده و میل کنید.

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 25

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

میثم مطیعی / مداحی حماسی علیه رژیم آل خلیفه

س ژانویه 17 , 2017
دانلود تبیان برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 25

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...