۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد

اشتراک گذاری :

نودیها:صبحانه خوردن به هیچ عنوان باعث بروز گرسنگی در طول روز نمی شود بلکه اشتباهاتی که افراد حین وعده صبحانه مرتکب می شوند، این احساس را در آنها ایجاد خواهد کرد. در اینجا ۵ اشتباه رایج تغذیه ای حین خوردن صبحانه بیشتر معرفی شده است:

عدم دریافت کافی پروتئین: اغلب افراد غلات به همراه شیر را برای صبحانه مصرف می کنند، و به نظر انتخاب خوبی است چون یک لیوان شیر حدود هشت گرم پروتئین برای بدن تامین می ‌کند. اما خیلی ها هم چنین انتخابی ندارند و از خوردن شیر اجتناب می کنند. حتی اگر نمی‌ خواهید شیر بنوشید، جهت دریافت پروتئین بیشتر یک تخم‌ مرغ آب پز به صبحانه خود اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید ۱۰۰ درصد پروتئین را با خوردن یک نان سبوس دار تامین کنید. با خوردن نان سبوس دار همراه کره بادام زمینی پروتئین بیشتری را جذب کنید.

مصرف فیبر کم: هرچقدر هم که در وعده صبحانه شیرینی مصرف کنید، با سرعت بیشتری گرسنه خواهید شد چون به همان اندازه که قند خون تان به سرعت بالا می رود، به سرعت نیز افت خواهد کرد. در عوض مقادیر زیادی از فیبر باعث احساس طولانی مدت سیری خواهد شد چون قند آن دیرتر آزاد می شود. سعی کنید همیشه حداقل مقدار پنج گرم فیبر را در هنگام صرف صبحانه ‌به بدن خود برسانید. از دانه ‌های چیا یا کتان استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که قبل از مصرف به خوبی آنها را خرد کنید، در غیر این صورت فیبر به خوبی جذب نمی‌ شود. چیا، سرشار از آهن، آنتی ‌اکسیدان، امگا ۳ و پروتئین است.

کاهش مصرف چربی: محدودیت مصرف چربی بعد از گذشت زمان کوتاهی مجددا احساس گرسنگی را افزایش می دهد. ماست‌ های بدون چربی، غلات با فیبر بالا و میوه ‌جات، غذاهای سالمی هستند ولی چربی آنها کم است. ماست با چربی دو درصد را انتخاب کنید و یا حداقل مقداری آجیل که حاوی چربی است را نیز برای پیشگیری از گرسنگی مصرف کنید.

مصرف ناکافی مواد غذایی: شما در فاصله زمانی بیدار شدن تا زمان نهار، حداقل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری نیاز دارید. در صورتی که این میزان کالری در هنگام صبحانه به بدن نرسانید، پرخوری در هنگام صرف نهار اجتناب‌ ناپذیر و بروز مشکلاتی مانند چاقی غیرقابل پیشگیری است.

دیر صبحانه خوردن: بهترین زمان صرف صبحانه، ابتدای روز و اول صبح است؛ درست زمانی که از خواب بیدار می ‌شوید. هر چه برای خوردن صبحانه صبر کند بعد از آن بیشتر گرسنه می‌ شوید. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی صبحانه فراهم کردن سوخت کافی برای بدن شما بعد از یک مدت طولانی است که چیزی نخورده ‌اید.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 66

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه - روز سوم فاطمیه اول - سال ۹۶

ی فوریه 4 , 2018
روضه حضرت زهرا سلام الله علیها (روضه) توی آسمون چشمات مادر (زمینه جدید) کسی تو خونه که از محرمش رو نمی گیره (شور جدید) ای مه دنیا ابالفضل (شور جدید) حرف دلم از قدیمه (شور زیبا) اگه راه خونتو بلد نبودم (شور) راسخون برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...