۲ روش برای تهیه آش گوجه فرنگی

اشتراک گذاری :

آش گوجه نوعی پیش غذای محلی به شمار می‌رود. البته بسیاری آن را به عنوان غذای اصلی نیز مصرف می‌کنند. این آش در شهرهای شرقی کشور همچون مشهد و نیشابور تا غرب کشور همچون تبریز و اردبیل طرفدارانی دارد.

جام جم سرا:

طرز تهیه به روش اول:

مواد لازم- پیاز: سه عدد- روغن: سه قاشق سوپخوری- لپّه: سه قاشق سوپخوری- برنج: نیم کیلو- نمک و فلفل: به مقدار کافی- سبزی آش: یک کیلو- گوشت چرخ کرده: نیم کیلو- گوجه فرنگی ‌: دو کیلو- نعنا خشک: یک قاشق سوپخوری.

یکی از پیاز‌ها را خرد کرده، در روغن سرخ کنید تا رنگش طلائی شود.
شش یا هفت لیوان آب داغ، لپه، برنج، نمک و فلفل را اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ملایم به مدت بیست دقیقه بپزد.
گوشت را با دو عدد پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل مخلوط کرده به صورت گلوله‌های کوچکی در آورده و در آش بریزید.
سبزی‌ها را خرد کرده و به آش اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم بپزد و لعاب دهد. سپس گوجه فرنگی‌ها را رنده کرده داخل آش بریزید.
نعنا را در روغن سرخ کنید و هنگامی که آش آماده شد، به عنوان تزئین و البته بهبود مزه روی آن ریخته، میل نمائید.

 
طرز تهیه به روش دوم:

مواد لازم- برنج: یک پیمانه- لوبیا چیتی: دو پیمانه- آب: یک لیتر- تره و جعفری خرد شده: یک کیلو- آب گوجه فرنگی: یک لیتر- پیاز داغ: یک پیمانه- زرد چوبه: یک قاشق غذاخوری- نعنا خشک: صد گرم- آبغوره: یک پیمانه- نمک و فلفل: به میزان لازم.
برنج را از شب قبل بدون نمک خیس کنید.
لوبیا را بپزید.
آب برنج را خالی کنید و برنج خیس خورده را در قابلمه مورد نظر بریزید و آب و تره و جعفری خردشده و لوبیای پخته و آب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید.
قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا کاملاً آش جا بیفتد.
پیاز داغ و زردچوبه را نیز تفت دهید و داخل آش بریزید. سپس نعنا خشک را در آش ریخته و در آخر آبغوره و نمک و فلفل را اضافه کنید.
نکته:
دقت کنید که این آش هر چه تند‌تر باشد، خوشمزه‌تر است. بعد از اینکه آش آماده شد، آن را در ظرف مورد نظر کشیده ونعنا داغ فراوان روی آن بریزید. (جام جم سرا)

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود آهنگ حسرت(قیامت) باصدای مهران میرزایی

ی ژوئن 21 , 2015
دانلود آهنگ حسرت(قیامت) باصدای مهران میرزایی       دانلود آهنگ با کیفیت عالیمنبع : مبارزکلیپ برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...