۲۷ سال مدرک فروشی با ۶۷۰۰ رشته محل «غیرمجاز» در دانشگاه آزاد

اشتراک گذاری :
نودیها :  بررسی رشته‌ محل‌های فاقد مجوز  دانشگاه آزاد مشخص کرد که ۳۳درصد این رشته‌ها،  به طور قطعی فاقد مجوز هستند.
 مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در حاشیه جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران پیرامون وضعیت رشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد گفت: بر اساس تصمیمی که گرفته شد بیش از ۶۷۰۰ رشته محل فاقد مجوز دانشگاه آزاد را در شورای گسترش آموزش عالی بررسی کردیم که ۳۳ درصد این رشته‌ها تأئید قطعی شد، ۴۰ درصد اعلام نقص شد و بقیه رشته‌محل‌ها مردود شد.
بررسی گذرای آمار و ارقام ارائه شده توسط شریعتی نشان دهنده آن است که ۲۲۱۱ رشته محل به طور قطعی فاقد مجوز بوده و ۲۶۸۰ رشته نیز دارای نقص می‌باشد که به گفته معاون آموزشی وزارت علوم باید توسط دانشگاه آزاد رفع نقص شود؛ گفتنی است که دانشگاه آزاد مهلت چندانی برای تحقق این امر ندارد. همچنین ۱۸۰۹ رشته محل نیز مردود شده و مدارک فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها مورد تائید نمی‌باشد.
وسعت این تخلف در مقایسه با مسئله بورسیه نیز جالب توجه به نظر می‌رسد. در ارتباط با مسئله بورسیه‌ها، دولت یازدهم دو سال متوالی با تبلیغات گسترده و اظهارنظرهای مختلف این مسئله را به اشکال گوناگون مطرح می‌کرد. به طوری که هاشمی رفسنجانی پدرخوانده دولت یازدهم در پنجم خردادماه سال گذشته در دیدار جمعی از مدیران ارشد صنایع تولیدی با اظهار نظر در این باره گفت: این تبعیض‌ها، روح استعداد را در کالبد جوان جامعه می‌کشد و جوانان را برای تلاش و کوشش ناامید می کند.
همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول دولت نیز در دوم شهریور ماه سال ۹۳ در مراسم معارفه محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزرات علوم در ارتباط با مسئله بورسیه‌ها گفت: حتی اگر ۱۰ وزیر علوم در این دولت تغییر یابند اما باز هم موضوع بورسیه‌های غیرقانونی پیگیری خواهد شد.
در ادامه نیز حسن روحانی با حضور در دانشگاه تهران در ۱۵ مهرماه سال گذشته دراین رابطه گفت: آقای دکتر فرجی دانا را آوردیم و شروع به کار کرد و بورسیه و ما ادراک ما البورسیه. و این در حالی است که از روز اولی که آقای دکتر فرجی آمدند اولین کلام من به ایشان این بود که باید مساله بورسیه را دنبال کنند.
اما پس از این جوسازی و سخنرانی‌ها -که انعکاس بسیاری نیز در سطح جامعه داشت- نهایتاً مشخص شد که تعداد بورسیه های غیرقانونی نه هزاران نفر بلکه تنها ۳۶ نفر بوده است.
اما تخلف دانشگاه آزاد در مقایسه با مسئله بورسیه‌ها بسیار وسیع‌تر است به طوری که حتی وزارت علوم دولت یازدهم هم مجبور به واکنش شده و معاون آموزشی این وزارت‌خانه در این ارتباط گفته است: دانشگاه آزاد از خود ما است و مجموعه جدا نیست بنابر این باید توجه کنند که قانون را رعایت کنند تا دانشجویان و داوطلبان بلاتکلیف نمانند.
در همین راستا باید به این موضوع اشاره کرد آیا دولت یازدهم که بر سر تخلف ۳۶ نفر این همه سر و صدا به راه انداخت در باره ۲۲۱۱ رشته محل غیرقانونی دانشگاه آزاد سکوت در پیش خواهد گرفت؟ آیا می‌توان تصور کرد اکنون اسحاق جهانگیری تغییر ۱۰۰ وزیر علوم را پیگیری نماید، حسن روحانی در نطق خود تعبیر دانشگاه آزاد و ماادراک ما دانشگاه آزاد را به کار ببرد و یا هاشمی رفسنجانی نیز ۲۷ سال مدرک فروشی در دانشگاه آزاد را نوعی بی‌عدالتی بداند که باعث کاهش امید جوانان جهت تلاش و کوشش شده است!؟
گفتنی است تخلف دانشگاه آزاد در حالی رخ داده که این دانشگاه همواره قرار داشتن در رتبه سوم جهان را به لحاظ تعداد دانشجو از افتخارات خود بر می‌شمارد.
منبع : رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

وقتی بزرگترین سهامدار انقلاب ۶ سال داشت +عکس

چ دسامبر 16 , 2015
نودیها : روز گذشته اظهار نظر عجیب یکی از چهره های شاخص اصلاح طلب و فعال در فتنه ۸۸ باعث شد تا حتی بسیاری از رسانه های این جریان نیز ترجیح دهند این سخنان را نشنیده بگیرند و به علت غیر قابل دفاع بودن، با سانسور و بایکوت آن، کوچکترین […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...