گند کار فرانسوی‌ها در آمد/استفاده از انفجار پاریس برای خیانت و کشورگشایی

اشتراک گذاری :

نودیها :  در زمانی که دنیا امروز شاهد سپری شدن بیش از چهار سال از مقاومت ارتش و نیروهای مردمی سوریه در برابر تروریسم تکفیری داعش است، اکنون همزمان با افزایش حملات تروریستی در کشورهای مطرح اروپایی و البته مصون ماندن آمریکا و رژیم صهیونیستی از این قائله دهشتناک، بسیاری از کارشناسان، تحلیل‌گران مسائل استراتژیک و همچنین برخی سیاستمداران از ظهور عواقب تلخ رفتار غرب در بی‌ثبات کردن سوریه و عراق صحبت می‌کنند، که پس از سالها اکنون قرار است دامان حامیان اصلی تروریسم را بگیرد.

درست از زمانی که حضور تروریست‌های تکفیری مورد حمایت عربستان و آمریکا در کشور سوریه شدت گرفت، اخبار مستند بیشماری از پیوستن اتباع اروپایی و غربی به گروه داعش برای تجاوز به آن کشور حکایت داشت.

محافل سیاسی-رسانه‌ای متعددی، سال گذشته با تکیه بر صدها منبع مختلف، تخمین زدند که هزاران تروریست به صورت مستقیم و غیرمستقیم، عازم سوریه و عراق شده‌اند.

در یکی از این دست خبرها که در سپتامبر ۲۰۱۴ منتشر شد، خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از وجود مجموع ۳۰ هزار نفر در عراق و سوریه برای کشتار و جنگ علیه مردم غیرنظامی این دو کشور خبر داد.

مرکز بین‌المللی بررسی افراط گرایی و خشونت سیاسی (ICSR) نیز پیشتر خبر داده بود حد‌اقل ۲ هزار نفر از درون کشورهای اروپایی به جمع تروریست‌ها پیوسته‌اند.

در میان آمار فزایندۀ تروریست‌های گسیل‌شده از سوی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی، نام چند کشور اروپایی خاص به چشم می‌خورَد. نشریه اینترنتی «اینترنشنال بیزنس تایمز» در آوریل سال جاری (فروردین ۹۴) به نقل از یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا می‌نویسد: «برآورد ما این است که چیزی بین ۵ تا ۶ هزار نفر از اتباع اروپا، در سوریه و به جمع داعش پیوسته‌اند.»

«ورا جوروا» کمیسر اتحادیه اروپا در امور دادگستری، در مصاحبه با رزونامه فرانسوی «لو موند» در سال جاری اعلام کرد از میان تعداد مذکور بیش از هزار و ۵۰۰ تن از اتباع فرانسوی هستند.

این در حالی است که شبکه بی‌بی‌سی در سال ۲۰۱۴ از حضور تنها ۳ هزار تبعه اروپاییِ ملحق‌شده به داعش در مجموع هر دو کشور سوریه و عراق خبر می‌دهد.

گویا در سال ۲۰۱۵، سالی که پدیده «داعش اروپایی» نیاز به یک «۱۱ سپتامبر اروپایی» نیز دارد، به یکباره از ارقام واقعی‌تر این تعداد رونمایی می‌شود. باید یادآور شد دولت فرانسه اولین دولتی بود که در ابتدا به درخواست کاخ سفید برای تشکیل گروه موسوم به ائتلاف ضد داعش پاسخ مثبت داد.

در شرایطی که طی سال‌های اخیر، دولت فرانسوا اولاند بیشترین تمایل را برای هماهنگی با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت بهره‌گیری از اهداف چندگانه‌ی ایجاد و پرورش داعش نشان‌ می‌داد، روز گذشته روزنامه گاردین ضمن اشاره به افزایش حملات تروریستی در فرانسه، از استقرار جنگنده‌های رافائل و میراژ فرانسه در اردن و امارات برای دریافت مأموریت‌های جدید خبر می‌دهد.

مجموعه حملات تروریستی پاریس که به کشته و مجروح شدن حدود ۵۰۰ نفر در مناطق سه‌گانه‌ی یکم، دهم و یازدهم این شهر منجر شد، به عقیده بسیاری از کارشناسان، فصل اول از درس‌هایی است که غرب باید در تاوان اقدامات خصمانه خود در برهم زدن ثبات سیاسی کشورهای مستقل بگیرد.

نشریه اینترنتی «آمریکن هرالد تریبیون»، در این خصوص روز گذشته به تحلیل سلسله حوادث تروریستی جمعه‌شب در پایتخت فرانسه می‌پردازد. نشریه مذکور در گزارش خود حملات پاریس را پیامد تلخ رفتار فاشیستی غرب در ناامن کردن فضای سیاسی کشورهای مستقل می‌داند.

به عقیده برخی از تحلیل‌گران، ورود اتباع غربی برای پیوستن به گروه داعش در سوریه و عراق، ضمن دربرداشتن منافع اولیه برای مخالفین بشار اسد و متحدین رژیم صهیونیستی، اکنون به معضل جدید و غیرمنتظره‌ای تبدیل شده است.

در عین حال به نظر می‌رسد با توجه به وجود برخی شک و تردید‌ها و بی‌پاسخ ماندن مجموعه‌ای از سؤالات درخصوص حواشی حوادث تروریستی در اروپا و بویژه فرانسه، اکنون غرب و متحدان منطقه‌ای آن این بار نیز همچون حادثه مشکوک ۱۱ سپتامبر آمریکا بدنبال سودجویی و بهره‌برداری از این وقایع هستند.

نخستین واکنش‌هایی که حاکی از آغاز بهره‌برداری از حمله تروریستی جمعه‌شب در شمال پاریس بودند، از سوی کابینه رژیم صهیونیستی، رییس ائتلاف ملی احزاب معارض سوریه و البته نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا رقم خوردند. آنچه در این واکنش‌ها بعنوان وجه مشترک محوری آنها به چشم می‌خورد، بحث درمورد اعزام و ارسال نیروها و تجهیزات بیشتر به سوریه برای آنچه مقابله با داعش خوانده شده، بوده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، «خالد خوجه» رییس گروه موسوم به ائتلاف ملی احزاب معارض سوریه، که دولت فرانسه را بعنوان یکی از حامیان مهم خود می‌داند، اخیراً در پی وقایع پاریس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسئولیت جامعه بین‌الملل، نابودی کامل و اساسی همه اشکال تروریسم است، بویژه نابودی دولت بشار اسد که به تأمین مالی و حمایت از گروه‌های تروریستی می‌پردازد.»

در حالی که طرف‌های شرکت‌کننده در نشست بررسی مسأله سوریه در وین، تصمیم‌گیری درمورد آینده سیاسی بشار اسد، رییس‌جمهور قانونی کشور سوریه را بعنوان یکی از اختلافات محوری در این دور از گفتگوها اعلام کرده‌اند، سخنان وزیر خارجه فرانسه پیش از حوادث تروریستی پاریس و در آستانه برگزاری نشست روز شنبه‌ی وین، نشان از موضع‌گیری صریح‌تر او در این خصوص دارد.

لوران فابیوس، در سخنرانی خود در جمع نمایندگان گفته است: «آنچه مدنظر ماست، عدم وجود بشار اسد در آینده سیاسی این کشور است و علاوه بر این باید اضافه کنم که از نظر ما ادامه حضور مستشاران نظامی ایرانی در سوریه به مدت نامحدود نیز امری غیرممکن است.»

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

استعفا مدیر گروه کودک و نوجوان درپی ماجرای فیتیله

س نوامبر 17 , 2015
نودیها :  در پی اشتباه عموهای فیتیله ای و آزرده خاطر شدن هم وطنان آذری زبان کشورمان، علی زارعان مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما به منظور پذیرش اشتباه صورت گرفته و دلجویی از آذری زبانان میهنمان از سمت خود استعفا داد. در پی استعفای زارعان که سالها […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...