گله های بازیگر مشهور

اشتراک گذاری :
اخبار و تحلیل ها
سریال «در پناه تو» ضمن جذب مخاطبان فراوان چهره‌های خوبی در بازیگری را به سینما و تلویزیون ما معرفی کرد که برخلاف بسیاری از بازیگران نوظهور امروزی در تلویزیون ماندگار شدند و همچنان مشغول فعالیت هستند اما رسم روزگار این است که همیشه به یک شکل نمی‌ماند و در پیچ و خم‌های خود عده‌ای را از یاد می‌برد و به دست فراموشی می‌سپارد.
حبیب دهقان نسب از بازیگران کهنه‌کاری است که فعالیت هنری خود را از سال ۴۶ آغاز کرد و بازی در سریال «در پناه تو» نقطه عطفی در کارنامه کاری او بود. این روزها دهقان نسب به گفته‌ی خودش کم کار شده و به دلیل کهولت سن نقش‌های تکراری به او پیشنهاد می‌شود.
به بهانه‌ی بازی وی در سریال «جاده قدیم» گفتگویی با این بازیگر ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید.
*شما سال ۹۴ را پرکار آغاز کردید. ابتدا در مجموعه فوق سری و الان در «جاده قدیم» همیشه همین قدر پرکار هستید؟
نه، سال ۹۳ برای من سال پرکاری به حساب می‌آمد و با بازی در سریال‌های «پرده نشین»، «فوق سری» و «جاده قدیم» روزهای خوبی را گذراندم.
*در بیشتر سریالها در نقش «پلیس» ظاهر می‌شدید از تکراری شدن نمی‌ترسید؟
به نظر من ممکن است دو نقش مشابه باشند اما بازیگر می‌تواند از دو نقش مشابه دو بازی متفاوت ارائه دهد من تلاش می‌کنم به کمک کارگردان این نقش‌ها را درست بازی کنم و متفاوت ارائه دهم.
متأسفانه در سینما و تلویزیون ما کلیشه را دیگران می‌سازند و اول بازیگر را انتخاب می‌کنند بعد بازیگر نقش را انتخاب می‌کند. خود من هم علاقه‌ی زیادی به بازی در نقش‌های متفاوت دارم زیرا بازیگر در نقش‌های مختلف می‌تواند توانایی‌های خود را محک بزند.
اما از سویی مسائل مالی و از سویی دیگر سن و سال اجازه‌ی آزاد عمل کردن را نمی‌دهد.
*چند وقتی است که بازیگران گلایه‌های زیادی از پیشنهاد نشدن نقش‌های مناسب به بازیگران پا به سن گذاشته دارند. نظر ما در این باره چیست؟
وقتی یک بازیگر پا به سن می‌گذارد ناخودآگاه کم کار می‌شود و اگر هم کاری به آن پیشنهاد بدهند نقش پدربزرگ، عمو یا دایی و نقش‌های کلیشه‌ای بی‌کیفیت است در صورتی که در کل دنیا از جمله هالیوود بازیگران پا به سن گذاشته نقش‌های اول را بازی میکنند.
*شما نقش‌های پلیسی زیادی بازی کرده‌اید به نظرتان در سینما و تلویزیون ما تا چه حد شخصیت پلیس درست به تصویر کشیده می‌شود؟
نقش‌های پلیس در سینما و تلویزیون ما جزو نقش‌های سخت هستند زیرا برای اینکه مشکلی پیش نیاید باید آنها را درست و محکم بازی کنی در صورتی که پلیس هم یک انسان است و ممکن است دچار خطا شود و برای واقعیت داشتن و باورپذیرشدن آثارمان باید تمام وجوه آن را در نظر بگیریم.
*معیار اصلی شما برای انتخاب یک کار برای بازی چیست؟
من زمانی که از کارگردان، بازیگران و یک نقش خوشم بیاید آن را انتخاب می‌کنم زیرا از یک طرف وجه اقتصادی هم نکته‌ی مهمی است.
*بیشترین همکاری شما در مدت بازیگری‌تان با مهدی فخیم‌زاده بوده، دلیل این  موضوع چیست؟
فخیم‌زاده کارگردان خوب و با ارزشی است و می‌داند که می‌خواهد چه کند و چون خودش بازیگری می‌داند به بازیگرانش در ایفای نقش کمک زیادی می‌کند و من همیشه از همکاری با فخیم‌زاده لذت می‌برم.
*از نحوه‌ی ورودتان به سریال «جاده قدیم» و همکاری با بهرام بهرامیان بگویید.
اواخر بازیم در پروژه «پرده نشین» بود که پیشنهاد بازی در این سریال به من شد و تنها ۴ قسمت آن نوشته شده بود. با خواندن متن از سریال خوشم آمد و از سویی چون آثار دیگر بهرام بهرامیان را دیده بودم و از خوشم آمده بود تصمیم گرفتم در این کار حضور پیدا کنم.
*شرایط کار برایتان خوب بود؟
«جاده قدیم: گروه بسیار خوبی داشت و تنها مشکل کار این بود که متن‌ها تکه تکه به دست ما می‌رسید موضوعی که این روزها زیاد دیده می‌شود گاهی کلیات کار معلوم است اما نویسنده در جزئیات تغییراتی ایجاد می‌کند که ایفای نقش برای بازیگر را با مشکل روبرو می‌سازد. مدتی که به دلیل لهجه سریال روی آنتن نرفت اما الان از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
*از خروجی‌های بازی خود در این سریال راضی هستید؟
حدوداً راضی هستم.
*بازی بازیگران دیگر را چگونه دیدید؟
بازی سه شخصیت اصلی کار بسیار خوب است اما شهرام حقیقت‌دوست یک قدم جلوتر از بقیه قرار دارد و از تمام جهات با کیفیت عمل کرده است.
*گریم حقیقت دوست هم کمک زیادی به نحوه‌ی ایفای نقش او کرد. کلاً همکاری با عبدالله اسکندری برای شما چگونه بود؟
همیشه عملکرد آدم‌های با تجربه خوب است شاید در جاهایی افت و خیز داشته باشد اما درنهایت کمک زیادی به روند کار می‌کند. اسکندری هم در کارش بسیار خلاق است و حرف و حدیثی نمی‌گذارد.
*نظر مردم در رابطه با «جاده قدیم» چیست؟
مردم به دو گروه تقسیم شده‌اند عده‌ای ارتباط عمیقی با سریال برقرار کرده‌اند و عده‌ای از قصه اصلاً خوششان نیامده است.
*در حال حاضر مشغول انجام چه فعالیتی هستید؟
دو روزی است که مشغول بازی در یک تئاترهستم که بهرام تشکر آن را کارگردانی می‌کند.
*چه شد که پس از سالها تصمیم به بازگشت به تئاتر گرفتید؟
من از بچه‌های تئاتر هستم و فعالیت هنری خود را با این حرفه شروع کردم و به عنوان یک تئاتری دوست دارم هرازگاهی که مسائل اقتصادی به من فشار نمی‌آورد در تئاتر کار کنم. علاقه‌ی زیادی دارم که این اتفاق حداقل یک بار در سال بیافتد.
من به عنوان یک بازیگری که ۴۰ سال سابقه فعالیت دارم نمی‌توانم بیکار بمانم و چون دیدم پیشنهاد تصویری خوبی به من نمی‌شود به دلیل سخت بودن بیکاری تصمیم به بازی در تئاتر تشکر گرفتم.
*اگر همین لحظه نقش یک پلیس به شما پیشنهاد شود می‌پذیرید؟
اگر بتوانم آن را متفاوت ایفا می‌کنم بله اما اگر دیدم دچار تکرار می‌شوم آن را نمی‌پذیرم.
*برای «جاده قدیم» چه آرزویی دارید؟
امیدوارم مردم این سریال را ببینند و زحمات چند ماهه کل گروه به بار بنشیند از شما هم به خاطر توجهتان تشکر می‌کنم.
منبع:باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بلای جان دندان‌ ها چیست؟

د ژوئن 1 , 2015
برای داشتن دندان‌های سالم صرفا مسواک زدن کافی نیست. شما باید از مصرف برخی از مواد غذایی نامناسب پرهیز کنید و حتما نخ دندان بکشید. با ما باشید تا با ۵ ماده ی غذایی آسیب رسان بیشتر آشنا شوید. تا حالا به این فکر کرده اید اگر خدای نکرده دندان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...