گفت و گو با بازیگر نقش جرج بوش

اشتراک گذاری :
«کیهان ملکی» بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: همیشه تلاشم را می‌کنم که در نقش‌های متفاوت شخصیت‌های رنگارنگ ایفای نقش کنم و از تکرار گریزان هستم.
وی افزود: البته همیشه سعی من بر این بوده و در واقع آرزویم این است که محتاج و وابسته این شغل نباشم و نیاز مالی مرا وادار به پذیرفتن هر نقشی به هر قیمتی نکند.
این بازیگر اشاره به حضورش در «فیلسوف‌های احمق» ساخته سعید چاری عنوان کرد: بازی در نقش «جرج بوش» برایم یک تجربه و البته یک ریسک به حساب می‌آید و ممکن است شباهت من علت این انتخاب باشد. من این نقش را برای تجربه کردن قبول کردم و پس از تست‌ گریم در نهایت برای نقش جرج بوش انتخاب شدم.
وی در ادامه بیان کرد: تا قبل از این کار، تجربه همکاری کارگردان این فیلم را نداشتم و متأسفانه آثار قبلی وی را ندیدم ولی از اینکه با کارگردان‌های جوان کار کنم خوشحال می‌شوم و امیدوارم «فیلسوف‌های احمق» محصول آبرومندی شود.
ملکی با اشاره به جایگاه خودش در بازیگری عنوان کرد: پس از تجربه «روزگان جوانی» فرصت‌هایی باید برایم پیش می‌آمد که نیامد و در حال حاضر موقعیت امروزم مرا قانع نمی‌کند. ایدئولوژی من همیشه جذب مخاطب بوده و علاقه‌مند به ایفای نقش‌های متفاوتی بوده‌ام و در انتظار پیشنهادات بودم و حتی چند بار هم بازی کرده‌ام. در یک اثر نقش منفی و سیاهی بازی کرده‌ام که مخاطب از دیدنم در آن نقش حیرت کرد یا در جایی نقش یک معلول قطع نخاعی را ایفا کردم و با حس گرفتن مشکلات و محدودیت‌های یک فرد قطع نخاعی را به تصویر کشیدم.
مدل من به گونه‌ای نیست که به دنبال شهرت باشم
این بازیگر در خصوص بیکار شدن بازیگران گفت: وقتی بازیگری به مدت زیاد پیشنهاد بازی دریافت نمی‌کند و درآمدش سیر نزولی را طی می‌کند، در موقعیت‌هایی شرایط زندگی باعث می‌شود از کار ایده آل فاصله بگیرد و انگیزه‌اش برای کار بسیار کم شود. وقتی بازی نکنی برای گذران زندگی مجبور می‌شوی به کارهای دیگر روی بیاوری و به طور مثال یک کارمند با حقوق ثابت شوی ولی این شغل‌ها به دل بازیگر نمی‌نشیند.
وی با اشاره به گروه‌بندی‌ها و باندبازی‌ها در تولید فیلم گفت:‌ اینکه عده‌ای با گروه خودشان کار کنند، خیلی اتفاق بدی نیست چون در برخی موارد مشخص شده که موفق هم می‌‌توانند باشند مثل ایرج طهماسبی و حمید جبلی و گروه مهران مدیری و یا «فیتیله‌ها» این گروه چندین سال با هم همکار بوده‌اند و موفق هم شده‌اند. اما اگر به باند بازی تبدیل شود و انحصار به وجود آورد خوب نیست. کار گروهی را توصیه می‌کنم ولی انحصار در این گونه فعالیت‌ها ضربه زننده است.
ملکی با اشاره به نقش «احد» در سریال «روزگار جوانی» گفت: همه من را با نقش احد می‌شناسند و خوشحالم که آن شخصیت تا این حد در میان مردم پذیرفته شده است که آن را فراموش نمی‌کند اما آن نقش فقط یک بار اتفاق افتاد و من اصولاً از تکرار دوری می‌کنم.
مخاطب شاید از من می‌خواست که پس از «روزگار جوانی» در آن تیپ و نقش بازی کنم اما این خواسته مد نظر من نیست. اما همه مرا با این نقش می‌شناسند و مرا «احد» روزگار جوانی خطاب می‌کنند.
وی افزود: جسارت پذیرفتن نقش‌های متفاوت که با هم فاصله دارند را دارم. اگر روزی کلکسیون آثاری که ایفای نقش کردم را جمع کنم، که تصمیم این کار را دارم یک ویژگی در آن‌ها می‌بینید و آن این است که سعی داشتم در شخصیت‌پردازی و اجرا متفاوت باشم بعد از «روزگار جوانی» همیشه نقش‌هایی این چنینی به من پیشنهاد شد که به خاطر پرهیز از تکرار هیچ کدام را نپذیرفتم و منتظر فرصت نقش متفاوت ماندم یکی از دلایل کم کار بودنم هم همین است.
وی با بیان اینکه کیفیت نقش پیشنهادی در درجه بالای اهمیت قرار دارد و گفت: کیفیت نقش برایم خیلی مهم است و به همین دلیل از پذیرفتن نقش‌های تکراری و نقش بی‌اهمیت که درجه کیفی خوبی ندارد پرهیز می‌کنم. من در کل جزو کسانی هستم که زیاد جلوی چشم نیستم و باید بگویم باورم این است که مجموعه پیشنهاداتی که توانسته به من ارائه شود فاصله زیادی از هم داشته و باید در عرصه بازیگری تجربه‌های بهتری را سپری می‌کردم. در کل باید از منتظر ماندن برای فرصت‌های جدید دست بکشم و خودم دست به کار شوم تا فرصت‌های جدید و خوب را خلق کنم.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس‌های بازی والیبال اول ایران و لهستان

ی ژوئن 28 , 2015
[Show slideshow] برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 5

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...