گفتگو با آهنگ ساز هندی فیلم محمد رسول الله (ص)

اشتراک گذاری :

ای آر رحمان یکی از بزرگ ترین موزیسین های شبه قاره هند، چند سالی هست که به واسطه جوایز اسکارش به شدت در سطح آسیا شناخته شده. او که در چند فیلم هالیوودی از جمله «۱۲۷ ساعت» دنی بویل سابقه کار دارد در سال ۲۰۱۱ توانست دو جایزه اسکار بهترین موسیقی و بهترین ترانه را برای فیلم «میلیونر زاغه نشین» به خودش اختصاص دهد و محبوبیتش در هند آن قدر افزایش پیدا کرد که صفحه اجتماعیش در توییتر بیش از ۸.۶ میلیون فالوئر دارد. رحمان که اهل چنای است اخیر صحبت کوتاهی با دکان کرونیکل داشته و در آن از تجربه همکاری با مجید مجیدی و سینمای ایران صحبت کرده است. بدون شک موسیقی اپیک وی یکی از پایه های موفقیت فیلم جدید مجید مجیدی بوده است.

او با اشاره به این که تولدی کار ۶-۷ سال به طول انجامیده گفته هنوز باورش نشده که ساخته مجیدی اکران شده است: «من می دانم که کارگردان با دقت در جزئیات چگونه آن را بزرگ کرده است. ما فقط آرزوی خوبی ها را برای آن داریم. اتفاقی که دارد می افتد. در این مورد همه ما خوش شانس هستیم که فیلم نقدهای بسیار مشتاقانه‌ای دریافت کرده است. این نتیجه تلاش‌هایی سخت است.»

ای آر رحمان همین طور در پاسخ به سوالی مروبط به احساسش از همکاری با مجید مجیدی گفت:« این یک رویای بزرگ و طولانی بود که در فیلم زیبایی از ایران و با کارگردانی مثل مجیدی همکاری داشته باشم. در طول کار با کارگردان استادی مثل او چیزهای زیادی یادگرفتم. ما موسیقی را در ۵ کشور از جمله هند، ایران، آلمان، فرانسه و مصر با حضور ۲۰۰ موزیسین ضبط و پس از آن همه را در چنای با هم میکس کردیم. من فکر می کنم این یکی از شجاعانه ترین تلاش های من در زمینه آهنگ سازی بود.»

ساخته جدید کارگردان «رنگ خدا» و «بید مجنون» که به تازگی به جز سینماهای ایران در جشنواره بین المللی فیلم مونترال هم اکران شده با بازی چهره هایی چون مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری، ساره بیات، مینا ساداتی، محسن تنابنده و… ساخته شده است.

منبع : تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 22

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تحریم‌های جدید علاوه بر تحریم‌های قبلی!

س سپتامبر 1 , 2015
رئیس‌جمهور آمریکا نامه‌ای به یکی از سناتورهای آمریکایی نوشت که تا حدی سیاست‌های واشنگتن پس از اجرای توافق هسته‌ای را روشن می‌کند. به گزارش فارس،«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به سناتور «جرالد ندلر» نوشت: توافق هسته ای ایران و ۱+۵ قوی‌ترین نظام بازرسی‌هایی که تاکنون برای نظارت بر یک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...