کودک ۵ ساله ایرانی در فرودگاه آمریکا برای چندین ساعت بازداشت شد

اشتراک گذاری :
نودیها: خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی نوشت: ماموران فرودگاه بین‌المللی ویرجینیا به دست کودک ۵ ساله ایرانی-آمریکایی و اعضای خانواده‌اش دستبند زدند.
 
آناتولی می افزاید: کودک ۵ ساله ایرانی ساعت‌ها در حالی که به دست‌هایش دستبند زده بودند در فرودگاه بین‌المللی واشنگتن دالس در ایالت ویرجینیا در بازداشت ماند. 
 
بر اساس خبرهایی که در رسانه‌های آمریکا منتشر شده است، کودک مذکور که مادرش شهروند ایران است، در ایالت مریلند آمریکا، متولد شده است. 
 
آناتولی نوشت: اعضای این خانواده پس از آنکه آزاد شدند و گردهم آمدند، برای لحظاتی نتوانستند احساسات خود را کنترل کنند.
 
 
موضوع بازداشت کودک ۵ ساله ایرانی در فرودگاه دالس کریس وان هولن را سناتور مریلند فاش کرد.
 
شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به پرسشی درباره این موضوع در اظهاراتی مضحک گفت: اینکه تصور شود فردی به علت سن و یا جنسیتش نمی تواند تهدید امنیتی باشد، اشتباه است.
 
وی گفت: ما ورود پناهجویان به آمریکا را به این علت کندتر کرده‌ایم.
 
طبق دستور جدید رئیس‎جمهور آمریکا، ورود پناه‎‏جویان سوری به این کشور به مدت ۴ ماه ممنوع شده و صدور ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی نیز به مدت ۹۰ روز متوقف خواهد شد.
 
دستور جدید ترامپ مبنی بر ممنوعیت موقت ورود اتباع ۷ کشور از جمله ایران به آمریکا، موجب سرگردانی مسافران و هرج و مرج در فرودگاه‌های جهان شد. 
 
تصویب این دستور اجرایی که «حفاظت از کشور در برابر ورود تروریست‌های خارجی به آمریکا» نام گرفته، نگرانی‌هایی را در میان شهروندان کشورهای سودان، سومالی، عراق، ایران، لیبی و یمن برانگیخته است.
 
 

کاخ سفید: کودک ۵ ساله ایرانی بازداشت‌شده می‌توانست تهدید امنیت ملی باشد

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید کودک پنج ساله ایرانی که در فرودگاه واشنگتن بازداشت شده می‌توانست تهدیدی علیه آمریکا باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری، شان اسپایسر در نشست خبری روز دوشنبه هنگام دفاع از دستور ترامپ، در جواب سوالی درباره بازداشت یک کودک پنج ساله ایرانی در فرودگاه بین المللی دالس واشنگتن گفت تصور اینکه این کودک تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا نبوده، «نادرست و گمراه کننده» است.

 

متن فرمان اجرایی‌ که ترامپ روز جمعه آن را امضا کرد شامل تعلیق برنامه اجازه ورود پناهندگان به آمریکا برای ۱۲۰ روز، ممنوعیت ورود پناهندگان سوری تا زمان اعمال “تغییرات جدی” که “با منافع ملی سازگار است، “تعلیق ۹۰روزه ورود از عراق، سوریه و کشورهایی که “موجب نگرانی” هستند، است. در این دستور مستقیماً از ایران نام برده نشده اما به قوانینی اشاره می ‌کند که احتمالاً شامل حال اتباع ایران هم خواهد شد.

 

اجرای دستور ترامپ با واکنش‌های تند داخلی و خارجی همراه بوده و انتقادهای فراوانی را متوجه دولت جدید آمریکا کرده است.

رجا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 36

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جویدن طولانی غذا برای سلامت مفید است

چ فوریه 1 , 2017
نودیها:جویدن طولانی غذاهای مغذی فواید متعددی برای سلامت دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.   ۱. پیشگیری از ابتلا به بیماری مطالعه جدید نشان داده است جویدن غذا می تواند با بهبود عملکرد سیستم ایمنی، از بدن در مقابل بیماری ها محافظت نماید. محققان دریافته اند زمانیکه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...