کودکان را برای ملاقات بیماران به بیمارستان نبرید

اشتراک گذاری :

نودیها:فریبا نادری  با بیان این‌که تنها در صورتی که خود کودک، بیمار باشد ضرورت دارد که والدین او را به بیمارستان ببرند،گفت: یکی از دلایلی که اجازه ورود به کودکان در بیمارستان داده نمی‌شود، احتمال ابتلای کودکان به عفونت‌های بیمارستانی است. باید در نظر داشت که سیستم ایمنی کودک، هنوز کامل نشده و ممکن است کودک به عفونت های بیمارستانی مهلکی مبتلا شود.

وی تشریح کرد: ورود کودک به بیمارستان و استنشاق هوای موجود در فضای آن به این علت که بیماران مختلفی در بخش‌های آن بستری هستند برای سلامت کودک مضر است، همچنین دست زدن به در، دیوار و وسایل مختلف موجود در بیمارستان و تنفس در این فضا نیز کودک را در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی قرار خواهد داد.

نادری گفت: از آنجایی که سیستم ایمنی کودکان ضعیف است و عفونت‌های بیمارستانی نیز مقاوم به درمان هستند و به راحتی نمی‌توان آن را درمان کرد، بنابراین به جز مواقعی که کودکان برای درمان به بیمارستان مراجعه می کنند، در مواقع دیگر ضرورتی برای اجازه ورود آنان به بیمارستان نیست.

این فوق تخصص کودکان اظهار داشت: علاوه بر آن ممکن است خود کودک بیماری داشته باشد که به بیماران بستری در بیمارستان منتقل کند. مثلا حتی یک سرماخوردگی ساده کودک می‌تواند با ورود آن به بخش‌های بیمارستان، شرایط بیمارانی را که سخت است سخت‌تر کرده و حتی منجر به مرگ و میر بیماران بدحال شود. بنابراین تاجایی که ممکن است، باید از رفتن افراد مختلف به ویژه کودکان که خود بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند به بیمارستان‌ها جلو گیری شود.

به گفته وی، با وجود خطراتی که سلامت کودکان را با ورود به بیمارستان تهدید می‌کند، این کودکان از لحاظ روحی نیز در معرض آسیب قرار خواهند گرفت.

نادری افزود: مشاهده بیماران با ناله‌ها و گریه‌ها و درد کشیدن آن‌ها، همچنین مشاهده وضعیت آنان و سرم‌هایی که به آنان تزریق می‌شود و دیگر موارد ممکن است کودک را دچار مشکلات روحی و حتی افسردگی کند، علاوه بر آن ممکن است خاطره خوشی در ذهن کودک از بیمارستان بر جا نمانده باشد، به طوری که که اگر روزی لازم باشد والدین، کودک را برای درمان به بیمارستان ببرند با ترس و وحشت او روبرو شده و کودک از رفتن بیمارستان برای درمان امتناع کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به والدین توصیه کرد: برای جلوگیری از بیماری‌های احتمالی که سلامت کودکان را با رفتن به محیط‌های آلوده به ویروس و عفونت های میکروبی به خطر می‌اندازد، بهتر است تا زمانی که سیستم ایمنی کودکان تکمیل نشده است، از ورود به مکان‌هایی که انتقال بیماری از سایرین به آنان وجود دارد خودداری شود.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جابه‌جایی در سایه!/ چرا وزارت علوم مسئولیت جدید پسرعموی روحانی را مخفی می‌کند؟

س آگوست 22 , 2017
نودیها:بنابر اخبار رسیده به خبرگزاری دانشجو فرهادی در روزهای پایانی وزارت خود عبدالحسین فریدون را به عنوان رئیس “مرکز امور هیات علمی” که به تازگی در این وزارت علوم شکل گرفته‌ منصوب کرده است.  پای فریدون‌ها با حکم جعفر توفیقی به وزارت علوم باز شد. به او وزیر در سایه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...