کناره‌گیری ظریف نشانه چیست؟

اشتراک گذاری :

نودیها:رضا سراج تحلیلگر مسایل سیاسی به چرایی اعلام کناره‌گیری ظریف از حضور در دولت روحانی پرداخت:

مقدمه :

آقای ظریف گفت : «اگر روحانی دوباره رئیس‌جمهور شود، ترجیح می‌دهم پیشنهاد وزارت‌خارجه به فرد دیگری داده شود.» کناره‌گیری ظریف از دولت آینده روحانی نشانه چیست؟

شکست ایده اصلی روحانی :

کناره‌گیری ظریف نشانه شکست ایده اصلی دولت روحانی است. روحانی معتقد به حل مشکلات اقتصادی از طریق آمریکا و کشورهای اروپایی بود. از همین رو روحانی، ظریف را برای مذاکره و تعامل با آمریکا انتخاب کرد.
 
روحانی بر این اعتقاد بود که با واگذاری مزیت‌های راهبردی کشور در موضوع هسته‌ای، طرف‌های غربی به ایران اعتماد کرده، تحریم‌ها را لغو و در ایران سرمایه‌گذاری خواهند نمود. در این ارتباط روحانی حتی از خطوط قرمز نظام هم عبور کرد ولی آمریکا و طرف‌های اروپایی به تعهدات خود عمل نکردند.

نتیجه :

به نظر می‌رسد پس از انتخاب ترامپ و برنامه آمریکا برای سخت‌گیری به ایران جهت تغییر متن برجام، ظریف حضور خود را در دولت بعدی روحانی بلا موضوع می‌داند. از این رو کناره‌گیری ظریف را باید پایانی بر ایده مرکزی و اصلی دولت روحانی دانست.
 
با این تفاسیر روحانی #تقریبا_هیچ ایده‌ای برای دولت بعدی خود ندارد و در صورت انتخاب مجدد، کشور با دولتی بدون ایده و برنامه مواجه خواهد شد.

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

هنگام خرید ماهی شب عید این نکات را رعایت کنید! / ماهی قرمز چند سال عمر می‌کند؟

د مارس 6 , 2017
نودیها:امرالله قاجاری گفت: بیمارهای بسیار نادری می توانند از ماهی قرمز به انسان سرایت پیدا کند و در کل جز گونه‌های سالم تلقی می شوند اما در برخورد و شرایط نگهداری آنها باید دقت بسیاری داشته باشیم.   مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی در رابطه با […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...