«کلانتری» که از حیات‌وحش سر در نمی‌آورد اما «سینه‌چاک تراریخته» است

اشتراک گذاری :

نودیها:نخستین نشست خبری رئیس سازمان محیط زیست با حواشی جالبی همراه بود؛ عیسی کلانتری که معترف است «از حیات‌وحش سر در نمی‌آورم» اما در همین چند روز مسئولیت خود در این سازمان، در دفاع از کشت و تجاری‌سازی تراریخته، گرد و خاکی به راه انداخته دیدنی …

نخستین نشست رسانه‌ای عیسی کلانتری در قامت ریاست سازمان محیط زیست امروز در پارک پردیسان برگزار شد که این نشست با حواشی جالبی همراه بود.

حضور کلانتری به همراه سینه‌چاکان تراریخته‌!

نیره خوش خلق سیما؛ مشاور فن‌آوری و بیوتکنولوژی رئیس سازمان محیط زیست و سمیرا کهک از موافقان محصولات تراریخته، عیسی کلانتری را در نخستین نشست رسانه‌ای‌اش همراهی کردند.

حضور این افراد و صحبتهای اخیر آنها به همراه مواضع  تند کلانتری درباره محصولات تراریخته مورد انتقاد شدید اصحاب رسانه قرار گرفت.

همچنین کلانتری در حالی مدعی فرعی بودن مسائل تراریخته شد که دو تن از حامیان سرسخت محصولات تراریخته را به همراه خود در جلسه آورده بود.

انتقاد خبرنگاران به مواضع تراریخته‌ای رئیس سازمان محیط زیست

خبرنگاران در این نشست خبری خطاب به کلانتری اظهار کردند: گمان می‌کنیم تراریخته برای شما اولویت بیشتری دارد چراکه به همراه خود چند تن از کارشناسان حوزه تراریخته را آورده‌اید.

یکی از خبرنگاران در ادامه تصریح کرد: اگر جرم تروریست بودن زده نمی‌شود و حکم جلب ما را نمی‌گیرید بهتر است چند سؤال درباره اینکه آیا مجوز تولید انبوه تراریخته‌ها صادر شده یا خیر و اینکه ارزیابی صورت گرفته است را پاسخ دهید.

رئیس سازمان محیط زیست  نیز پاسخ داد: بنده به خاطر همین سوالات، این بانوان را به همراه خود آورده‌ام و  امروز وارد موضوع تراریخته‌ها نمی‌شوم.

در ادامه یکی از خبرنگاران با سابقه محیط زیست نسبت به مواضع ۲۰ روز اخیر سازمان محیط زیست نسبت به حمایت از تراریخته‌ها واکنش نشان داد و گفت: آقای کلانتری! در طی این مدت شاهد حمله وابستگان شما به اساتید زیست محیطی و جامعه محیط زیستی کشور بوده‌ایم؛ طی این ۲۰ روز گذشته به اندازه ۲۰ سال گذشته  به شعور و آگاهی محیط‌زیستیها توهین شده است؛ گویا هرکس منتقد تراریخته و برنج تراریخته باشد، تروریست یا ضد انقلاب محسوب می‌شود.

آقای کلانتری! محیط زیست یک عرصه مشارکتی است؛ امورات سازمان محیط زیست فقط برنج تراریخته نیست؛ هیچ وقت سازمان نمی‌تواند تولید‌کننده برنج تراریخته باشد.

در ادامه این نشست خبری اصحاب رسانه نسبت به حضور بهزاد قره‌یاضی و سمیرا کهک به عنوان نمایندگان سازمان محیط زیست در مناظره تلویزیونی (محصولات تراریخته آری یا خیر) واکنش نشان دادند و این امر مورد اعتراض خبرنگاران حاضر در نشست قرار گرفت.

رئیس سازمان محیط زیست نیز درباره حضور قره‌یاضی در برنامه تلویزیونی شبکه خبر تصریح کرد: وی تولید‌کننده برنج تراریخته است و به خاطر صاحبنظر بودن به این مراسم دعوت شد.

یکی از خبرنگاران در ادامه نسبت به صحبتهای شب گذشته سمیرا کهک به عنوان نماینده سازمان محیط زیست و مدافع تراریخته انتقاد کرد و افزود: ایشان احترام جامعه محیط زیستی را نگه نداشته‌اند و خود را پژوهشگر می‌داند.

کلانتری و خوش خلق هم در ادامه به پاسخگویی کوتاهی درباره محصولات تراریخته پرداختند و اعلام کردند که به‌زودی از رسانه‌های عمومی برای این موضوع دعوت می‌کنند.

توجیه مشاور کلانتری درباره تراریخته‌ها و اعتراض رسانه‌ها

نیره خوش خلق سیما؛ مشاور فن‌آوری و بیوتکنولوژی رئیس سازمان محیط زیست در ادامه این نشست به توجیه چرایی دفاع خود از محصولات تراریخته پرداخت و خواستار بررسی بیشتر آن با حضور رسانه‌ها شد.

توجیه‌های مشاور کلانتری با عتراض اصحاب رسانه‌ همراه شد و آنها خواستار توجه به نظرات همه کارشناسهای زیست محیطی و کشاورزی در حوزه تراریخته‌ها شدند.

خنده کلانتری و دوستانش به اظهارات خبرنگاران درباره سرطان‌زا بودن تراریخته‌ها

در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران نسبت به اظهارات خوش خلق سیما انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر پزشکان به بیماران مبتلا به سرطان تاکید می‌کنند که از محصولات تراریخته استفاده نکنند در این مورد توضیح دهید که شما چه توجیهی نسبت به نظرات پزشکان دارید؟

در این هنگام کلانتری و خوش خلق سیما با خنده از کنار این سؤال گذشتند.

یکی از خبرنگاران در ادامه اظهار کرد: چرا مسئولان ما در کشور هماهنگ نیستند؛ یک روز می‌گویند از فلان محصول استفاده نکنید و یک روز همه را به استفاده از همان محصول تشویق می‌کنند؛ چرا توجیه مناسبی در این باره ندارید!

چرا فقط به مسائلی همانند آب و تراریخته توجه می‌کنید؛ پس سایر موضوعات همانند زباله‌های شمال کشور و شیرابه‌های آن چه می‌شود؛ چرا به فکر مردم و محیط زیست کشور نیستید؛ مردم ما این روزها دچار تناقض‌گویی مسئولان شده‌اند؛ یک روز می‌گویند محصولات مشکل ندارد و روز دیگر بر استفاده از آن تاکید دارند.

در ادامه خوش خلق سیما به بررسی موضوع تراریخته‌ها و نظرات وزارت بهداشت در این باره پرداخت.

موضع کلانتری درباره شکار و بی‌اطلاعی‌اش از حیات وحش

کلانتری در ادامه نشست درباره موضوع شکار نیز اظهار کرد: شکار حساب شده باید باشد و اگر به صورت حساب شده‌ای صورت نگیرد گله از بین می‌رود؛ بنده نیز متخصص حیات وحش نیستم و خود را در این حوزه صاحب‌نظر نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: بنده نیز تاکنون حتی یک گنجشک هم شکار نکرده‌ام و از حیات وحش هم سر در نمی‌آورم اما از افراد متخصص بهره خواهم برد.

نباید آب را قربانی حفظ یوز کنید!

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه به موضوع آب و اولویت خود در این باره اشاره کرد و گفت:  اهتمام به مسئله آب باید به طور جدی انجام گیرد و به عنوان مثال مسئله حفظ یوز را نمی‌توان با مسئله آب یکی کرد، هر چند که حفظ این گونه‌ها  یا سایر گونه‌های گیاهی نیز اهمیت زیادی دارد به عنوان نمونه آب را نباید قربانی حفظ یوز و گونه‌های گیاهی و زیستی کنیم هر چند حفظ آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

حضور یک شکارچی باسابقه در معاونت طبیعی

کلانتری درباره این پرسش که گفته می‌شود آقای دکتر نمکی که قرار است در رأس معاونت محیط طبیعی مشغول به فعالیت شود، جزو شکارچیان بوده است، اظهار کرد: ایشان شکارچی بوده است اما در حال حاضر این‌گونه نیست و یکی از کارشناسان خبره در این حوزه محسوب می‌شود؛ وی در سالهای گذشته مشاور حیات وحش بوده و در این حوزه فعالیت کامل داشته است.

وی تأکید کرد: قرار است در سازمان محیط زیست هر تخصصی به فرد متخصص و آگاه آن حوزه سپرده شود و از افراد صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

آموزش خبرنگاران به رئیس سازمان محیط زیست

در ادامه این نشست، خبرنگاران برخی مسائل همچون حیات وحش، منابع طبیعی گونه‌های زیستی و توافقنامه پاریس را به کلانتری یادآوری کردند و خواستار برگزاری نشست و حتی ارائه آموزش به رئیس سازمان محیط زیست شدند.

کلانتری نیز در پاسخهای خبرنگاران اظهار کرد: بنده در حوزه مدیریتی فعالیت خواهم کرد البته هیچگونه توان پاسخگویی علمی مسائل زیست محیطی را تا پنج درصد هم ندارم.

وی ادامه داد: در هر حال بنده و همکارانم از نشست با خبرنگاران استقبال می‌کنیم و در ماههای آتی آن را مورد توجه قرار می‌دهیم.

در ادامه این نشست موضوعاتی نظیر توجه به مسائل آب، آلودگی هوای، پسماندها، تالابها، دریاچه ارومیه، تراریخته‌ها، ارزیابی‌های زیست محیطی و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نشست رئیس سازمان محیط زیست بیش از سه ساعت به‌طول انجامید اما پرسشهای بسیاری خبرنگاران در حوزه‌های مختلف بی‌پاسخ ماند و به جلسات آتی سازمان محیط زیست موکول شد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نتایج تحقیقات دانشگاه کان فرانسه در مورد عوارض تراریخته ها

چ سپتامبر 6 , 2017
  دانلود       برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 9

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...