کدام مرورگر امن‌تر است؟

اشتراک گذاری :
نودیها:اگر شما می‌خواهید یک تجربه بی‌دردسر در وب‌گردی خود داشته باشید لازم است که از بهترین مرورگر استفاده کنید. در حال حاضر، گوگل کروم در صدر رقابت بین مرورگرها قرار دارد. دو مرورگر پیشرو دیگر و رقبای اصلی کروم، موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج هستند. در حالی که هر سه این مرورگرها برای دانلود رایگان هستند، مایکروسافت اج به طور انحصاری تنها برای کاربران ویندوز ۱۰ موجود است.
 
مایکروسافت اج با وجود تازگی خود، مرورگر مناسب و معقولی به نظر می‌رسد. همچنین بر اساس یک مطالعه که در آزمایشگاه NSS انجام شده است، نشان می‌دهد که مرورگر ساخته‌شده توسط غول تکنولوژی ردموند شعار یک «مرورگر سریعتر و ایمن‌تر برای ویندوز ۱۰» را زنده می‌کند و مایکروسافت اج مرورگر امن‌تری در مقایسه با گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس است.
 
 
مرورگرهای وب اولین خط دفاعی هستند
آزمایشگاه  NSS، یک شرکت پیشرو در امنیت اطلاعات، ۳۰۴ تروجان مهندسی اجتماعی (SEM) و صفحات فیشینگ را آزمایش کرده است تا میزان کارآمدی مرورگرهای وب را زمانی که مباحث امنیتی مطرح است، مشخص کند. این شرکت متوجه شده است یکی از ویژگی‌های مایکروسافت اج به نام صفحه هوشمند (SmartScreen) قادر به جلوگیری از ۹۹ درصد نرم‌افزارهای مخرب  و تروجان است. در حالی که کروم قادر به جلوگیری از ۸۵.۸ درصد این بدافزارها و فایرفاکس قادر به مسدود کردن ۷۸.۳ درصد است.
 
ویژگی صفحه هوشمند
صفحه هوشمند یک ابزار برای فیلتر وب‌سایت است که مایکروسافت برای اولین بار به کاربران اینترنت در روزهای اوج اینترنت اکسپلورر ۷ معرفی کرد. صفحه هوشمند همچنین به کاربران می‌گوید وب‌سایتی که آنها در تلاش برای دسترسی هستند، حاوی بدافزار است و این کار را با نمایش یک صفحه به رنگ قرمز روشن انجام می‌دهد.
 
جعبه ایمنی
صفحه هوشمند تنها ویژگی مایکروسافت اج نیست. این مرورگر همچنین دارای جعبه ایمنی (sandboxing) است، یک مکانیزم امنیتی که شامل شکستن قطعات مرورگر به بخش‌های جداگانه شامل تب‌ها، پنجره‌ها و پلاگین‌ها می‌شود، به طوری که در رویارویی با یک بدافزار مخرب، آن را به مناطق دیگر کامپیوتر منتقل نمی‌کند. گوگل کروم نیز دارای این ویژگی است اما موزیلا این قابلیت را ندارد.
 
به‌روزرسانی‌های خودکار
به‌روزرسانی خودکار اهمیت زیادی دارد زیرا بدین وسیله وصله‌های امنیتی و اشکالات حل و فصل یافته و این باعث بهبود عملکرد مرورگر می‌شود. هر دو مرورگر کروم و موزیلا این به‌روزرسانی امنیتی را در پس‌زمینه و هر زمان که کاربران مرورگرهای خود را ببندند، پیاده سازی می‌کنند. در این بخش، مایکروسافت اج کار متفاوتی انجام می‌دهد. وصله‌های امنیتی با به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ هماهنگ هستند که بدین معناست که به‌روزرسانی کمی آهسته اجرا می‌شود و کاربران باید برای تاثیرگذاری به‌روزرسانی، کامپیوتر را ریستارت (راه‌اندازی مجدد) کنند.
 
حفاظت از حریم خصوصی
هر سه مرورگر نسخه خاص خود را برای روش مرورگری خصوصی دارند. کروم یک حالت ناشناس (Incognito) دارد، موزیلا مرور خصوصی (Private Browsing) و مایکروسافت نیز گشت و گذار محرمانه (InPrivate on Edge) را دارد. البته در این زمینه موزیلا دارای یک مزیت است زیرا قابلیت حفاظت پیگیری دارد که انتقال‌ها را از صفحات وب در حالی که در حالت مرور خصوصی بازدید شده‌اند، حذف می‌کند.
 
چه کسی برنده است؟
برنده روشن و مشخصی وجود ندارد، زیرا گوگل کروم و مایکروسافت اج دارای ویژگی‌های مشابه هستند. گزارش آزمایشگاه NSS می‌گودی که مایکروسافت اج گزینه امن‌تری به نظر می‌رسد، زیرا این مرورگر عملکرد بهتری برای فهرست کردن وب‌سایت‌های بد دارد. با این حال، در دیگر جنبه‌های امنیتی، اختلاف زیادی بین این دو وجود ندارد و اگرچه موزیلا فایرفاکس در پشت این دو مرورگر قرار گرفته، اما با وجود این مرورگر هم آنقدرها عقب نیست.
 رجا
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 33

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقدی بر فیلم «خوب، بد، جلف»

د فوریه 20 , 2017
نودیها:پیمان قاسم خانی را باید بیشتر یک نویسنده‌ی طناز و یا یک بازیگر متوسط دانست تا یک کارگردان. او در اولین تجربه‌ی خود در مقام کارگردانی، اولیه‌های یک کارگردانی استاندارد را رعایت کرده است، اما برای اولین تجربه، کارگردانی او خالی از اشکال نیست؛ اشکالاتی که به لطف فیلم‌نامه طنازانه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...