کارگر هستم، یارانه‌ام قطع شده

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : در حالی که مطابق اعلام نمایندگان کارگری در حال حاضر یارانه نقدی تعدادی از کارگران قطع شده، وزارت کار این موضوع را تکذیب می‌کند. اما گزارش‌های میدانی تسنیم حکایت از واقعی بودن این ماجرا دارد.

یارانه نقدی و حذف آن این روز‌ها به خبر مهم رسانه‌ها تبدیل شده است. یارانه‌ای که به نظر می‌رسد رسانه‌ای شدن خبر حذفش  چندان باب میل دولتی‌ها نباشد چرا که حرفهای ضد و نقیضی در این باره دیده شد.

از اوایل امسال بود که به صورت جدی‌تر زمزمه‌های حذف پردرآمد‌ها از یارانه بگیری رنگ و بوی جدی به خود گرفت اما از‌‌ همان روز‌ها بازار تایید‌ها و تکذیب‌ها داغ شد.

چند روز پیش در تماس تلفنی از “کمیسیون ماده ۱۰ طرح حذف یارانه های نقدی خانواده های غیر نیازمند” به برخی سرپرستان خانوار اعلام شد، طبق مصوبه مجلس یارانه همه مردم غیر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، خانوارهای آسیب پذیر و افرادی که بیماران لاعلاج در خانواده خود دارند، حذف می شود.

در این تماس‌های تلفنی با تاکید بر اینکه مکالمه ضبط می شود، جهت احراز هویت، نام و نام خانوادگی، کد ملی و آدرس محل سکونت پرسیده و از سرپرست خانوار سوال می شود که آیا ملک مسکونی و یا بیمار لاعلاج در خانواده دارد یا خیر؟

در یکی از این تماس ها، سرپرست خانوار از مسئول مربوطه سوال کرده که با این وضعیت، یارانه حداقل ۶۵ میلیون نفر باید حذف شود که مسئول مربوطه این موضوع را هم تایید کرد.

اما درست چند روز پس از این ماجرا بود که معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون با بیان اینکه دولت مطابق مصوبه مجلس حذف یارانه را دنبال می‌کند، خبر “دور جدید حذف یارانه آغاز  را دروغ دانست و گفت: مردم نگران حذف یارانه ها نباشند.دولت هر اقدامی در این باره بخواهد انجام دهد در راستای مصوبه مجلس خواهد بود. این خبر مانند بسیاری از اخبار می‌تواند دروغ باشد. این خبر را از اساس تکذیب می‌کنم.”

پس از این خبر رحمت الله پور موسی، دبیرکل شورای اسلامی کار استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه حقوق ۸۱۲ هزار تومانی کارگران فاصله زیادی با هزینه های واقعی آنها دارد گفت: در این فضا زمزمه حذف یارانه کارگران که اقشار آسیب پذیر کشور هستند به گوش می رسد.

بعد از این خبر مجدداً‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای حذف یارانه کارگران را تکذیب کرد.

حرفهای ضد و نقیض‌ مسئولان در حالی که ادامه دارد که تسنیم در این باره سراغ برخی کارگران رفت و ماجرا را از خودشان جویا شد.

احمد: کارگر ساختمانی هستم، شهریار زندگی می کنم، مستأجر هستم و وضع مالی ام بسیار ضعیف است. اما یارانه ام ۲ماه است قطع شده.

سجاد: یک کارگر ساده هستم، حقوقم مطابق وزارت کار است، ملک، حساب بانکی کلان، ماشین، خانه ندارم اما یارانه‌ام قطع شده. اعتراض کردم.در جواب اعتراضم با من تماس گرفتند و گفتند که مشمول یارانه نمی شوم.

محمد: اگر دولت بخواهد یارانه به سه گروه تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، خانوارهای آسیب پذیر و افرادی که بیماران لاعلاج در خانواده خود دارند بدهد من از دریافت یارانه حذف می‌شوم. اما مصوبه مجلس گروه های دیگری را مد نظر داشت. من نه خانه دارم و نه ماشین مدل بالا و خارجی و نه حقوق نجموی دارم. چرا باید یارانه ام قطع شود؟

اکبر: حقوق من رو به پایین است. کمتر از حداقل وزارت کار دریافت می‌کنم. پدرم قبل از فوت خانه اش را به نام من کرده. اکنون پس از فوت ایشان به دنبال حذف یارانه من به بهانه خانه ارثی هستند.

رسول: یارانه ۴۵ هزارتومانی مگر چقدر است که هر روز تنمان برای آن باید در استرس باشد. کارگر جوشکاری هستم و حقوق وزارت کار دارم اما یارانه ام از ماه پیش قطع شده. اعتراض کرده ام اما بی فایده بوده است.

ابراهیم: یک ماشین شخصی دارم که با آن مسافرکشی می کنم. از آنجایی که توانایی پرداخت اجاره بها نداریم. یک خانه اجاره کردم و با خانواده برادرم در این خانه کوچک با سختی زندگی می کنیم. یارانه ما قطع شده است.  مسئولان علت قطع یارانه را داشتن ماشین شخصی اعلام می کنند. من اگر درآمد خوبی داشتم که با خانواده برادرم در یک خانه زندگی نمی کردم. ضمن اینکه ماشین وسیله امرار معاش من است.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نتیجه انفعال در دیپلماسی معرکه‌گیری دولت‌های میکروسکپی

چ جولای 27 , 2016
سایت نودیها : بیست و هفتمین نشست اتحادیه عرب روز دوشنبه در موریتانی برگزار شد و با وجود تلاش‌های آل‌سعود به خاطر نتایج و نحوه برگزاری به ضعیف‌ترین نشست در تاریخ این اتحادیه تبدیل شد. اجلاس سران عرب در نواکشوط پایتخت موریتانی، با حضور سران ۹ کشور عربی برگزار شد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...