کارگران چینی در مشهد!

اشتراک گذاری :

نودیها:مگر نه این است که ما می‌خواهیم با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی، تولید خود را با اشتغال جوانان ایرانی توسعه دهیم؟ حال با آوردن کارگرها از چین کدام ایجاد اشتغالی صورت می‌گیرد؟

 

اول:دولت وعده ایجاد ۹۷۰ هزار فرصت شغلی را در برنامه ششم توسعه داده است که سهم استان خراسان رضوی ۱۶۰ هزار فرصت شغلی است.

با وجود اینکه سالانه باید ۱۰۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شود اما در سال گذشته تنها ۲۷ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده است و طبق گفته استاندار خراسان رضوی ۳۲۰ هزار بیکار در استان وجود  دارد.

دوم: یک هفته پیش، معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن و تجارت در سفری دوروزه به مشهد، چندین طرح و کارخانه را در بینالود و خواف افتتاح کردند.

در یکی از طرح‌ها که بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه کاغذسازی بینالود بود، شرکت چینی در آن سرمایه‌گذاری کرده است، در این کارخانه نیمی از کارگرها و تکنسین‌ها چینی بودند.

در حالی که آقای جهانگیری در سخنرانی خود در این کارخانه اظهار کردند اولویت ما سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی است اما ایشان نگفتند که این سرمایه‌گذاری باید به چه قیمتی انجام شود.

سوم: اگر کارگران و تکنسین‌های چینی در زمان افتتاح کارخانه حضور داشتند، جای ایراد وارد نبود؛ چراکه انتقال تجربیات و فناوری طول می‌کشد اما اینکه در فاز دوم هم کارگران و تکنسین‌های چینی در کارخانه باشند، جای بسی تعجب و سؤال است.

مگر نه این است که ما می‌خواهیم با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی، تولید خود را با اشتغال جوانان ایرانی توسعه دهیم؟ حال با آوردن کارگرها کدام ایجاد اشتغالی صورت می‌گیرد؟

رئیس کارخانه در افتتاحیه اظهار کرد که با بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه برای ۱۵۰ نفر اشتغال‌زایی شده است اما کسی نمی‌داند چند نفر از این ۱۵۰ نفر ایرانی هستند؟

مشخص نیست آیا شمار آنها در آمار فرصت‌های اشتغال‌زایی استان و کشور لحاظ و به پای جوانان ایرانی نوشته می‌شود؟

باوجود تأکیدات مقام معظم رهبری و تلاش برای توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصاد مولد، درون‌زا و فراگیر، همچنان درب صنایع بر پاشنه واردات می‌چرخد. امری که با گسترش نیروی کار تحصیل‌کرده و بلاتکلیفی آنها و به تدریج برجسته‌تر شدن آسیب‌های ناشی از آن بیش از پیش نمایان می‌شود و این بار شاهد وارداتی نه از جنس کالا و محصولات که از نوع نیروی انسانی هستیم!

فارس
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

استقبال کاربران فضای مجازی از وعده رهبر انقلاب #تقاص_می‌گیریم

چ ژانویه 10 , 2018
نودیها:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته(سه‌شنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم قم با تجلیل و تحسین حرکت عظیم، پر شور، به‌موقع و منسجم ملت در روزهای اخیر، به تشریح ابعاد و لایه های مختلف توطئه دشمنان برای سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم پرداختند و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...