کابوس ترسناک شب چیست؟

اشتراک گذاری :

نودیها : بیشتر افراد به ویژه کودکان کابوس‌های شبانه دارند که استمرار آن نشان دهنده زنگ خطری از وجود برخی مشکلات برای فرد است.

 دکتر ابراهیمی مقدم روان پزشک گفت: کابوس‌ها جزو طبقه اختلالات خواب و اختلالات خواب جزو اختلال‌های روانی محسوب می‌شود، بنابراین کسانی که در دوران کودکی و چه بعد از آن مداوم کابوس‌های شبانه دیده‌اند مشکلات مرتبط با مسائل روانشناسی زیادیرا  تجربه می‌کنند.

وی افزود: کابوس‌های شبانه نشان دهنده مشکلاتی است که فرد در طول زندگی با آن‌ها دست به گریبان بوده است نظیر ناکامی، اضطراب‌های خانوادگی، عقده‌ها، مسائل تربیتی و مسائل دیگر که جزء این موارد به حساب می‌آید.

این روان‌پزشک بیان کرد: بدیهی است در صورتی که این کابوس‌ها برطرف نشوند به تدریج فرد به سمت مسائل روانی شدیدتر کشیده می‌شود، به عبارت دیگر این کابوس‌ها به عنوان اختلالات جزئی تر و به عنوان نشانه اختلال‌های روانی محسوب می‌شود و اگر فرد به آن ها بها ندهد و برای درمان ریشه‌ای آن اقدام نکند احتمال وقوع اختلال‌های روانی شدیدتری در آینده برای فرد وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کابوس‌ها فقط خاص دوران کودکی و نوجوانی نسبت و در تمام عمر وجود دارد و به عنوان یک چراغ خطر هستند که وقتی روشن می‌شود باید در برطرف کردن آن اقدام نماییم در غیر این صورت بی‌توجهی به آنها می‌تواند منجر به اتفاقات جدی‌تر و شدیدتر شود.

منبع:تسنیم از  باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

این روغن‌های خوراکی سعودی را نخرید

ج ژانویه 8 , 2016
نودیها :  یک شرکت سعودی تولیدکننده مواد غذایی که بخش مهمی از بازار روغن نباتی ایران را در اختیار دارد اعلام کرد به رغم قطع روابط ریاض با تهران به فعالیت خود در ایران ادامه می دهد.   یک مقام شرکت صافولا در مصاحبه با رویترز گفت: ما از اول […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...