چگونه از زنان باردار مراقبت کنیم؟

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – ورزش و تندرستی

دوران بارداری هر زن مهم‌ترین دوران زندگی او محسوب می‌شود که اعضای خانواده به‌ویژه همسر وی باید توجه‌ی ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

در ادامه

به‌مناسبت روز جهانی زنان و اهمیت دوران بارداری، اظهار کرد: دوران بارداری یکی از دوره‌های بااهمیت برای هر زن است که باید نکاتی را در این دوران رعایت کند، چون در این دوران وظیفه‌شناسی مادر تکامل می‌یابد از این‌رو معمولاً زندگی انسان تحت‌تأثیر دوران پیش از بارداری است، از همین‌رو مادر باید برای سلامت و کیفیت زندگی خود و جنینش تلاش کند.

 

وی با اشاره به این مطلب افزود: توجه به این دوران ضرورت دارد، زیرا رشد متعادل و همه‌جانبه کودک هم‌چنین سلامت جسم و روان او در آینده وابسته به دوران پیش از بارداری و جنینی است از این حیث برای این‌که بتوانیم آینده‌ی بهتری برای فرزند خود رقم بزنیم نیاز است که به این دوران توجه کنیم، چون بارداری یک تجربه ناشناخته است که نداشتن آگاهی موجب ترس ونگرانی از این دوران می‌شود.

 

صفایی‌نژاد با اشاره به علت و تاریخچه ایجاد کلاس‌های آمادگی برای زایمان، تصریح کرد: با توجه به این‌که در سال‌های اخیر آمارها نشان می‌دهد که 60 درصد زایمان‌ها در کشور به‌صورت سزارین بوده است، به همین خاطر راه‌کارهایی در جهت کاهش روند افزایشی این مقوله ارائه‌ شده است که از جمله این راهکارها برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان در بیمارستان‌های دوستدار مادر است که آغاز این برنامه از سال 1386بوده است و باید تا پایان سال 91 در همه‌ی بیمارستان‌های کشور اجرایی می‌شد.

 

این کارشناس ارشد مشاوره در مامایی با بیان این‌که کلاس‌های آمادگی زایمان یکسری اصول دارد که زنان ملزم به رعایت آن هستند، خاطرنشان کرد: در این کلاس‌ها ابتدا اطلاعات دقیق به مادران داده می‌شود تا ترس و اضطراب آن‌ها را در این زمینه کاهش داد هم‌چنین با آموزش فن‌های ریلکسیشن، کنترل عضلات، تکنیک تنفس آن‌ها را در این دوران کمک می‌کنند، در واقع این کلاس‌ها کامل‌کننده‌ی مراقبت‌های معمول دوران بارداری، افزایش اعتماد به نفس در مادر و آگاهی از توانایی‌های بدن خویش و کاهش استرس، هیجان، ترس و اضطراب، اصلاح تفکرات نادرست و کسب آرامش هرچه بیشتر مادر و پدر است.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

17 اثر شوم دیدن عکس و فیلم های غیر اخلاقی

ش آوریل 11 , 2015
اسلام مووی – کتاب     یکی از قدرتمندترین نیازها و غرایزی که در انسان وجود دارد غریزه جنسی است. نیاز جنسی مانند نیاز به آب و غذا از نیازهایی است که بایستی از روش صحیح ارضاء گردد. از نظر علم و تجربه ثابت شده است که یکی از عوامل […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...