راهکارهای پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزا

اشتراک گذاری :

نودیها : منصور رضایی در رابطه با راهکارهای تغذیه‌ای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا اظهار داشت:‌ این مسئله به موضوع تغذیه، ایمنی و عفونت مرتبط بوده که باید به مواد مغذی مورد نیاز بدن جهت پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا توجه کرد.

وی افزود: مواد مغذی مورد نیاز بدن شامل دو دسته درشت‌مغذی و ریزمغذی بوده که هر دوی این گروه مصرف مواد شامل آنها سبب افزایش سطح ایمنی بدن می‌شود. مواد قندی، چربی‌ها و پروتئین‌ها جزو گروه درشت‌مغذی‌ها بوده که در این میان پروتئین‌ها برای ارتقاء سطح ایمنی بدن بیشتر مورد اهمیت قرار دارد.

متخصص تغذیه بیان داشت:‌ ریزمغذی‌ها شامل انواع ویتامین و املاح همچون ویتامین A،B،C سلنیوم  و روی هستند. در رابطه با درشت‌مغذی پروتئینی نیز این دسته به دو گروه پروتئین‌های حیوانی و گیاهی تقسیم‌بندی می‌شوند که در راستای پروتئین‌های حیوانی غذاهای دریای و ماکیان سرآمد بوده و مصرف آنها بسیار توصیه می‌شود.

رضایی ادامه داد: تخم‌مرغ و لبنیات نیز شامل گروه پروتئین‌های حیوانی بوده و حبوبات و آجیل‌ها جزء پروتئین‌های گیاهی است که بهتر بوده که حبوبات به صورت خیس شده و جوانه زده جهت پیشگیری از نفخ شکم استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه مصرف مواد پروتئینی به میزان چشمگیری سطح ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، گفت: ویتامین A و D معروفترین ریز مغذی‌ هستند که مصرف آنها برای همه افراد از دوران نوزادی تا سالمندی توصیه می‌شود به طوری‌که در نوزادان جهت پیشگیری از بیماری‌های عفونی و گوارشی از روز سوم تولد برای آنها ترکیب این دو ویتامین تجویز می‌شود.

متخصص تغذیه با اشاره به اینکه کسانی که کمبود ویتامین D دارند احتمال بروز بیماری‌های عفونی از جمله آنفلوآنزا در آنها بیشتر است، تصریح کرد: شهرهای بزرگ که با آلودگی هوا همراه هستند، بیش از ۸۰ درصد شهروندان آن فقر ویتامین D دارند، تهران نیز از جمله شهرهایی محسوب شده که مردم آن با کمبود ویتامین D و بیماری‌های ناشی از آن مواجه هستند.

رضایی بیان داشت:‌ بر اساس پیشنهاداتی که از وزارت بهداشت اعلام شده همه افراد از نوزادی تا سالمندی بهتر است روزانه هزار واحد ویتامین D مصرف کنند تا از بیماری‌های ناشی از کمبود این ویتامین در امان بمانند.

به گفته وی، سلنیوم، روی، ویتامین C و B6 نیز از جمله معروف‌ترین ریزمغذی‌هایی هستند که سبب تقویت دستگاه ایمنی و پیشگیری از بیماری‌هایی همچون آنفلوآنزا می‌شود.

متخصص تغذیه در مورد اینکه به طور کلی چه غذاهایی بهتر است مصرف شود تا سیستم ایمنی تقویت و در برابر بیماری‌ها مصون بمانیم، گفت: بهترین توصیه غذایی این بوده که افراد در رژیم‌های تغذیه‌ای خود همه ۶ گروه غذایی شامل، پروتئین، لبنیات، حبوبات، سبزی‌ها و میوه‌ها، نان و غلات قرار دهیم به طوری‌که بتوان از همه این گروه‌های غذایی در قالب ۵ وعده سبک و متنوع در شبانه روز بهره‌‌مند شد.

رضایی در پایان با بیان اینکه هر غذا و یا هر گروه غذایی یک خاصیت دارد، توصیه کرد: باید دست از تکراری خوردن غذاها برداشت و در برنامه غذایی تنوع را قرار داد تا بدنی سالم داشته باشیم و از بیماری‌ها در امان بمانیم.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اجرای ویژه برنامه شب یلدا علی ضیاء / بازگشت مجری جنجالی به تلویزیون

پ دسامبر 10 , 2015
نودیها : فضل الله شریعت پناهی با اعلام این خبر گفت: قرار است این مجری جوان با اجرای ویژه برنامه «شب یلدا» که هنوز نامش مشخص نیست به شبکه یک بازگردد. او درباره آخرین وضعیت ادامه پخش تاک شو «امشب» با اجرای ضیاء هم گفت: با توجه به پر بودن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...