چه گُلی بر سر مردم زده‌اید که “حقوق نجومی” می‌گیرید/ لغو بیش از ۵۰ سخنرانی “مایه شرمساری” نیست؟

اشتراک گذاری :

نودیها:رئیس بسیج دانشجویی گفت: دزدی از مال مردم اسمش حقوق نجومی نیست؛ باید از این مدیران پرسید مگر چه گلی بر سر مردم زده‌اید که ۵۰، ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون حقوق بگیرید‌؟

داوود گودرزی عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در محل دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برخی از دوستان، انتخاب عنوان جشن برای این برنامه و برنامه‌های مشابه را در شبکه اجتماعی نقد می‌کنند که چرا فضای روز دانشجو را سطحی می‌کنید، در این رابطه باید بگویم؛ چرا جشن نگیریم؟

وی افزود: امروز سالروز ۶۳ سال مبارزه با ظلم، زور، استبداد، استعمار و استثمار در تاریخ مبارزه دانشجویی دانشجویان مسلمان ایرانی است و می‌گویم آیا ۶۳ سال تجربه مبارزه با دشمنان کشور جای جشن گرفتن ندارد؟

رئیس بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: در ۶۳ سال جنبش دانشجویی ایران، مبارزه با آمریکا و استکبار روح حاکم بر تمام فعالیت‌های جنبش بوده بنابراین چرا نباید این افتخارات حاصل شده را گرامی داریم؟ این تجربه و سابقه تاریخی موفق مسلماً جای نشاط و شادی دارد.

گودرزی با تأکید بر “آمریکا تنها عامل و علت مشکلات ما نیست”، گفت: دلایل و عوامل دیگری برای مشکلات کشور وجود دارد اما آیا می‌شود آمریکا و جنایاتش را نادیده گرفت؟ سه دانشجوی شهید که امروز را به یادشان گرامی می‌داریم به چه جرمی کشته شدند؟ جوانان ایرانی در رژیم شاه چه جرمی مرتکب شدند که باید توسط ساواک شکنجه می‌شدند؟ ۶۳ سال ظلم، تهدید، توهین و تحریم را نمی‌توان فراموش کرد، در واقع همه مشکلات بر سر آمریکا نیست اما نقش جدی در ایجاد مشکلات کشور دارد.

وی با بیان “بخشی از مشکلات ما به‌دلیل تحریم‌هاست”، تصریح کرد: سؤال مقدماتی قبل از ورود به برجام این است که چرا مردم ایران باید تحریم باشند؟ ما از فروردین ۵۹ تحریم هستیم، جرم ملت ایران چیست؟ وقت و انرژی کشور را صرف مذاکره با ۱+۵ کردیم تا تحریم را بردارند و اکنون نیز حال و روز لغو تحریم‌ها را می‌بینید.

رئیس بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنانش با بیان “«مرگ بر آمریکا» نماد جنایت علیه بشریت، تبعیض‌نژادی، ظلم، فریب و جنایت است وگرنه ما با مردم آمریکا کاری نداریم”، ویژگی دوم جنبش دانشجویی را عدالت‌خواهی عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب، بدنه دانشجویی به‌عنوان چشمان ملت همواره عدالت را فریاد زده مطالبه کردند. امروز نیز جوان ایرانی فقر، فساد و تبعیض را نمی‌تواند تحمل کند و اجازه نمی‌دهد وجود داشته باشد.

وی افزود: مدیری را که در نظام جمهوری اسلامی حقوق نجومی بگیرد نمی‌توانیم تحمل کنیم. مدیران موظفند براساس احکام و قوانین اسلامی عمل کنند و دین ما می‌گوید مسئولان باید زندگی خود را از طبقه متوسط نیز پایین‌تر تشکیل دهند. دزدی از مال مردم اسمش حقوق نجومی نیست؛ باید از این مدیران پرسید مگر چه گلی بر سر مردم زده‌اید که ۵۰‌، ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون حقوق بگیرید‌؟

رئیس بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: در عین حال که مبارزه با استکبار و عدالت‌خواهی را در جامعه اسلامی دنبال می‌کنیم، شعارهای اصلی انقلاب را نیز مرور و بازخوانی می‌کنیم که یکی از آنها کرامت انسانی است. در این نگاه انسان باید شرافتمندانه زندگی کند و نباید به‌واسطه فقر عزت و کرامتش را از دست دهد.

وی با ابراز اینکه دولت‌ها بگویند “برای حفظ کرامت اسلامی چه کرده‌اند؟” تصریح کرد: عده‌ای در داخل کوتاهی، کم‌کاری و خیانت کرده‌اند. امروز بعد از ۳۷ سال کسی نمی‌تواند با شعار مردم را فریب دهد، در واقع روشنگری و مطالبه‌گری توأم با هم، ابزار جنبش دانشجویی است.

گودرزی خاطرنشان کرد: اگر بدنه دانشجویی و قشر دانشگاهی گفتمانی را دنبال کند و اولویت قرار دهد، آن گفتمان در کشور گفتمان غالب می‌شود و مسئولان مجبور می‌شوند آن گفتمان را دنبال کنند.

رئیس بسیج دانشجویی کشور با اشاره به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد تصریح کرد: اگر لغو سخنرانی نماینده مجلس مایه شرمساری است، از دو روز پیش تاکنون بیش از ۵۰ سخنرانی در دانشگاه‌های مختلف لغو شده است چرا یک سخنرانی مایه شرمساری باشد و سایر لغوها سبب شرمساری نشود؟

وی ادامه داد: درصد بیکاری در برخی استان‌های ما به ۵۰ درصد رسیده است، آیا این مایه شرمساری نیست؟ تولید داخلی تقریباً معنایی ندارد و بسیاری از کارخانه‌ها به تعطیلی کشیده شده‌اند، اینها مایه شرمساری نیست؟

گودرزی خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌خواهد با مردم صحبت کند صادقانه بگوید “چه‌کارهایی کردیم و چه‌کارهایی می‌خواستیم انجام دهیم اما نتوانستیم”. این بسیار بهتر است تا اینکه مردم را فریب دهند و توجه‌ها را به‌ مسائل فرعی جلب کنند. ۸هزار میلیارد از صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس می‌شود و حق معلم خورده شود، آیا اینکه در جواب بگوییم “به افرادی وام داده‌ایم”، مایه شرمساری نیست؟

وی با بیان اینکه برخی مسئولان ملاقات مسئولان برخی کشورها با آنان را نتیجه برجام می‌دانند، گفت: دیگران باید افتخار کنند که با شما جلسه بگذارند، کدام کشور است به‌اندازه ما توان داخلی داشته باشد؟

رئیس بسیج دانشجویی کشور با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های ۳۷ساله پس از انقلاب را نیز کنار مشکلات باید دید، گفت: دانشجو باید استقلال فکری داشته باشد تا جریانات سیاسی از او سوءاستفاده نکنند. دانشجو باید سیاسی باشد، بدین معنی که قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد. یکی از راه‌های پرچمداربودن دانشجو، ضمن استقلال فکری این است که واقعیت‌ها را ببیند و بازگو کند.

گودرزی با ابراز اینکه راهکار حل مشکلات جنبش دانشجویی در یک کلمه “روشنگری” است، تصریح کرد: ما باید مردم را روشن کنیم تا درباره فساد، مطالبه و گفتمان عمومی شکل گیرد. دانشگاه فضای تضارب آرا است و آزادی اندیشه به‌معنای واقعی در دانشگاه باید باشد، پس هیچ سخنرانی نباید لغو شود اما برای کسی که صادقانه صحبت کند و هنجارها و مقدسات مردم را زیرسؤال نبرد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

علی مطهری: برای تصویب برجام ۲۰ دقیقه هم زیاد بود!

چ دسامبر 7 , 2016
نودیها:علی مطهری در دانشگاه کرمان گفته است ۲۰ دقیقه هم برای تصویب برجام در مجلس زیاد بود چرا که مجلس در جزئیات اینگونه توافقنامه‌ها نمی‌تواند ورود کند. مجلس تنها می‌تواند همه توافقنامه را تأیید یا رد کند.   وی می‌افزاید: تلاش لابی اسرائیل و عربستان این است که ترامپ را […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...