چه میوه‌هایی را در فصل پاییز اصلاً نخوریم؟ / با پسته و بادام قله سلامت را فتح کنید

اشتراک گذاری :
نودیها:با ورود فصل پاییز و کاهش دمای هوا طبع افراد با تغییراتی مواجه می شود، از این رو مراقبت از کودکان و  افراد کهنسال در این فصل بیشتر توصیه می شود.
وی بیان کرد: فصل پاییز دارای مزاج سرد و خشک است و استفاده از مواد غذایی سرد و خشک در این فصل منجر به ایجاد عارضه در افراد می شود. از طرفی خوردن و استفاده از دوش آب سرد در این فصل مضر و در بیماران تنفسی منجر به سرفه و زکام می شود.
عظمایی افزود: باتوجه به اینکه سرد شدن هوا میل افراد به نوشیدن آب را کاهش می دهد و همچنین قرار گرفتن در مجاورت هوای سرد موجب خشکی پوست می شود، نوشیدن آب با دمای متعادل در پاییز اهمیت بسزایی دارد.
این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: مصرف میوه های تابستانی در پاییز مضر است، میوه هایی نظیر کاهو، خیار و هندوانه به دلیل خاصیت خنک کنندگی باعث رخوت و سردی می شود.
وی اضافه کرد: استفاده از میوه به، سیب، لیموشیرین و گلابی به دلیل طبع معتدل و خواص آنتی بیوتیکی در فصل پاییز بسیار مفید است همچنین مغز پسته و بادام به خاطر پروتئین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
عظمایی با تاکید بر اینکه استفاده از میوه ها و غذاهای سرد باعث افزایش غلظت خون، رخوت، خستگی و بی خوابی می شود، اظهار داشت: مصرف غذاهای سرد و خشک، گوشت گاو، غذاهای مانده و کنسرو شده و همچنین عدس به دلیل طبع سرد و خشک آن مضر است، استفاده از عدس به همراه گل پر، دارچین و نعنا موجب تعادل خون می شود.
این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اهمیت انجام حمام های نیمه گرم برای حفظ رطوبت پوست، عنوان کرد: استفاده از ماساژ روغن های بنفشه و بادام بر پوست می تواند از عارضه خشکی پوست جلوگیری کند، همچنین استفاده از روغن های گرم مثل بادام تلخ و سیاه دانه در  بیماران مفصلی و استخوان بسیار مفید است.
وی خوردن میوه های گرم و تر و دمنوش های دارای خاصیت آنتی بیوتیکی در این فصل را مفید دانست و یادآور شد: استفاده از بخور شلغم، اکالیپتوس، آویشن، پونه و دمنوش هایی مانند آویشن شیرازی، پونه کوهی، زنجبیل و دارچین از بروز سرماخوردگی در فصل پاییز جلوگیری می کند.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 31

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سفرهای تفریحی هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش در دهه محرم

د اکتبر 3 , 2016
نودیها:درحالی‌که دهه محرم ایام عزاداری اهل‌بیت عصمت و طهارت است و ایران اسلامی یکپارچه عزاداری است هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش در این دهه و حتی روزهای تاسوعا و عاشورا و یازدهم محرم به سفرهای تفریحی شمال و سد لتیان می‌رفته‌اند. یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۷۰ (تاسوعای حسینی): «با هلی‌کوپتر به سد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...