چه ساعتی از روز برای ورزش و لاغر شدن مناسب است؟

اشتراک گذاری :

نودیها:بدن انسان در ساعت‌های پایانی روز به خواب و استراحت نیاز دارد و بهانه مشغله کاری زیاد و انجام ورزش در برخی ساعت‌ها می‌تواند عارضه‌های مختلفی برای افراد ایجاد کند.

 بسیاری از افراد در طول روز عادت‌های اشتباهی دارند که ناخواسته سبب ابتلای آن‌ها به انواع بیماری‌های جسمی و حتی روحی می‌شود، با اصلاح این عادت‌های اشتباه کیفیت سلامت افزایش پیدا می‌کند.

یکی از مشکل‌هایی که افراد در مناطق مختلف دنیا با آن مواجه هستند کم و بدخوابی است، این مشکل به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که با برطرف کردن آن فرد خواب آرام و عمیقی در طول شب خواهد داشت.

با وجود مفید بودن  ورزش در طول روز، ساعت پرداختن به تمرین‌های ورزشی هم اهمیت دارد، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد صبح اول وقت یا حداکثر تا بعد از ظهر زمانی برای انجام ورزش در نظر بگیرند، زیرا انجام ورزش در ساعت‌های پایانی شب می‌تواند سبب افزایش فشارخون، بی خوابی و نیز احساس خستگی فراوان در افراد شود.

بسیاری از افراد که در طول ساعت‌های روز در محل کار هستند در ساعت‌های پایانی شب به کلاس‌های ورزش می‌روند، اما دانشمندان اعتقاد دارند انجام ورزش در این ساعت از شبانه روز می‌تواند عارضه‌های منفی در بدن ایجاد کند، با انجام برنامه ریزی می‌توان طی ساعت‌های روز به ورزش و تمرین‌های کششی پرداخت و در روز‌های پایانی هفته نیز به شکل حرفه‌ای تمرین‌های ورزشی را دنبال کرد.

ساعت بیولوژیک بدن انسان ریتم‌های مختلفی در طول ماه‌های مختلف سال دارد، ولی افراد باید با برنامه ریزی در شبانه روز حداقل هشت ساعت استراحت کنند، این حالت به ویژه در ماه‌های گرم سال اهمیت بیشتری دارد، زیرا به دلیل بلند بودن روز‌ها هوا دیر تاریک می‌شود و افراد بیش از سایر زمان‌ها دچار بی خوابی و بدخوابی می‌شوند.

استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیک دارای صفحه نمایشگر با نور آبی می‌تواند سبب اختلال در خواب و برهم خوردن میزان ترشح هورمون ملاتونین خون شود.

انجام ورزش با افزایش میزان هورمون‌های کورتیزول و آدرنالین سبب بی خوابی و بدخوابی فرد در ساعت‌های پایانی شب می‌شود.

انجام ورزش سبب افزایش فشارخون و بالا رفتن دمای بدن می‌شود و توصیه می‌شود افراد حتماً پس از اتمام ورزش استحمام کنند تا دمای بدن و فشارخون آن‌ها تنظیم شود.

کارشناسان بهترین زمان برای انجام ورزش و لاغر شدن را حدود سه الی شش ساعت پیش از خواب می‌دانند که حتی می‌تواند به بهبود کیفیت خواب نیز کمک کند.

مواد غذایی هم که فرد در طول روز به ویژه ساعت‌های پایانی شب مصرف می‌کند بر کیفیت خواب او اثرگذار است، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در ساعت‌های پایانی شب و پیش از خواب از مواد غذایی سنگین و پرحجم استفاده نکنند، زیرا پس از صرف وعده غذایی زیاد بدن انرژی کافی به دست آورده و به همین دلیل به خواب رفتن مشکل می‌شود.

همچنین خوردن مواد غذایی کم فیبر، چربی‌های اشباع و خوراکی‌های شیرین سبب بی خوابی، بد خوابی و حتی بیدارشدن فرد در میانه خواب می‌شود.

بی خوابی و بدخوابی افراد را در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان، دیابت، پیری پوست، ریزش مو، افت توان حافظه، فراموش کاری، کاهش تمرکز و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن قرار می‌دهد.

کارشناسان به افرادی که با رعایت تمام موارد هنوز دچار بد خوابی یا بی خوابی هستند توصیه می‌کنند به پزشک متخصص مراجعه کنند تا علت اصلی مشکل آن‌ها شناسایی شود.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 36

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

گاف عجیب بی بی سی فارسی/ وقتی رسانه انگلیسی فرق مصلی و حسینیه را نمی‌داند!

د مه 7 , 2018
نودیها:سایت خبری BBC فارسی روزگذشته گزارشی را درباره نمایشگاه کتاب امسال منتشر کرد. بی‌بی‌سی که در این گزارش سعی کرد تا نکات ضعف نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را به برجسته کند، دچار یک گاف عجیب شد. این رسانه انگلیسی، درحالی در وسط گزارش مذکور، تصویر رهبر انقلاب را تحت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...