چه تعدادی از ایرانی ها مشکل جنسی دارند؟

اشتراک گذاری :

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، “راه‌اندازی کلینیک‌های جنسی در کشور در راه است”، اتفاقی که محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت عنوان کرده است مبنی بر اینکه این کلینیک‌ها از مهر‌ در ۱۲ دانشگاه کشور به‌ترتیب فعالیت خود را شروع می‌کنند.

در این رابطه محمد اسلامی معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره میزان مراجعه خانواده‌ها و افراد به این کلینیک‌ها به تسنیم گفت: واقعاً پیش بینی و اعلام چنین عددی سخت است.

معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: به هر حال الآن افرادی داریم وقتی به کلاس‌های ازدواج مراجعه می‌کنند که مدتی است که از عروسی آنان گذشته است و وارد زندگی شدند، و حال وقتی مشکلی پیش می‌آید یادشان می‌افتد که کلاس‌هایی وجود دارد و آن زمان مراجعه می‌کنند تا مشکل‌شان را حل کنند.

 

اسلامی تصریح کرد: بنابراین این پتانسیل برای افرادی که تازه ازدواج کردند وجود دارد که مراجعه کننده باشند. ضمن اینکه افراد خواستار این آموزش‌ها در کسانی که مدت بیشتری است که از ازدواجشان گذشته است حتماً بیشتر است، چون مشکلات را بیشتر احساس می‌کنند ولی واقعاً نمی‌توانم برآورد عددی اعلام کنم.

وی درباره آمار مبتلایان مشکلات جنسی در جامعه ایرانی توضیح داد: واقعیت این است که یکی از جاهایی که می‌شود این سؤال‌ها را از آنها پرسید، دادگاه‌های خانواده است، که زیر نظر قوه قضاییه کار می‌کنند، و همچنین افرادی که در زمینه مشاور مباحث جنسی فعالیت می‌کنند.

معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: البته این طور مطرح می‌شود که ۲۰ درصد طلاق‌های ما ریشه در مشکلات سلامت جنسی زن و شوهر دارد.

اسلامی در واکنش به این مسئله که برخی آمارها بیشتر از این اعداد را نشان می‌دهد، گفت: بنده حداقل را عرض کردم، یعنی از ۲۰ درصد داریم تا ۷۰ درصد، مثلاً با لحاظ کردن همین آمار حداقلی ۲۰ درصد می‌توانیم عنوان کنیم که در مجموع طلاق‌های سال گذشته (۹۳) حدود ۳۳هزار زوج به‌دلیل ریشه مشکلات جنسی از هم جدا شدند بنابراین ما باید سعی کنیم این سرعت طلاق را کم و کمتر کنیم.

به گزارش تسنیم، در این زمینه محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه از اوایل نیمه دوم امسال یعنی از مهر راه‌اندازی کلینیک‌های جنسی را شروع می‌کنند، عنوان کرده بود: افرادی که برای سلامتی جنسی به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند مدت ویزیت‌شان ممکن است خیلی بیشتر از افراد عادی باشد. بنابراین ما از آن پوشش بیمه‌ای که همه دارند استفاده می‌کنیم و مابه‌التفاوت را با کمک معاونت بهداشتی تأمین می‌کنیم تا به این برسیم که متوسط زمان یک ویزیت چقدر است و آن را با هماهنگی سازمان بیمه خدمات درمانی نهادینه خواهیم کرد.

منبع : بازنشر رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

گفتگو با آهنگ ساز هندی فیلم محمد رسول الله (ص)

س سپتامبر 1 , 2015
ای آر رحمان یکی از بزرگ ترین موزیسین های شبه قاره هند، چند سالی هست که به واسطه جوایز اسکارش به شدت در سطح آسیا شناخته شده. او که در چند فیلم هالیوودی از جمله «۱۲۷ ساعت» دنی بویل سابقه کار دارد در سال ۲۰۱۱ توانست دو جایزه اسکار بهترین […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...