چهار آنتی‌هیستامین طبیعی

اشتراک گذاری :

نودیها:اگر آلرژی فصلی داشته باشید می‌دانید که چقدر زجرآور است. عطسه، سرفه، خارش چشم‌ها، گرفتگی بینی و دردهای سینوسی؛ همه‌ی این‌ها علائمی هستند که می‌توانند غیرقابل تحمل هم بشوند. احتمالاً داروهای زیادی را امتحان کرده‌اید تا از شدت علائمتان بکاهید، اما شاید هم از مصرف دارو خسته شده باشید. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد با راه حل‌های کاملاً طبیعی هم می‌توانید علائم آلرژی فصلی‌تان را تخفیف بدهید.

داروهای تجویزی و غیر تجویزی زیادی برای مبارزه با علائم شبه سرماخوردگی تب یونجه، رینیت آلرژیک یا آلرژی فصلی ساخته شده است. اما برخی از این داروها، عوارضی دارند. اگر عملکرد آنتی‌هیستامین را بدانید می‌توانید بفهمید آنتی‌هیستامین‌های طبیعی چگونه می‌توانند در فصل آلرژی به شما کمک کنند.

آنتی‌هیستامین چگونه عمل می‌کند؟

آلرژی شما، واکنش سیستم ایمنی‌تان نسبت به موادی بی‌ضرر است. این مواد چه گرد و خاک و چه گرده‌ها، با سلول‌های موجود در مخاط بینی، دهان، حلق، ریه، معده و روده‌هایتان تماس برقرار کرده و ترشح هیستامین‌ها را دربر دارند. هیستامین پروتئینی است که موجب علائم مربوط به آلرژی می‌شود. آنتی‌هیستامین‌ها، فعالیت هیستامین را مهار می‌کنند در نتیجه واکنش آلرژیک شما متوقف می‌شود.

بسیاری از داروهای آلرژی به‌عنوان آنتی‌هیستامین عمل می‌کنند اما غذاها و عصاره‌های گیاهی نیز هستند که تأثیراتی مشابه بر تولید هیستامین می‌گذارند.

۱. گزنه
گزنه گیاهی معروف در طب سنتی است که آنتی‌هیستامینی طبیعی نیز می‌تواند باشد. در مطالعه‌ای ۵۸ درصد از افراد دریافتند با استفاده از گزنه، علائم آلرژیکشان تسکین پیدا کرده و ۶۹ درصدشان به این گیاه، امتیازی بهتر از دارونما دادند. این افراد روزانه ۳۰۰ میلی‌گرم گزنه مصرف کرده بودند.

۲. کوئرستین

گزنه گیاهی معروف در طب سنتی است که آنتی‌هیستامینی طبیعی نیز می‌تواند باشد. در مطالعه‌ای ۵۸ درصد از افراد دریافتند با استفاده از گزنه، علائم آلرژیکشان تسکین پیدا کرده و ۶۹ درصدشان به این گیاه، امتیازی بهتر از دارونما دادند

کوئرستین، آنتی‌اکسیدانی است که در پیاز، سیب و سایر میوه‌ها وجود دارد. مطالعات گوناگونی، تأثیرات آنتی‌هیستامین کوئرستین را ثابت کرده‌اند. یک پژوهش نشان داد کوئرستین حتی می‌تواند با کاهش واکنش التهابی در راه‌های هوایی، عوارض جانبی آلرژی بر سیستم تنفسی را کاهش بدهد. می‌توانید کوئرستین را به صورت مکمل آن تهیه کنید یا اینکه غذاهای سرشار از کوئرستین مصرف کنید.

۳. بروملائین
بروملائین ترکیبی است که معمولاً در آناناس وجود دارد اما شما می‌توانید فرم مکمل آن را هم مصرف کنید. گفته می‌شود بروملائین در درمان بیماری‌های تنفسی و التهاب‌های ناشی از آلرژی مؤثر است.

۴. ویتامین C
ویتامین C، آنتی‌هیستامینی طبیعی است که به راحتی می‌توانید پیدایش کنید! ویتامین C در بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها به وفور وجود دارد و مکمل آن هم موجود است. ویتامین C به دلیل اینکه هیچ عوارضی ندارد و غیر سمی است، درمان بی‌خطری برای آبریزی بینی و سایر علائم ناخوشایند آلرژی فصلی محسوب می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند روزانه دست‌کم ۲ گرم ویتامین C مصرف کنید تا بهترین نتیجه را از خواص آنتی‌هیستامین آن بگیرید.

وقتی آلرژی آزارتان می‌دهد، رهایی از علائم آن نشدنی به نظر می‌رسد. اما می‌توانید با درمان‌های طبیعی و مراقبت از خودتان در برابر آلرژن‌ها، شرایط بهتری برای خودتان ایجاد کنید. فراموش نکنید که هرچند منابع غذایی آنتی‌هیستامین‌ها، بی‌خطر هستند، اما نوع مکمل آن‌ها مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا نیستند، بنابراین قبل از مصرف، حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اگر دچار سوزش سر دل می‌شوید، ۸ گزینه غذایی را نخورید

ج اکتبر 13 , 2017
نودیها:سوزش سر دل نشانه‌ای ناراحت کننده ناشی از عملکرد نامناسب اسفنکتر مری است. گاهی اوقات علائم سوزش سر دل آن‌قدر قوی است که اکثر افراد آن را با حمله قلبی اشتباه می‌گیرند. سوزش سر دل می‌تواند ناشی از مشکلات گوارشی باشد که مقصران افزایش تولید اسید هستند. با این حال […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...