چند کالای عجیب که امسال وارد کشور شد

اشتراک گذاری :

بنا بر آمار گمرک واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود در سال جاری نیز ادامه داشته است اما در میان آنها کالاهایی یافت می‌شود که واردات آنها عجیب به نظر می‌رسد.

بر این اساس،در ۵ ماه ابتدای سال جاری، ۶.۵ تن سنگ پا به ارزش ۳۷ میلیون تومان برابر با ۱۳ هزار دلار به کشور آمده است.

بنا بر این گزارش برای حفظ جنگل‌ها هر ساله شاهد واردت چوب و الوار به کشور هستیم، اما یکی از موارد عجیبی که در سال جاری به کشور آمده، واردات یک میلیون و ۶۲۹ هزار کیلوگرم زغال به ارزش ۴.۸ میلیارد تومان است.

در کنار واردات زغال باید به واردات ۱۰۱ هزار کیلوگرم خلال چوب کبریت به ارزش ۴۹۰ میلیون تومان اشاره کرد، که با توجه به اینکه تولید چوب کبریت و زغال نیاز به تکنولوژی بالایی ندارد واردات آن نیز منطقی به نظر نمی‌رسد.

ایران، یکی از تولید کنندگان بزرگ پوست دام به وِیژه دام سبک در دنیا است، اما در سال جاری ۱۸.۵ تن پوست کامل حیوانات گاو و اسب به ارزش ۱۴۴ هزار دلار به ایران آمده است.

در سال جاری همچنین ۲۸۰ میلیارد تومان رخت آویز به  وزن ۳۳ هزار کیلوگرم و ۸۰ کیلوگرم چوب پنبه به  ارزش ۹۱۲ دلار به کشور آمده است .

از سایر کالاهای عجیبی که در سال جاری به کشور آمده است می توان به واردات طناب و ریسان،کاغذ سیگار و میخ اشاره کرد .

منبع : تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دعوت به نشست اضطراری برای نجات آل‌سعود از فروپاشی

ش سپتامبر 26 , 2015
به هم ریختگی سیاسی درون حاکمیت آل‌سعود، برخی طیف‌ها درون این حاکمیت را نگران کرده است. به گزارش وبسایت «چشم خاورمیانه»، نامه‌ای در میان خاندان سلطنتی آل سعود دست به دست می‌شود که خواهان تعیین جایگزین برای ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...