چند راه از پا درآوردن ویروس های پاییزی

اشتراک گذاری :
نودیها: با فرا رسیدن فصل پاییز ، برگ درختان شروع به ریزش می کند و میوه های پاییزی رنگ و شکل خود را می گیرد.
پاییز یک فصل معتدل است و هوای پاکی دارد و از نظر آب و هوا نیازی به نگرانی گرما و سرمای آن نیست که البته مزاج انسان ها در این فصل متفاوت است اما برای حفظ تندرستی و پیشگیری از بروز بیماری های فصلی دانستن نکات ذیل موثر است .
تاثیر فصل پاییز بر بدن انسان
فصل پاییز از هوای سرد و گرم تشکیل شده و برای کسانیکه مزاج گرم و تر دارند مناسب است اما برای مزاج های سرد و خشک مضر می باشد و این افراد  به بیماری های فصلی مبتلا می شوند.
در پاییز به دلیل تغییر مداوم آب و هوا انسان دچار بیماری های صفراوی و سوداوی می شود.
بیماری های فصل خزان
بیماران صفراوی ، مشکل هضم غذا دارند به همین دلیل در کیسه صفرای این افراد سنگ تشکیل می شود که از علائم این بیماری درد شکم و زردی رنگ پوست است .
افراد مبتلا به بیماری سوداوی به پوستشان خشک می شود که در اینصورت برای رفع خشکی پوستشان باید با آب ولرم حمام کنند و از روغن زیتون برای استعمال پوستشان استفاده کنند و حتی با مصرف قطره آب لیمو ترش و سیب و هویج  خشکی بدنشان را کاهش دهند .
یکی از انواع بیماری فصل خزان ، آنفو لانزا و سرماخوردگی است که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود  که در این حالت افراد  با وزش بادهای تند و باران دچار عفونت های ویروسی می شوند .
زخم های گوارشی نیز از دیگر بیماری های این فصل است که از دلایل بروز آن ، عادات غذایی غلط ، کشیدن سیگار، عوامل ژنتیکی ، بیماری های مزمن و استرس و اضطراب است .
در صورتیکه بعد از خوردن غذا به دل درد و حالت تهوع دچار شدید ، برای درمان و بهبودی به پزشک مراجعه کنید .
اگزما، از شایع ترین بیماری های فصل پاییز است و نوعی التهاب پوستی است که علائم آن شامل قرمزی، خشکی، پوسته‌ریزی ، ترک خورده و تاول‌های ریز می‌شود که با خارش و سوزش همراه است .
در فصل بهار و پاییز به دلیل وضعیت آب و هوا افراد بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند .
در فصل پاییز از چه کارهایی پرهیز کنیم
برای دوری از بیماری های فصل پاییز و تری بخشی به بدن و اصلاح خشکی از در معرض قرار گرفتن گرمای ظهر و سرمای بامداد، خوابیدن در جای سرد، نوشیدن آب سرد، خوابیدن با معده پر، کم خوری و افزایش استرس و اضطراب  پرهیز کنید .
از حمام و شت‌ وشو با آب سرد نیز در این فصل باید پرهیز کرد ، زیرا موجب بسته شدن منافذ بدن و تشدید تجمع اخلاط می‌شود و برای جلوگیری از ایجاد بیماری های پوستی ، حمام با آب گرم توصیه می شود.
در فصل پاییز بروز بیماری افسردگی و اضطراب در انسان شایع تر است و برای جلوگیری از ایجاد آن از پر خوری ، مصرف غذاهای شور ، ترش و تند ، گوشت ، سوسیس ، کالباس و مصرف زیاد میوه اجتناب کنید.
بوییدن عطرهای طبیعی با مزاج مایل به گرم و تر و گل هایی همچون یاس ، مریم و محمدی نیز باعث تقویت مغز ، کبد و قلب انسان می شود.
باشگاه خبرنگاران جوان
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۸راز شگفت انگیز برای تربیت فرزندانی سالم و موفق

س سپتامبر 13 , 2016
همه پدر و مادرها تمایل دارند تا فرزندانی موفق و سالم داشته باشند. اما ممکن است با راهکارهایی که منجر به تربیت فرزندانی موفق می شود، آشنا نباشند. در این گفتگو با هشت راز شگفت انگیز تربیت بچه هایی موفق و با نشاط آشنا خواهید شد. نودیها:متأسفانه بسیاری از والدین […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...