چرا پشت رُل ماشین عصبانی می‌شویم؟

اشتراک گذاری :

علت بروز رفتارهای خشونت‌آمیز و پرخاشگرایانه از افراد معمولی هنگام رانندگی توسط محققان دانشگاهی در استرالیا کشف شد.

سایت نودیها : محققان دانشگاه کویینزلند با بررسی طولانی مدت فاکتورهای موثر در ایجاد خشونت، علت اصلی بروز رفتارهای خشونت‌آمیز توسط افراد آرام و معمولی در رانندگی را کشف کردند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت،  متخصصان روانشناسی اجتماعی دانشگاه «کویینزلند» استرالیا نظریه جالبی را با در نظرگرفتن فاکتورهای فردی همچون سن، جنسیت و روحیات اجتماعی ارائه کرده و سعی کرده دلیل عصبانیت و  پرخاشگری افراد را توضیح دهد.

دکتر «استن استیندل» که سرپرستی این تحقیقات را برعهده دارد می‌گوید که عوامل متعددی در تغییر روحیات افراد در حین رانندگی دخیل هستند، اما در این مطالعه مشخص شد که علت اصلی تغییر روحیه و افزایش خشونت افراد در رانندگی در واقع همان حس «ناشناس‌ماندن» و «تنهایی» در داخل خودرو است.

 

به گفته محققان، بیشتر مردم هنگام نشستن پشت رُل به نوعی احساس امنیت می‌کنند و خود را «ناشناس» تصور می‌کنند و به همین دلیل هنگام رانندگی از آنها رفتارهای توام با عصبانیت و سرشار از توهین‌ سر می‌زند.

«ناتوانی رانندگان در ایجاد ارتباط با روشهای رایج» از دیگر دلایل موثر در رانندگی خشونت‌آمیز است.

به عنوان نمونه در حین رانندگی چون نمی‌توانیم با سخن‌ گفتن به طرز رانندگی خودروی مقابل اعتراض کنیم از روش‌های جایگزین مثل بوق ممتد، حرکات مارپیچ و حرکات اعتراض‌آمیز با دست استفاده می‌کنیم که در بعضی از موارد به درگیری لفظی و فیزیکی منتهی می‌شود.

 

در این مطالعه همچنین مشخص شد افرادی که همیشه خود را از نظر رانندگی بهتر از سایرین می‌دانند در اکثر موارد باعث ایجاد شرایط خطرساز و حتی رفتارهای خشونت‌آمیز می‌شوند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 50

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خودکشی دسته‌جمعی تکفیری‌ها در جنوب حلب

س آگوست 9 , 2016
سایت نودیها :  به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری مهر، روز گذشته رسانه های غربی-عربی حامی تروریسم تیتر “محاصره حلب شکسته شد” را در صدر اخبار خود منتشر کردند. پس از گذشت چند ساعت مشخص شد که این اقدام هماهنگ تنها یک فضاسازی رسانه ای با هدف آغاز یک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...