چرا مدارس تهران در آلوده‌ترین روز تعطیل نشد؟

اشتراک گذاری :

نودیها : بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای صبح دیروز شهرری، عدد ۱۶۱ را نشان می‌داد که ۴۵ واحد بیش از شاخص آلودگی روز سه‌شنبه و ۶ واحد بیش از شاخص آلودگی روز دوشنبه است.
دیروز هوای شهر ری، از مرز «هوای ناسالم برای گروه‌های حساس» هم عبور کرد و وارد مرحله خطرناک «ناسالم» (برای همه) شد. با این حال، دولت از تعطیل‌کردن مدارس این منطقه خودداری کرد. این در حالی است که مدارس شهر ری، در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر) و سه‌شنبه (اول دی)، به‌رغم هوای به مراتب پاک‌تر نسبت به دیروز (چهارشنبه)، تعطیل شده بود.
مسئولان دولتی در حالی دست به این اقدام زدند که از پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری جوی تا پایان هفته اطلاع داشته و امکان افزایش آلاینده‌های جوی طی روز چهارشنبه، بدیهی بوده است.
اما مشاهدات میدانی در خصوص حضور انبوه دانش‌آموزان شهرری در سخنرانی دیروز روحانی، این گمانه را تقویت کرده که دولت دست به دامان اقدامات اینچنینی شده و ظاهرا در بحران محبوبیت رئیس‌جمهور به هر حربه‌ای (حتی در معرض خطر قرار دادن دانش‌آموزان) روی آورده است!
در همین رابطه حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: شبهه‌ای در ذهن مردم ایجاد شده که تعطیل نکردن دیروز مدارس تهران به دلیل استقبال از سفر رئیس‌جمهور به شهر ری بوده است.
حسین طلا نماینده دیگر مجلس نیز با بیان اینکه نگاه دولت به آلودگی هوای تهران سیاسی است، گفت: ترکیب حضور برخی شرکت‌کنندگان در سخنرانی روحانی، شائبه لغو تعطیلی مدارس تهران به دلیل استقبال از رئیس‌جمهور را تقویت کرده است.
فاطمه آلیا هم در این خصوص اظهار داشت: مجلس بعدی برای مسئولان محیط زیست از جان مردم مهم‌تر است و با این شرایط امیدواریم به زودی بارش باران به کمک مردم بیاید و قصور و کوتاهی سازمان محیط زیست را جبران کند.وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید پاسخگوی کوتاهی‌های رئیس سازمان محیط زیست باشد، افزود: ضرورت دارد رئیس‌جمهور با بررسی اوضاع نسبت به ترمیم اعضای کابینه و جایگزین کردن افراد جدید اقدام کند.
حسین نجابت یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز با اشاره به لغو تعطیلی مدارس تهران با وجود افزایش آلودگی هوا گفت: این استقبال‌ها و روی‌آنتن رفتن‌ها در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و آلودگی اخیر هوای تهران نشان داد که بنزین پتروشیمی با بنزین وارداتی تفاوت ندارد.حال این سوال مطرح است که به چه علت در روزی که آلودگی هوا شدیدتر از روزهای قبل بود، جمع زیادی از دانش‌آموزان به صورت مدیریت شده، مجبور به حضور چند ساعته در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور در هوای آزاد و آلوده شدند؟
آیا پر کردن محل سخنرانی رئیس‌جمهور در صحن کوچک و قدیمی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به قدری مشکل و مهم بود که به‌خاطر آن  سلامتی دانش‌آموزان قربانی آن شود؟ به راستی اگر چنین اقدامی در دولت قبل صورت می‌گرفت چه بازخوردی در رسانه‌های مدعی اصلاحات داشت؟

منبع : کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ تکان‌دهنده از زندگی مردم یک روستای مرزی

ج دسامبر 25 , 2015
وقتی یک مسئولی در بهترین شرایط ممکن و در بهترین نقاط تهران زندگی اشرافی داشته باشه متوجه مشکلات و بدبختی های مردم میشه؟ وزرای میلیاردی و…. دانلود فیلم     برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 16

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...