چرا قبل از بیان برخی‌ کلمات «اوم» می‌گوییم؟

اشتراک گذاری :

نودیها:هنگامی که شما در حال صحبت کردن هستید ممکن است در میان صحبت‌هایتان لحظات کوتاهی مکث و یا با سرعت کمتری کلمات را بیان کنید که طبق مطالعات جدید این مکث بیشتر قبل از بیان یک اسم ایجاد می‌شود.

براساس گزارش «لایو ساینس»، این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که تجسم اسامی در مغز ما پیش از آنکه آنها را بگوییم باعث کند شدن صحبت‌های ما می‌شود در حالی که کلمات عملی مانند فعل‌ها نیاز کمتری به تجسم در مغز دارند.

محققان در این مطالعه نوشتند: تعامل پیچیده عوامل مختلف سرعت سخنرانی فرد را شکل می‌دهد که این عوامل شامل فراوانی و آشنایی با کلمات است.

براساس این گزارش،‌ محققان در این تحقیق هزاران سخنرانی ضبط شده با ۹ زبان متفاوت را مورد بررسی قرار دادند.

یافته‌ها نشان می‌دهد با وجود تنوع زیاد در ساختار دستوری و زمینه‌های فرهنگی زبان‌های مختلف، برخی ریتم‌های گفتاری به طور پیوسته از الگوهای جهانی پیروی می‌کنند که این الگوها می‌توانند با استفاده از اسم‌ها و یا فعل‌ها مرتبط باشند.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 98

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شروع دلسرد کننده سریال‌های مناسبتی ماه رمضان تلویزیون

چ مه 23 , 2018
نودیها:به فاصله اندکی بعد از اذان مغرب به افق تهران، شبکه ۳ سیما با سریال «رهایم نکن» اولین مجموعه داستانی ویژه ماه رمضان را روی آنتن می‌فرستد. «رهایم نکن» در روزهای اخیر سوژه و دستمایه شوخی‌های مردمی در فضای شبکه‌های اجتماعی شده است. علت اصلی این شوخی‌ها هم به حضور […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...