چرا تا ظهرنشده خسته مي‌شويم؟

اشتراک گذاری :

 

متخصصان بهداشت عمومي در مقاله جديدي در اين باره تاكيد كرده‌اند كه خستگي وسط روز حاصل الگوي زندگي مدرن است كه هميشه شما را با مشغله زياد كاري سرگرم مي‌كند تا جايي كه حتي زماني براي توقف كردن و تهيه و خوردن يك وعده صبحانه مناسب هم نداريد.
 
مشروح در ادامه
 
منبع :  بولتن نیوز 

ممكن است در محل كار خود شاهد اين صحنه باشيد كه همكارانتان پشت سر هم فنجانهاي حاوي قهوه را خالي مي‌كنند تا بتوانند هوشيار بمانند و خستگي و كسالت خود را برطرف كنند اما آيا تا به حال به عواملي كه موجب بروز اين خستگي و كسالت در نيمه روز مي‌شوند انديشيده‌ايد و يا اينكه چگونه مي‌توانيد اين لحظات كسالت آور را به ساعات سرزنده و پرنشاط براي خود تبديل كنيد.
كارشناسان در اين مقاله تاكيد كرده‌اند كه به چند دليل اصلي شما تا ظهر دچار كسالت و خستگي مي‌شويد كه عبارتند از:
– نداشتن خواب خوب و كافي شبانه: اگر ما شب دير مي‌خوابيم و انتظار داريم صبح زود از خواب بيدار شويم و سرحال به سر كار برويم و روز را آغاز كنيم در حالي كه شب قبل معمولا اكثرمان ادامه كار و صحبت‌هاي تلفني كاري مان را به خانه مي‌بريم و بي وقفه تا ديروقت مشغول كار با لپ تاپ يا تماشاي تلويزيون هستيم. براي جلوگيري از كمبود خواب هر شب حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابيد و ترجيحا تلفن همراه خود را هنگام خواب خاموش كنيد.
– نداشتن زمان كافي براي فعاليت بدني و تفريحات ورزشي: درست است كه بيشتر كارمندان در ساعات صبح وقت كافي براي ورزش كردن ندارند اما در اين شرايط حتي يك پياده روي سريع و كوتاه تا رسيدن به محل كار را نيز غنيمت بدانيد. البته فعاليت بدني در هنگام عصر هم به همان اندازه موثر است در حالي كه اگر كلا از هر نوع تحرك بدني غفلت كنيد خود را از توليد هورمونهاي شادي آفرين در بدنتان محروم خواهيد كرد در حالي كه اين هورمونها براي سرزنده نگه داشتن شما در طول روز ضروري هستند.
– داشتن اضطراب در تمام اوقات روز: استرس زياد عامل بالا رفتن فشار خون و كاهش تمركز مي‌شود كه حاصل آن خستگي مفرط است. عصبي نباشيد بلكه تلاش كنيد آگاهانه خود را شاد نگه داريد و به شغل، خانواده و اطرافيان خود افتخار كنيد تا به شادي شما افزوده شود.
– نداشتن زمان كافي براي خوردن صبحانه: اگر افرادي كه بعدازظهرها احساس خستگي مي‌كنند آنهايي هستند كه به اميد خوردن نهار زياد و كامل از صبحانه صرفنظر مي‌كنند. اگر در برنامه‌هاي زماني مشخص شده، وعده‌هاي غذايي خود را نخوريد، اين امر روي ترشحات هورموني بدنتان تاثير سوء مي‌گذارد و شما را خسته و خواب آلوده مي‌كند.
اما اگر از همين الان تصميم گرفته‌ايد كه با رعايت كردن چند نكته ضروري اما ساده تمام روز را سرزنده و شاداب بمانيد به توصيه‌هاي زير عمل كنيد:
– هر روز سروقت يك وعده صبحانه متعادل و حاوي مواد غذايي مفيد و ضروري شامل جو، غلات، ميوه و نان تست همراه با اندكي كره يا مارگارين را فراموش نكنيد.
– از نوشيدن زياد چاي و قهوه بعد از صبحانه و قبل از ناهار پرهيز كنيد. اين نوشيدني‌ها نه تنها اشتهاي شما را خراب مي‌كنند بلكه كافئين زياد به استرس شما مي‌افزايد.
– هرگز در خوردن نهار زياده روي نكنيد چون باعث مي‌شود در باقي روز احساس خستگي با شما بماند. سعي كنيد بعدازظهر و شب از خوردن برنج پرهيز كنيد چون باعث بزرگي شكم مي‌شود.
– شب به اندازه كافي بخوابيد.
– در طول روز آب به اندازه كافي بنوشيد.
– از خوردن ميان وعده بين صبحانه و ناهار خودداري كنيد اما در صورت ضرورت ميوه‌هاي تازه به هر نوع ميان وعده ديگر ارجحيت دارند.
– در پايان نيز تاكيد مي‌شود كه چيپس و پفك، قاتل كل برنامه غذايي شما است. به جاي چيپس از جوانه‌ها استفاده كنيد. جوانه‌ها براي ميان وعده‌هاي ضروري بسيار مفيد هستند چون بدن شما را تازه و سبك و شاداب نگه مي‌دارند.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود سخنرانی احمدی نژاد سازمان ملل سال 89 2010 + صوتی

ش آوریل 11 , 2015
  سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد در سازمان ملل متحد در سال 2010 سال 1389 شمسی     دانلود با حجم 5.9 مگابایت از لینک مستقیم دانلود با حجم 5.9 مگابایت از مدیا فایر متن این پیام در ادامه متن منبع متن : خبرگزاری فارس   برای امتیاز دادن به […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...