چرا بنی عباس از امام حسن عسکری (ع) می‌ترسیدند؟

اشتراک گذاری :

نودیها:حجت الاسلام والمسلمین احمد بحرینی کارشناس مسائل مذهبی  در خصوص شخصیت امام حسن عسکری (ع) گفت: امام حسن عسکری (ع) در ابعاد مختلف، شخصیت والا و درخشنده‌ای داشتند و مهمترین بعد شخصیتی ایشان این بود که پدر امام زمان (عج) بودند.

وی افزود: ایشان همانند دیگر امامان دارای تمام کمالات اخلاقی از جمله احسان، نیکی، خوش اخلاقی، محبت و مبارزه با ظلم و ستم بود.

بحرینی عنوان کرد: این امام بزرگوار با اینکه مدت امامت کوتاه ۶ ساله داشتند اما چندین مرتبه توسط خلافت بنی عباس و با هدف تخریب شخصیت ایشان زندانی شدند اما نه تنها خدشه‌ای به شخصیت این امام وارد نشد بلکه خود زندانبانان هم تحت تاثیر امام حسن عسکری (ع) قرار گرفتند.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در زندان‌های عمومی هم زندانیان را تحت تاثیر خود قرار داده و نااهل‌ترین مجرمان را مرید خود می‌ساختند.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: روایت است که در جلسه‌ی خلیفه عباسی با مسئولان و مقامات بلند پایه خلافت، یکی از مقامات به شکنجه نشدن امام (ع) در زندان اشاره کرد و خلیفه برآشفته شد و مسئول زندان صالح بن علی را احضار کرد و دلیل این امر را پرسید. او گفت: «من بدترین افراد را برای شکنجه حسن بن علی (ع) گذاشته‌ام اما همه تحت تاثیر آرامش او قرار گرفته اند».

وی افزود: معتمد عباسی زندانبانان را احضار کرد و آنها را مورد شماتت و بازخواست قرار داد آنها اظهار کردند: «هیبت و عظمت روحی ایشان ما را تحت تاثیر خود قرار داده است و باعث الفت ما با شخصیت الهی ایشان شده است».

بحرینی در رابطه با دلیل به شهادت رسیدن امام حسن عسکری (ع) تصریح کرد: دشمنان اهل بیت (ع) کینه‌ای از ایشان داشتند که حصار، زندان و تحت نظر داشتن ائمه اطهار (ع) نیز راضی‌شان نمی‌کرد. آنها می‌خواستند شخصیت امام را در جامعه نابود کنند و هنگامی که در این امر شکست خوردند معتمد عباسی توسط یکی از نزدیکان خود که در منزل امام (ع) رفت و آمد داشت ایشان را مسموم کرد.

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان کرد: امام (ع) پس از طی یک دوره بیماری شدید چند روزه در منزلش درحالی که طبیبان خلیفه عباسی بربالینشان بودند به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل ترس بنی عباس از امام حسن عسکری (ع) نفوذ محبت ایشان در دل‌های شیعیان بود لذا برخی از پیروان امام (ع) از گرگان و شهرهای بسیار دور برای دیدار با ایشان می‌آمدند.

بحرینی در پایان بیان کرد: امام (ع) نسبت به دوستان و شیعیان بسیار مهربان بودند، در روایات آمده است: «ابوهاشم جعفری پس از بیرون آمدن از زندان اوضاع مالی خوبی نداشت با نیت قرض ۱۰۰ دینار به نزد امام (ع) رفت اما از بیان مقصود خجالت کشید و پس از دستبوسی به خانه برگشت. ساعتی از بازگشتش نگذشته بود که پیکی از جانب امام (ع) نزد او آمد و ۱۰۰ دینار به همراه یک نامه به او داد. امام حسن(ع) در نامه فرمودند: «وقتی مشکل و حاجتی دارید از ما خجالت نکشید».
 باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درمان دونالد ترامپ با «طب سنتی ایرانی

پ دسامبر 8 , 2016
نودیها:ترامپ(رئیس جمهور آمریکا) بیماری ویتیلیگو دارد و طب سنتی ایرانی ـ اسلامی می‌تواند او را درمان کند؛ دونالد ترامپ، فردی ثروتمند است اما نتوانسته با طب غربی بیماری خود را درمان کند ولی طب ایرانی ـ اسلامی توانایی کنترل و درمان بیماری ویتیلیگو را دارد.   طی سالیان اخیر شاهد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...