چرا اذان صبح در تهران شنیده نمی شود؟

اشتراک گذاری :

نودیها:حجت الاسلام والمسلمین بطحائی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری  در یادداشتی با اشاره به حدیث نبوی (بارها پیامبر خدا، به بلال می فرمود: ارحنا یا بلال – ای بلال، با اذان گفتنت به ما روح و نشاط ببخش، اذان بگو تا به نماز بایستیم) خواستار پخش اذان صبح در میادین و بوستان های بزرگ شهر تهران شد.

متن یدداشت این عضو خبرگان رهبری به این شرح می باشد:

شهر تهران که پایتخت ایران و ام القرای اسلام است، می طلبد که صدای دلنشین اذان صبح بر فضای این شهر طنین انداز شود.

با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام اسلامی و الگو بودن تهران به عنوان پایتخت و ام القرای اسلام، می طلبد به لحاظ اهمیت شعائر اسلامی که قرآن مجید می فرماید: وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ – که قطعا اذان از مصادیق این آیه شریفه می باشد و نیز سنت نبوی در اهمیت اذان از آن جمله روایات که پیامبر اکرم فرمودند: مَن أَذَّنَ فی مِصر مِن أَمصارِ المُسلمینَ سِنهٌ وَجَبَت له الجنه- لازم است دستور فرمایید این شعار مهم اسلامی را در اوقات سه گانه صبح و ظهر و شب بالاخص صبح از بلندگوهای میادین و بوستان های بزرگ اعلام شود و فضای شهر را با این نوای دلنشین عطرآگین نمایید.

قطعا موجب شادی و خرسندی خوبان و بیداری دل خفتگان می گردد و رضای حضرت احدیت و رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار را در پی خواهدد داشت. که مَنْ سَنَّ سُنهً حَسَنهً فَلَهُ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إلى‌ یَوْمِ القِیَامَه – که یادگاری از دوره تصدی شما خواهد بود.

توضیح قابل توجه و ضروری اینکه: در پاسخ به برخی از عزیزان که مدعی هستند صدای اذن از مساجد محلات، موجبات آزردگی استراحت و بیماران می شود، لازم به ذکر است که اذان از میادین بزرگ و بوستان های بزرگی که خالی از سکنه می باشد با توجه به سیستم های صوتی جدید و مناسب و نوایی دلنشین که موجود است و در اکثر کشورهای اسلامی استفاده می شود، توصیه می گردد.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

سید هاشم بطحائی گلپایگانی

عقیق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چه دلایلی باعث میشوند رویا ببینیم؟

د دسامبر 26 , 2016
نودیها:زمانی که خواب هستیم تجربه احساسی،تصاویر و افکاری به خوابمان می آید که اسم این خواب را رویا گذاشته اند.امکان دارد در رویا اتفاقات عجیب و غریب یا اتفاقات روزمره و عادی را ببینیم.افزایش فشار خون و ضربان قلب در هنگام خواب به سراغ بیننده خواب میرود و خواب دیده […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...