چراغ سبز چکاوک ابتکار به عیسی کلانتری!

اشتراک گذاری :

نودیها:آیا با روی کار آمدن عیسی کلانتری پرونده سفیدنمایی‌ها و چاپلوسی‌های ساکنان طبقات بالای پردیسان مختومه خواهد شد یا مشاوران و معاونانی که در دفاع از ابتکار بر انتقادات سرپوش گذاشته و ضعف‌ها را کتمان کرده‌اند همچنان در اتاق‌های دنج خود اتراق خواهند کرد؟

 با معرفی عیسی کلانتری به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت دورازدهم اکنون دو روزی است که تب و تاب مباحثات محیط زیستی‌ها درباره بهترین گزینه برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست فرونشسته. انتخاب کلانتری نه به مذاق طیفی خوش آمده که خواهان انتخاب مجدد ابتکار بودند و نه باب میل آنهایی است که برای کنار رفتن ابتکار و جانشینیِ جایگزینی مناسب، کمپین و گروه‌های مجازی تشکیل داده بودند. حالا هر دو گروه، با اشاره به سوابق کلانتری که از نظر آنها چندان با معیارهای محیط زیستی جور در نمی‌آید، بی‌آنکه اظهار نظری رسمی و قاطع در سانه‌ها منتشر کنند، سکوت اختیار کرده‌اند و در گوشه و کنار از گزینه منتخب حسن روحانی برای سکانداری محیط زیست در دولت دوازدهم ابراز نارضایتی می‌کنند.

در حالی که سکوت رسانه‌ای محیط زیستی‌ها در خصوص انتخاب کلانتری همچنان ادامه دارد، اسماعیل کهرم، مشاور معصومه ابتکار، که طی ۴ سال گذشته در کسوت وکیل مدافعی تمام‌عیار برای وی ظاهر شده و به گفته خود برای خوشایند این بانوی سبز، صدای چکاوک را تقلید می‌کند، شب گذشته در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی، ابتکار را نخستین گزینه هر فرد علاقمند به محیط زیست عنوان کرده و می‌گوید: از شاهکارهای ابتکار است که با حداقل بودجه، امکانات و نیروی محیط‌بان، مدیریتی به‌جا به نمایش گذشته و از ۷ هزار محیط‌بان به اندازه ۱۰‌ هزار محیط‌بان کار کشیده است.
کهرم که سال گذشته، ساعتی پس از شهادت پیاپی سه محیط‌بان، پیشنهاد خلع سلاح محیط‌بانان را مطرح کرده و مورد اعتراض گسترده محیط‌بانان و فعالان محیط زیست قرار گرفته بود، اکنون در برابر دوربین، یونیفرم محیط‌بانی به تن کرده، کلاهش را به احترام محیط‌بانان از سر برمی‌دارد و خبر از ابراز تأسف محیط‌بانان کارکشته و قدیمی از کنار رفتن ابتکار می‌دهد.

کهرم که هفته گذشته گزینه‌های احتمالی برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست یعنی محمد فاضلی، محمدرضا تابش و عیسی کلانتری را فاقد تجربه محیط زیست عنوان کرده بود، پس از آنکه در این مصاحبه، برای آخرین بار، مراتب خوش‌خدمتی خود را به ابتکار به نمایش می‌گذارد، عیسی کلانتری را بهترین گزینه بعد از معصومه ابتکار معرفی می‌کند.

مشاور کنونی معصومه ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست، موضوع دو انتقاد عمده‌ای را که محیط زیستی‌ها متوجه کلانتری می‌دانند پیش می‌کشد و می‌گوید: می‌گویند آقای کلانتری موافق سدسازی است. اما ایشان سدساز نبوده. ایشان وزیر کشاورزی بوده. سدها را وزارت نیرو می‌ساخته و حالا اگر ایشان با این سدسازی‌ها موافقت کرده تنها به دلیل تامین آب کشاورزی بوده.

کهرم پس از آنکه کلانتری را از حمایت از سدسازی تبرئه می‌کند با زیرکی تمام موضوع دوم انتقادات یعنی حمایت کلانتری از محصولات تراریخته را به میان می‌آورد، در نکوهش این محصولات توضیح می‌دهد و  سرانجام برای همکاری با کلانتری چراغ سبز نشان داده و می‌گوید: من فکر می‌کنم معاون‌ها و مشاورهایی که جناب کلانتری انتخاب خواهند فرمود به ایشان تذکر خواهند داد که محصولات تراریخته برای سلامت مردم مضر است.

اکنون باید منتظر ماند و دید، با روی کار آمدن عیسی کلانتری، پرونده سفیدنمایی‌ها و چاپلوسی‌های ساکنان طبقات بالای پردیسان مختومه خواهد شد یا آنهایی که طی سالهای گذشته در قالب مشاور و معاون، نقش وکیل مدافع رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را ایفا کرده، بر انتقادات سرپوش گذاشته و ضعف‌ها را کتمان کرده‌اند، همچنان در اتاق‌های دنج خود اتراق خواهند کرد؟

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درسی از زندگی مرحوم آیت الله قاضی -کاهو پلاسیده ها رو بخر!!!

س آگوست 15 , 2017
دانلود روشنگری برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 3

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...