پیشگیری از «بیماری‌های فصل بهار» با انجام حجامت

اشتراک گذاری :
نودیها:رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: تحقیقات انجام شده پیرامون حجامت، بیانگر اثر مثبت حجامت بر روی بیماری‌ها و علائم گوناگونی مانند زونا،سرفه، کمردرد، زخم، آرتریت، درماتیت، ماستیت، نوریت است.
 
 نفیسه حسینی یکتا رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران، در خصوص سابقه حجامت گفت: حجامت از سالیان دراز قبل از میلاد در سراسر دنیا استفاده می‌شده است و در دین اسلام هم توصیه‌هایی در خصوص اثرات پیشگیرانه و درمانی آن در کلام معصومین (ع) مشاهده می‌شود.
 
وی افزود: البته از همان زمان گذشته، برای انجام حجامت، چه در متون طبی و چه در احادیث و روایات، شرایط و ضوابط لازم بیان شده است و در صورتی که این اقدامات بدون توجه به شرایط بیمار و با سلایق شخصی انجام شود، می‌تواند مسبب ضررهای جدی و جبران ناپذیر برای بیماران گردد.
 
حسینی یکتا اضافه کرد: این روش‌های درمانی علاوه بر آنکه در متون معتبر طب سنتی و روایات مورد تاکید قرار گرفته‌اند، به استناد بیش از ۸ هزار مقاله موجود در پایگاه‌های مقالات علمی، از بوته آزمایش و تحقیقات نیز سربلند بیرون آمده‌اند.
 
رئیس انجمن علمی طب سنتی گفت: تحقیقات انجام شده پیرامون حجامت، بیانگر اثر مثبت حجامت بر روی بیماری‌ها و علائم گوناگونی مانند زونا،سرفه، کمردرد، زخم، آرتریت، درماتیت، ماستیت، توریت و… است که به تنهایی و همراه با داروهای شیمیایی استفاده شده است.
 
وی گفت: در فصل زمستان در اثر شرایط حاکم بر طبیعت، انباشت مواد زائد در بدن ایجاد می‌شود و در فصل بهار همانگونه که حرکت و جنبش و رویش در کل عالم کبیر مشاهده می‌شود، در عالم صغیر (بدن انسان) نیز غلیان و حرکت مواد دیده می‌شود که در صورت نیاز باید از بدن خارج شوند، بنابراین در صورتی که فرد منعی برای انجام حجامت نداشته باشد، می‌تواند جهت پیشگیری از بیماری‌هایی که از دیدگاه طب سنتی در بهار ایجاد و یا تشدید می‌شوند، در این فصل حجامت کند.
حسینی یکتا افزود: بدیهی است تشخیص وجود یا عدم وجود شرایط ممانعت کننده برای انجام حجامت، به عهده طبیب آگاه و با تجربه است، بنابراین توصیه می‌شود حتما در فصل بهار با طبیب خبره در طب سنتی مشورت کنید تا در صورتی که جزو آن دسته از افراد هستید که از حجامت متضرر می‌شوید به سراغ آن نروید و اگر از آن گروه هستید که از آن بهره می‌برید این فرصت را از دست ندهید.
رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

صاف کردن "گلو" ممنوع + دلایل و توصیه‌ها

ی آوریل 16 , 2017
نودیها:یک متخصص بیماریهای عملکردی حنجره با اشاره به برگزاری روز جهانی صدا گفت: سیگار، قلیان، آلودگی هوا، دخانیات و استفاده نادرست از صدا، منحصربه فردترین ویژگی انسان را به چالش می‌کشد. ابوالفضل صالحی ، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی صدا  اظهار داشت: هر ساله در ۲۷ فروردین مصادف […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...