پیام اوباما به نوجوان ایرانی/ دوستی دلسوز یا گرگی در لباس میش!

اشتراک گذاری :

پیام فیس بوکی اوباما برای یک نوجوان ایرانی، انعکاس رسانه ای گسترده ای در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی داشته است.

 در همین رابطه پایگاه آمریکایی “وکس” (Vox) در گزارشی تحت عنوان “پرزیدنت اوباما پیامی شخصی زیر عکسی از ایران در فیس بوک گذاشت” به انعکاس این موضوع پرداخت.
بر اساس گزارش “وکس” صفحه ای در فیس بوک به نام (Humans of New York) که عکاسی آمریکایی به نام “برندون استنتون” آن را راه اندازی کرده تصویری از ایران را منتشر می سازد که نظر اوباما را به خود جلب کرده است.
این صفحه فیس بوکی در ابتدا تنها تصاویری از مردم نیویورک را منتشر می کرده اما با رونق گرفتن این صفحه، پای “برندون استنتون” با انتشار چند تصویر خاص، به کاخ سفید باز شده و او با اوباما دیدار کرده است. “استنتون” که پس از این به دیگر نقاط جهان از جمله ایران سفر کرده است، تصویری از یک پدر و پسر تبریزی را منتشر می سازد که در توضیح آن آمده است:
«امروز دهمین سالگرد تولد پسرم است. او نوجوانی بسیار احساسی است و دوست دارد مشکلات دیگران را حل کند. یک بار هنگامی که او پنج ساله بود با من به مغازه آمد و مقداری زردآلوی تازه خریدیم. به او اجازه دادم که پاکت میوه را تا خانه بیاورد. در تمام طول مسیر او با کمی فاصله پشت سر من راه می آمد. پس از مدتی از او خواستم که یک زردآلو به من بدهد. او گفت که نمی تواند؛ “من همه زردآلوها را بخشیده ام.” آنجا بود که فهمیدم من یک کودک بشر دوست را بزرگ می کنم.»
نکته جالب این است که با فاصله کمتر از نیم ساعت، آقای اوباما کامنتی را زیر پست مذکور منتشر می سازد؛
«چه داستان الهام بخشی. یکی از رضایتبخش ترین چیزهایی که ممکن است برای والدین اتفاق بیفتد این است که ببینند ارزش هایی که برای شکل گرفتن آن در فرزندانشان تلاش کرده اند، شروع به بروز در رفتارهایشان کرده است. و این مورد برای من بسیار جالب بود. امیدوارم این مرد جوان هرگز تمایل خود به کمک به دیگران را از دست ندهد. من نیز هر چه در توان دارم را انجام خواهم داد تا این جهان را به مکانی تبدیل کنم که او و هر جوان دیگر مانند او بتوانند تمامی ظرفیت هایشان را بروز دهند. و اگر روزی او را ببینم، امیدوارم یک زردآلو برای من نگه داشته باشد!»
این پایگاه آمریکایی با بیان غیر عادی بودن کامنت رئیس جمهور آمریکا در فیس بوک و معنی دار بودن انتخاب تصویری از یک پدر و پسر ایرانی، عنوان می کند که پیام اوباما و مطرح کردن بحث ملاقات با پسر ۱۰ ساله ایرانی [و گرفتن زردآلو از دست او] اشاره ضمنی اوباما به امید به تغییر ماهیت اساسی در روابط ایران و آمریکا است.
به نظر می رسد پیام دوستانه اوباما که روی خطاب آن در واقع به تمامی نوجوانان و جوانان ایرانی است، و گویا وعده رئیس جمهور آمریکا برای کار خستگی ناپذیر جهت زمینه سازی آینده ای بهتر برای جوانان کشور ماست؛ تلاشی برای تبدیل “شیطان بزرگ” به “کدخدایی مهربان” در ذهن نسل جوان ایران زمین است.
اما نکته ای که اوباما آن را به سادگی نادیده گرفته و هیچ گاه حتی حاضر به ابراز تاسف در مورد آن نخواهد بود این است که این جوانان، فرزندان همان ده ها هزار نفری هستند که در نتیجه سیاست های آمریکا و با تسلیحات آمریکایی در دست صدام به شهادت رسیدند.
سیاست هایی که همچنان ادامه دارد و امروز دانشمندان هسته ای ما را برای جلوگیری از پیشرفت کشور، با دست دوستان اسرائیلی اوباما به کام مرگ می کشاند.
منبع:جام نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس خنده دار(۴)-سلفی سوسک

ش سپتامبر 5 , 2015
برای بزرگ دیدن تصویر ذخیره کنید برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...