پیاده روی اربعین ۹۷ / لیست کامل کرایه ماشین ها در عراق!

اشتراک گذاری :
سایت نودیها 🙁 نرخ دینار عراقی به‌ازای هر ۱۰۰۰ دینار برابر با حدود ۱۳ هزار تومان است) امسال با توجه به افزایش شدید نرخ ارز و کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی در دولت تدبیر و امید، زائران اربعین حسینی(ع) که عازم عراق هستند باید به این نکته توجه داشته باشند و برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محاسبه نرخ ارز در سفر اربعین، “دینار عراقی” مورد نیاز سفر خود را پیش از عزیمت به عراق از داخل کشور تهیه کنند چرا که امسال عراقی‌ها با توجه به این افت ارزش پولی ایران، چندان تمایلی به دریافت پول ایرانی از زائران ندارند.

اما یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های زائران اربعین در عراق، هزینه حمل‌ونقل در عراق برای تردد از مرز تا شهر‌های زیارتی نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین است و امسال این هزینه‌های حمل‌ونقل به‌شدت افزایش یافته است.

از این رو در مطلب پیش‌ِرو، قیمت‌های تقریبی مسیرهای پرتردد زائران ایرانی در عراق را آورده‌ایم تا زائران اربعین قبل از شروع این سفر بهتر بتوانند برنامه‌ریزی لازم مالی برای سفر خود داشته باشند.

ــ هزینه کرایه ماشین ون از مرز مهران تا شهر مقدس نجف، ۱۷ هزار دینار حدود ۲۲۰ هزار تومان است.

ــ هزینه کرایه ماشین سواری از مهران تا نجف برای هر نفر ۲۵ هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از مرز مهران تا کربلا نیز همان رقم ۱۷ هزار دینار پیش‌بینی شده است.

ــ هزینه کرایه از شهر نجف تا کربلا با اتوبوس و ون ۳هزار و ۵۰۰ دینار و سواری چهارنفره، برای هر نفر ۶هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه‌ از نجف تا کاظمین با ون و اتوبوس‌ ۹هزار دینار و با سواری چهارنفره برای هر نفر ۱۴هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از کربلا تا کاظمین با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) رفت و برگشت به‌همراه زیارت دوطفلان مسلم ۷هزار دینار و با سواری چهارنفره فقط رفت ۱۰هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه‌ از کربلا به سامرا با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) رفت و برگشت همراه با زیارت کاظمین و دوطفلان مسلم ۱۲هزار دینار و از کاظمین به سامرا با سواری چهارنفره برای هر نفر ۱۰هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از کربلا به مدائن مرقد سلمان فارسی با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) رفت و برگشت ۸هزار دینار تخمین زده شده است.

ــ هزینه‌ کرایه بازگشت از کربلا تا مهران با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) ۱۵هزار دینار است.

شایان ذکر است نرخ دینار عراقی به‌ازای هر ۱۰۰۰ دینار برابر با حدود ۱۳ هزار تومان است؛ هزینه‌های حمل‌ونقل در عراق برای زائران ایرانی در حالیست که عراقی‌ها امسال هزینه کرایه‌های خود را افزایش نداده‌اند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 213

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تاریخ اصلی شهادت امام حسن مجتبی (ع) ۷ صفر / علت تغییر روز شهادت!

س اکتبر 16 , 2018
 (در این تاریخ نذری دادن، برگزاری مراسم به مدت چند شب و… می تواند در آگاهی مردم نسبت به این موضوع کمک بسیاری کند) حجت الاسلام شهاب مرادی در سایت شخصی خود در مورد مناسبت های هفتم صفر نوشته است: از دیرباز در حوزه هزار ساله نجف اشرف هفتم صفر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...