پول فیلم‌های ایرانی در «تحریم» بانک‌های فرانسوی

اشتراک گذاری :

نودیها:برخی فعالان عرصه فروش فیلم که در بازار فروش فیلم «کن» اقدام به فروش فیلم به طرف‌های خارجی کرده‌اند، هم اکنون با مشکلات جدی در زمینه بازگشت پول‌های خود به دلیل تداوم تحریم‌های مالی مواجه هستند.

 

توافق هسته ای ایران و کشورهای عضو ۵+۱ که قرار بود ضمن برداشتن تحریم های هسته ای علیه ایران، مشکلات اقتصادی و معیشتی ایران مردم ایران را کاهش دهد، این روزها با مشکلات جدی از جمله بدعهدی برخی طرف های برجام، به ویژه آمریکا مواجه است.

در این بین کشورهای اروپایی نیز تحت تاثیر ساختار پیچیده تحریمی آمریکا علیه ایران و تحریم های پولی بانکی، برای برخی بازرگانان و حتی فعالان عرصه فرهنگی و تولید فیلم، مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

بر اساس اخبار رسیده، برخی فعالان عرصه فروش فیلم که در بازار فروش فیلم «کن» (که همه ساله همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کن در فرانسه برگزار می شود) اقدام به فروش فیلم به طرف های خارجی کرده اند، هم اکنون با مشکلات جدی در زمینه بازگشت پول های خود به دلیل تداوم تحریم های مالی مواجه هستند.

این مشکلات بیشتر مربوط به آن دسته از فروشندگان و فعالان فروش فیلم در بازار فیلم فرانسه است که دارای اقامت در این کشور نیستند و به همین دلیل بانک هایی نظیر بانک LCL فرانسه برای پرداخت پول به صاحبان آثار مشکلاتی را ایجاد کرده و هم اکنون پس از حدود ۴ ماه از برگزاری جشنواره و بازار فیلم کن، پول بسیاری از این فعالان عرصه فیلم، در حساب های آنها بلوکه شده است.

مشخص نیست مسئولان چه تدبیری برای حل این معضل ایجاد شده برای فعالان عرصه فرهنگی و هنری دارند، آن هم در حالی که وزیر امور خارجه چندی پیش صریحا اظهار داشت که «ما حتی نمی توانیم یک حساب بانکی در انگلیس افتتاح کنیم.»

از سوی دیگر بازار فیلم کن یکی از مهمترین رویدادهایی است که مورد توجه سینماگران و صاحبان آثار سینمایی بوده و فروش فیلم به دیگر کشورها در این بازار، زمینه درآمدزایی و تبادل فرهنگی را فراهم می کند و فیلم های ایرانی نیز مورد توجه جدی مخاطبان اروپایی و آمریکایی قرار می گیرد.

حالا بروز این مشکل به دلیل باقی ماندن تحریم های پولی و مالی می تواند این بازار مورد توجه برای فیلم سازان ایرانی را با مشکلات جدی مواجه کند.

فارس
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۱۰ شغل‌ برتر سال ۲۰۱۷ را بشناسید

چ اکتبر 18 , 2017
نودیها:محققین این موسسه با استفاده از اطلاعات آماری اداره کار آمریکا و منابع دیگر دویست شغل معمول در این کشور را رتبه بندی کرده‌اند. در این رتبه بندی عواملی چون میانگین درآمد، رشد مورد انتظار شغل طی چند سال آینده، سطح رقابت، میزان فعالیت های جسمی، مشکلات بهداشتی و میزان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...