پایان دادن به حاشیه‌های پلی‌بکی

اشتراک گذاری :

نودیها:کنسرت حمید هیراد (حسین‌زاده) شب گذشته دهم مرداد ۱۳۹۷ پس از حاشیه‌های گسترده‌ای که برای این خواننده جوان در فضای مجازی و رسانه‌ها به‌وجود آمده بود، در دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد. 
در این برنامه رسما از اهالی رسانه و چند تن از کارشناسان موسیقی دعوت شده بود تا پس از دیدن اجرای برنامه و نیز بازدید از مراحل ساندچک (تنظیم صدابرداری و میکروفون‌گذاری) نظر خود را راجع به اجرای زنده یا به اصطلاح «لایو» حمید هیراد ابراز دارند.

قبل از اجرا روزنامه‌نگاران و کارشناسانی که دعوت شده بودند شاهد ساندچک بودند و تمام مراحل میکروفون‌گذاری و ولوم‌گیری و حتی بازدید از اتاق فرمان را نیز بررسی کرده و شواهدی از حتی وجود یک سی‌دی وُکال برای پخش همزمان و پلی‌بک خواننده یافت نشد. تمام ساندچک براساس اجرای زنده یک گروه موسیقی پاپ راک و نیز اجرای زنده خواننده چیده شد و حدود یک ساعت تنها صرف ولوم‌گیری صدای خواننده شد.
سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی صندلی خالی نداشت و تمام مخاطبینی که سالن را پر کرده بودند بیشتر نوجوانان یا به اصطلاح تینِیجِرهای هوادار این خواننده بودند که برای گذراندن شبی فرح‌بخش و پر هیاهو گرد هم آمده بودند. اجرا از همان ابتدا با انرژی آغاز شد و هیراد سعی داشت تا تمام قطعه‌ها را به بهترین شکل بخواند که حواشی روزهای اخیر این انگیزه را مضاعف کرده بود. شروع شدن اجرا همانا و جیغ و داد تماشاچیان تا به آخر کنسرت همانا و خواننده این کنسرت تمام قطعات را از ابتدا تا انتها بصورت زنده اجرا کرد.

* پایان دادن به حاشیه‌های پلی‌بکی

این خواننده حتی یکی از قطعات را فقط با نوازندگی گیتار خودش و بدون باقی گروه به اجرا گذاشت که خوانندگی و نوازندگی همزمان نشان از احاطه او به موسیقی و خواندن داشت و لااقل در این کنسرت به این حاشیه پلی‌بک خواندن پایان بخشید.

حمید هیراد خواننده جوان موسیقی پاپ که این روزها یکی از پرطرفداران در بین جوانان و نوجوانان است از جنبه خوانندگی باید بیشتر تلاش کرده و روی داینامیک صدای خود کار کند. تحریرها و غَلت و ویبره‌های صدای این خواننده جای کار دارد و حتی از گوشی کاملا موزیکالیته برخوردار نیست. صداسازی و نفس‌گیری که از دیگر ارکان خوانندگی هستند نیز در این خواننده باید تقویت شود تا بتواند طرفداران خود را بیشتر اقناع سازد.

چه در گذشته و چه در حال، خواننده‌ای که یک یا چند ساز هم بنوازد سر و گردنی بر دیگر خواننده‌های هم‌نوع خود برتری دارد. هیراد علاوه بر خوانندگی نوازنده گیتار نیز هست اما نباید فقط به اجرای آکوردهای مَستِر اکتفا کند و حالا که در نوازندگی در همین حد هم هست، باید نوازندگی خود را ارتقا داده و در یکی از شاخه‌های فلامنکو یا کلاسیک، نوازندگی خود را پیشرفت ببخشد که بسیار بر خوانندگی و موزیکالیته شدن گوشش تاثیر خواهد داشت و حتی باعث می‌شود همچون بسیاری از خوانندگان به خلق اثر و تصنیف هم بپردازد.

هیراد در بین اجرای قطعاتش به تماشاچیان گفت: خیلی‌ها تلاش می‌کنند که من دیگر اینجا نباشم. کمی مهربان باشیم و عشق بورزیم. بدی‌ها را کنار بگذاریم. کسی از فردا و یک ساعت بعد خود خبر ندارد. تا زمانی که زنده‌ایم خوبی کنیم.
اهل دورویی و خودنمایی نیستم. در این دو سال مرا شناخته‌اید. این صدا و تن برای من نیست، برای آفریدگار است. خودش می‌داند چگونه راهنمایی کند. به افتخار خدایمان…

پدر و مادر هیراد در این کنسرت حضور داشتند و ابراز احساسات این خواننده و بوسیدن والدینش حال و هوایی بس عاطفی و احساسی به این شب بخشید و باعث تحسین حاضرین شد.

اجرای دیشب اما شاید شبهه‌ها را در مورد اجرای پلی‌بک (لب‌خوانی یا تظاهر در خواندن در صورتیکه خواننده اصلا نمی‌خواند) حمید هیراد برطرف کرد لیکن این خواننده راه درازی در پیش دارد و باید بداند که در این مسیر هرچه از هنر دارد از همین مردم است و باید با تمام وجود برای آنها بخواند. او و دیگر خوانندگان جوان باید بدانند در چالش‌هایی که کم و بیش برایشان پیش می‌آید جانب اخلاق را همیشه داشته باشند و به هیچ وجه هنر خود را به مادیات نفروشند و از وجود خود برای به نمایش گذاشتن اجرایی هنرمندانه مایه بگذارند و هر اجرا را آخرین اجرای عمر خود قلمداد کنند و همواره این نکته را بدانند که هرچه دارند از مردم دارند و نباید با کارهای سخیفی همچون پلی‌بک به شعور جمعی مخاطبان توهین کنند و پاسخ دوست‌داشتن‌های هوادارانشان را به بدترین نحو ممکن بدهند.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 27

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درخواست ژن خوب شجریان برای اجرای کنسرت خیابانی در شرایط بحران اقتصادی

چ آگوست 1 , 2018
نودیها:چند تن از کاربران نیز به طعنه برای همایون شجریان نوشته‌اند که «ژن خوب» واقعی اوست.    ابراز تمایل همایون شجریان، خواننده پرآوازه ایرانی برای اجرای خیابانی با استقبال همگانی روبرو شد. شجریان در صفحه اینستاگرام و توئیتر خود نوشته بود: «در این ایام که چون سیاوش در گذر از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...