پاکسازی دو شهرک دیگر در منطقه مهم «دشت الغاب» حماه سوریه

اشتراک گذاری :

 شب گذشته گروهی از نیروهای ارتش سوریه به کمک نیروهای حزب‌الله لبنان عملیاتی را جهت پاکسازی مناطقی در «ریف حماه» آغاز کردند.

نیروهای حزب‌الله و سوری نیمه‌شب گذشته با هجوم به مواضع عناصر تروریستی «جیش الفتح» در شهرک «خربه» در دشت الغاب توانستند این روستا را به طور کامل از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.

تسلط بر «تل واسط» بعد از شهرک «خربه»

نیروهای سوری و حزب‌الله بعد از پاکسازی شهرک «خربه» پیشروی خود را به سمت  شهرک «تل واسط» واقع در شمال شرق خربه آغاز کردند و توانستند در ساعات اولیه حمله، تل واسط را از وجود عناصر جیش الفتح بطور کامل پاکسازی کنند.

به گزارش فارس در عملیات پاکسازی این دو شهرک در منطقه مهم «دشت الغاب» تعداد قابل توجهی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند و از نیروهای سوری یک نفر کشته و ۷ نفر زخمی شدند.

حماه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که از شمال به ادلب، از جنوب به حمص و از غرب به استان ساحلی لاذقیه منتهی می‌شود، اهمیت ارتباطی بالایی دارد.

دشت سهل الغاب نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و نیروهای ارتش سوریه کنترل بیشتر این دشت را در اختیار دارند و عملیات فعلی فقط برای پاکسازی مناطق اندکی است که تروریست‌ها در آن حضور دارند.

با کنترل کامل نیروهای ارتش سوریه بر دشت سهل الغاب، حملات تروریست به مناطق شمالی لاذقیه دفع و کمربند امنیتی برای جلوگیری از پیشروی تروریست‌ها از استان ادلب به سمت استان لاذقیه و حمص کامل‌تر خواهد شد. علاوه بر اینکه این منطقه در آینده نزدیک یکی از محورهای عملیاتی برای نفوذ به ادلب خواهد بود.

کوهستان لاذقیه در غرب، «الزاویه» در شرق و «جسر الشغور» در شمال و منطقه «مصیاف» در جنوب دشت سهل الغاب قرار دارند که بیش از پیش اهمیت این منطقه راهبردی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ص

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دوای درد معده/ غذاهایی که خستگی را رفع می‌کند/ علل کمردرد بارداری

چ جولای 15 , 2015
برای ارتقای سطح دانش سلامت مردم جهت حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود، مطالب آموزشی را منتشر می‌کند،‌ همچنین به پرسش‌های مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ می‌دهد. شهروندان ایرانی از هر جای ایران می‌توانند سؤالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...