ویژگی‌های میز و نیمکت مناسب

اشتراک گذاری :

پرهام پارسانژاد در پاسخ به سؤال شهروندی درباره کوچکی آپارتمان و عدم تحرک افراد به ویژه کودکان، اظهار داشت: با توجه به کوچکی آپارتمان‌ها تحرک کم شده است و با شروع مدرسه دانش‌آموزان ساعت‌های طولانی را پشت میز و نیمکت می‌گذرانند و اگر این بی‌حرکتی طولانی باشد، خطراتی را برای ستون فقرات آنها همراه خواهد داشت.

وی افزایش شیوع قوس پشتی و انحراف جانبی ستون فقرات را جزو عوارض نشستن‌های طولانی‌مدت عنوان کرد و گفت: قوس پشتی و انحراف جانبی ستون فقرات باید قبل از سن بلوغ تشخیص داده شود تا بتوان آن را درمان کرد. اگر این ناهنجاری‌ها بعد از بلوغ تشخیص داده شود قابل درمان نیست.

این فیزیوتراپیست با توصیه به اولیای مدرسه برای در نظر گرفتن زمان‌هایی در کلاس جهت تحرک دانش‌آموزان، تصریح کرد: معلمان باید به بهانه‌های مختلف دانش‌آموزان را از جای خود بلند کنند و اجازه دهند آنها به تحرک بپردازند.

وی افزود: نیمکت‌ها نیز باید تکیه‌گاه مناسبی برای نشستن دانش‌آموزان باشند و صندلی‌ها به گونه‌ای ساخته شوند که قوس پشتی و کمری دانش‌آموزان را پر کند از طرفی ارتفاع میزها هم نباید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموز برای خواندن یا نوشتن مجبور به خم شدن، شود.

پارسانژاد ادامه داد: اگر بتوان در ساعت‌های کلاسی زمان‌های کوتاهی را برای راه رفتن در نظر بگیرند تا با تحرک، عضلات از وضعیت خستگی خارج شوند می‌توان از بسیاری مشکلات اسکلتی و عضلانی به ویژه در دانش‌آموزانی که استعداد بدشکلی ستون فقرات را دارند، جلوگیری کرد.

وی افزود: همچنین استفاده از وسایل ارتوپدی کمکی و تمرینات می‌تواند در حل مشکلات اسکلتی و عضلانی دانش‌آموزان مؤثر باشد.

* شنا از ابتلا به اختلالات اسکلتی و عضلانی جلوگیری می‌کند

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی تهران با توصیه به والدین برای اهمیت به ورزش‌های عمومی مانند شنا و قرار دادن آن در برنامه فرزندان خود، خاطرنشان کرد: اگر والدین شنا و ورزش‌های عمومی را در برنامه فرزندان خود بگنجانند و طی هفته با آنها به پیاده‌روی در پارک‌ها بپردازند،‌ فرزندان آنها به طور قطع با مشکلات اسکلتی و عضلانی که امروزه شیوع زیادی پیدا کرده است مواجه نمی‌شوند.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

صحبتهای جنجالی شریعتمداری،کوچک‌زاده،رسایی‌و... در مورد برجام

ش اکتبر 3 , 2015
تحصن دانشجویان، طلاب و دیگر اقشار مردم تهران در برابر مجلس در اعتراض به روند بررسی منفعلانه نمایندگان به برجام همچنان ادامه دارد و در این مدت بسیاری از نمایندگان و چهره های سیاسی- اجتماعی و فرهنگی مختلف ضمن حضور در تحصن، حمایت خود را از این اعتراض مردمی اعلام […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...