وندی شرمن : امید روحانی به آمریکا و غرب برای کاهش تحریم و تاثیر بر انتخابات ۹۴

اشتراک گذاری :

نودیها : معاون سابق وزیر خارجه آمریکا و عضو ارشد تیم مذاکره واشنگتن در گفتگوهای هسته‌ای اظهاراتی درباره انتخابات آتی ایران مطرح کرد.

«وندی شرمن» در گفتگو با برنامه «چارلی رز» شبکه بلومبرگ، در پاسخ به سوالی درباره تنش‌ها بین ایران و عربستان سعودی گفت: «داعش یکی از بزرگترین نافعان این تنشها و رقابت بین انها است».

معاون سابق جان کری در ادامه مدعی شد:‌ «ایران نقش بی ثبات کننده‌ای در منطقه بازی می‌کند و در این هیچ شکی نیست. خوب باید گفت که اگر آنها سلاح هسته‌ای می‌داشتند این موضوع بدتر می‌شد. اگرچه سعودی‌ها آنچنان از توافق هسته‌ای به وجد نیامده بودند اما آنها این را می‌فهمند که ایران با سلاح هسته‌ای قدرت بازدارندگی بیشتری برای اقدامات خود در منطقه پیدا می‌کرد».

شرمن همچنین گفت: «ایران در بحبوحه یک فرایند سیاسی پیچیده داخلی قرار دارد. آنها اواخر فوریه انتخابات در پیش دارند. انتخابات برای مجلس شورا یا همان پارلمان و مجلسی که مجلس خبرنگان نام دارد نهادی که جانشین رهبر کنونی را تعیین خواهد کرد. در نتیجه مخاطرات زیادی وجود دارد».

وی ادامه داد: «در تهران تندروهایی وجود دارند. ما عادت داریم که فکر کنیم ایران یک کشور تک ساحتی و تک بعدی است اما آنها یک سیاست داخلی فعالی دارد. هیچ کدام از آنهایی که در ایران هستند به طور خاص بر اساس تعریف ما اصلاح طلب نیستند اما به طور کلی اصلاح‌طلبان بیشتری از تندروها وجود دارند».

خانم شرمن درباره انتخابات آتی در ایران ادامه داد: «رئیس‌جمهور روحانی در این انتخابات، مخاطرات زیادی در پیش رو دارد. او در حال اجرای برجام است و فکر می‌کند که پس از آن کاهش تحریم‌ها را بدست خواهد آورد چیزی که به او در انتخابات فوریه ۲۰۱۶ کمک کند تا تعداد کمتری تندرو در تهران قدرت و نفوذ یابند».

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دولت۶۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰تومان از جیب ملت برداشته

ج ژانویه 8 , 2016
نودیها : ۲۷ماه پیش بود که صفدر حسینی برای اولین بار به ساختمان صندوق توسعه ملی آمد. او قرار بود سومین رئیس صندوق توسعه ملی و نخستین نماینده دولت روحانی در این صندوق باشد. صفدر حسینی که در دولت اصلاحات حضور در وزارت کار و وزارت امور اقتصادی و دارایی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...