وقتی خون گروه چارتار از استاد حسین علیزاده رنگین‌تر می‌شود

اشتراک گذاری :

نودیها : مرداد سال گذشته بود که حسین علیزاده به همراه فرزندش صبا علیزاده به کاخ نیاوران رفت تا نشست خبریِ تور کنسرت‌های خود را در کاخ نیاوران برگزار کند. در این نشست محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در کنار علیزاده حاضر شد و از حمایت‌های این سازمان برای اجرای کنسرتِ علیزده در کاخ نیاوران سخن گفت.

در آن نشست وعده‌های بسیاری داده شد و بسیاری دلخوش شدند. برای نمونه محمد حسن طالبیان از اجرای حسین علیزاده در بناهای تاریخی مانند قلعه فلک الافلاک خرم آباد و حافظیه شیراز حمایت کرد.

در روز ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در میانه‌های نشست علیزاده را تنها گذاشت تا حسین علیزاده با تمام وعده‌های این سازمان تنها بماند. در نهایت نیز کنسرت حسین علیزاده در کاخ نیاوران لغو شد تا این هنرمندِ شناخته شده مجبور شود کنسرتش را به تالار وحدت منتقل کند. همچنین علیزاده هرگز نتوانست در قلعه فلک‌الافلاک و یا حافظیه شیراز و یا در جوار هر بنای تاریخی دیگری به اجرای برنامه بپردازد.

اکنون و با گذشت یک سال از آن واقعه، کاخ نیاوران در شهریور سال جاری میزبانِ رخدادی می‌شود که با دیدنش، باید انگشت حیرت به دهان گرفت.

«رونمایی از آلبوم چارتار» این عنوان برنامه‌ای است که در کاخ نیاوران برگزار می‌شود. مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از آثار ملی محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته موسیقی ملی ایران راهی به آنجا نداشته است. اما گروه «چارتار» نه کنسرتشان، که مراسم رونماییِ آلبومشان را در این کاخ و در فضای بسیار زیبای آن برگزار می‌کنند.

در مراسم رونمایی از آلبوم گروه «چارتار» با عنوان «جاده می‌رقصد»، هزاران نفر به یک‌باره وارد کاخ نیاوران شدند و مراسمی در کمال بی‌نظمی برگزار شد.

مسئولان کاخ نیاوران فضای این اثر ملی را در اختیار «چارتار» گذاشتند تا این گروه آلبومش را بفروشد و جشن امضا بگیرد. چنین کاری باعث شد که بسیاری از اهالی فرهنگ و هنری و البته بسیاری از مردم از دُکانی که کاخ نیاوران برای «چارتار» باز کرد خشمگین شوند.

جالب این که مسئولان سازمان میراث فرهنگی در سال‌های گذشته از برگزاری کنسرت‌های موسیقی در بناهای تاریخی به دلیل آسیب‌رسانی به این بناها، جلوگیری می‌کردند. اما به یک‌باره و پس از گذشت یک سال از لغو کنسرت حسین علیزاده در کاخ نیاوران، گروه «چارتار» مراسم رونمایی از آلبومش را در کاخ نیاوران برگزار می‌کند.

تا کنون که حدود یک هفته از برگزاری این مراسم رونمایی در فضای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می‌گذرد مسئولان کاخ نیاوران هیچ توضیحی درباره علت برگزاری این مراسم در این مجموعه نداده‌اند. این مسئولان تا کنون اعلام نکرده‌اند که آیا درهای کاخ نیاوران برای دیگر اهالی موسیقی هم باز است یا خیر؟

تلاش خبرنگار تسنیم برای مصاحبه با مدیر کاخ نیاوران و شنیدن توضیحات وی بی نتیجه ماند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بزرگترین دلیل مرگ زودرس انسان

د سپتامبر 21 , 2015
غذای ناسالم بزرگ‌ترین دلیل مرگ زودرس انسان‌ها در سراسر دنیا محسوب می‌شود. نودیها:به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، غذای ناسالم بزرگ‌ترین دلیل مرگ زودرس انسان‌ها در سراسر دنیا محسوب می‌شود. رژیم غذایی ضعیف، مثل خوردن سبزی کم، میوه، آجیل و غلات و مصرف بیش‌ازاندازه گوشت قرمز، نمک و شکر حتی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...