وعده صد روزه رئیس جمهور به چهارساله کش پیدا می کند

اشتراک گذاری :

نودیها : در ایام تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، حسن روحانی در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات کشور گفت: راه‌حل‌های کوتاه مدتی یک ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.
۱۸ روز بعد پیروزی در انتخابات آقای روحانی در تالار وزارت کشور میزبان جمعی از روحانیون کشور بود و اعلام کرد؛ مشکلات چندین ساله در چند ماه و چند روز حل نمی‌شود.
گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور هم ادامه همین فضا بود. آقای روحانی از خالی بودن سیلوها گفت و کمبود کالاهای اساسی، خالی بودن خزانه و بحران نقدینگی و معضل مسکن مهر و…البته چند وعده هم داد. خلاصه آنکه رئیس جمهور به جای آنکه از عملکرد دولت خود دفاع کند و به مردم حساب پس بدهد، انشاء خواند.
حال با گذشت بیش از ۹۰۰ روز از عمر دولت یازدهم، روز گذشته آقای روحانی در جمع مردم یزد، رونق و شکوفایی اقتصادی کشور را به سال آینده حواله داد.
رئیس جمهور در میدان تاریخی امیرچخماق یزد با تاکید براینکه در این دو سال به تعداد شاغلان در کشور، یک‌میلیون و ۱۷۹ هزار نفر اضافه شده که در ۲سال گذشته تقریباً به‌صورت میانگین سالی ۶۰۰ هزار اشتغال بوده است و این میزان باید به یک میلیون اشتغال در سال برسد، اظهار داشت: به مردم ایران و یزد قول می‌دهیم که سال ۹۵، سالِ شکوفایی و رونق اقتصادی ایران خواهد بود.
وی با تاکید براینکه دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است، اظهار داشت: مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار یکدیگر و برای حل معضلات این کشور و از جمله استان عزیز یزد بیش از گذشته تلاش می‌کنند.
رئیس‌جمهور افزود: امسال که روزهای پایانی آن را می‌گذرانیم، به‌دلیل رکود جهانی و کاهش بی‌سابقه نفت که در طول تاریخ قیمت نفت سابقه نداشته است، شاهدیم در طول دو سال گذشته قیمت آن به یک‌پنجم و به یک‌ششم تقلیل پیدا کرده است؛ با اینکه تمام کشورهای نفت‌خیز دچار مشکل شده‌اند و ارزش پول ملی در یک سال و نیم گذشته در روسیه ۹۸ درصد کاهش پیدا کرده و تقریباً به نصف رسیده است.
روحانی خاطرنشان کرد: دولت منتخب مردم، ارزش پول ملی ایران را علی‌رغم کاهش نفت حفظ کرده و ثبات و آرامش بازار و روند کاهنده تورم را هم حفظ کرده است.
رئیس‌جمهور بیان کرد: درست است که مردم مشکلاتی دارند و جوانان برای اشتغال نگاه‌شان به رونق آینده است، اما آن‌هایی که انصاف را در این روزهای انتخابات با بوق‌هایی که در دست داشتند، فراموش کردند؛ بدانند که در دوران وفور نفت و قیمت نفت در سال‌های گذشته، با اینکه درآمد نفتی ما در سال ۹۰ معادل ۱۲۰ میلیارد دلار بود، هیچ‌گونه اشتغالی برای جوانان ما درست نکردند.
به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش، با تاکید براینکه مردم ایران باید به امنیت کشورشان افتخار کنند، گفت: در انتخابات و در طول سال جاری در تمام کشور امنیت کامل حاکم بود ولی در کشورهای همسایه ما وضع امنیت را باید دید که چگونه است؟ باید از بسیج، سپاه، ارتش، نیروهای نظامی و امنیتی و اطلاعاتی تشکر و قدردانی کنیم، این امنیت در سایه تلاش این نیروها و در سایه وحدت و انسجام ملی ایجاد شده و ان‌شاءالله روز‌به‌روز شاهد امنیت و ثبات بیشتر در ایران خواهیم بود.
روحانی در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با برنامه‌های دولت برای استان یزد، اظهار داشت: اختصاص ۵۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های راه و راه‌آهن یک بخش از این برنامه‌ها است؛ اختصاص ۱۵۵میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های بخش کشاورزی به‌ویژه طرح‌های نوین آبیاری که استان و شهر یزد در زمینه آب نیازمندی‌های شدید خود را دارد، از دیگر برنامه‌ها است.
وی افزود: اختصاص ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های بخش علمی، فرهنگی، گردشگری، دفاع‌مقدس و ایثارگران، ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۸ پروژه ورزشی استان یزد، ۷ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان شهید صدوقی و دانشکده طب سنتی، ۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح ویژه مشارکت جامع در طرح‌های زیست‌محیطی و ۲۳۷ میلیارد تومان از محل منابع شرکت‌های وزارت نفت برای طرح تکمیل گازرسانی استان در این سفر رقم می‌خورد.
به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین اختصاص ۴۲۵ میلیارد تومان از محل سازمان تامین اجتماعی برای تامین بهداشتی و درمانی و ۱۹۵ میلیارد تومان از محل وزارت ارتباطات برای اجرای طرح‌های پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعاتی در یزد از جمله مصوبات این سفر است.
وی تصریح کرد: در سال‌های آینده پروژه‌هایی برای انتقال آب به فلات مرکزی خواهیم داشت، براساس برنامه‌هایی که داریم، یزد نخستین استانی است که در این فلات آب خلیج‌فارس به آن می‌رسد و ۴ هزار میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شده است. برای این طرح ۴۰۰میلیون دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص می‌دهیم و ۹۰۰ میلیارد تومان هم از منابع شرکت‌ها، ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع بانک‌ها و ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم از بخش خصوصی به این طرح اختصاص می‌یابد.
حجت‌الاسلام روحانی در خاتمه با بیان اینکه در این سفر ۴۴ طرح و پروژه برای این استان اختصاص داده می‌شود و اعتبار این طرح‌ها ۹۷۰ میلیارد تومان است، گفت: همه این طرح‌ها در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اجرا می‌شود.
رئیس‌جمهور در بخش ابتدایی سخنانش، یزد را نگین کویر ایران دانست و اظهار داشت: مردم یزد در همه صحنه‌های انقلاب افتخار و حماسه آفریدند.
وی با بیان این مطلب که مردم بزرگ و قهرمان ایران در هفتم اسفند کار بزرگ و عظیمی کردند و دنیا را به حیرت وا داشتند، گفت: در این انتخابات پیروزی یک جناح بر جناح دیگر نبود. هیچ جناحی شکست نخورد بلکه همه جناح‌ها پیروز شدند.
گفتنی است حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح دوشنبه به منظور انجام بیست و پنجمین سفر استانی وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مقامات و مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.
دیدار با علما و ایثارگران
رئیس جمهور کشورمان در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان یزد گفت: دولت هر کمکی که بتواند برای تقویت حوزه‌های علمیه در استان خواهد کرد چرا که توسعه راه و رسم دیانت و تحقیق درباره مسائل دینی برای ما اهمیت دارد و هر چه که داریم در سایه اسلام عزیز به دست آمده است.
روحانی همچنین حضور ۱۴ هزار ایثارگر در این استان را نشان از فداکاری و رشادت‌های مردم این دیار دانست و خاطرنشان کرد: رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس در واحدهای گوناگون از جمله تیپ الغدیر در دلاوری و رشادت زبانزد بودند.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح زیربنایی
روحانی همچنین در جلسه توسعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد از طریق ویدئو کنفرانس، دستور آغاز عملیات اجرایی و افتتاح طرح‌ها  و پروژه‌های مختلفی را در حوزه‌های زیربنایی، صنعتی، خدماتی و بهداشتی صادر کرد.
کلینیک تخصصی تامین اجتماعی بافق، کارخانه آگلومراسیون بافق، خط آهن و ایستگاه کارخانه گندله‌سازی، یک واحد گازی نیروگاه تابان، پست برق ۴۰۰/۲۳۰ اشکذر، ۴۸۰ واحد مسکونی شهرک جوانان یزد، پروژه‌های ریلی و ابنیه و ایستگاه‌های اردکان و میبد، کارخانه فرآورده‌های کنجد برفام شیرینی سلامت و ۲۴۱ پروژه مخابراتی در سطح استان افتتاح و عملیات اجرایی طرح‌های توسعه بیمارستان یزد و کانسر یزد، خط دوم راه آهن بافق و زرین شهر و گازرسانی به بهاباد از جمله این طرح‌ها بودند.
رئیس جمهور کشورمان همچنین در جلسه توسعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد با تأکید بر این که مسئولیت اصلی اقتصاد کشور باید بر عهده مردم و کارآفرینان باشد، اظهار داشت: دولت همیشه به این موضوع معترف بوده که بنگاه‌های غیردولتی بسیار بهتر می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی فعالیت‌ داشته باشند و این تجربه‌ای است که در دنیا به اثبات رسیده و امروز باید از این تجربه استفاده کنیم.
وی افزود: امروز باید همه توان خود را برای تقویت تولید داخلی و در تعامل با دنیا بکار بگیریم و در این راستا درست عمل کنیم.

کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس محمدرضا گلزار با عوامل پشت صحنه فیلم سلام بمبئی

چ مارس 9 , 2016
عکس محمدرضا گلزار با عوامل پشت صحنه فیلم سلام بمبئی جام نیوز برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 12

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...